Toon posts:

Formatteren 60GB Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n nieuwe Maxtor 60GB HDD ingebouwd. De bios herkent 'em. In Win2K wordt ie herkent als een "simple volume" i.p.v. NTFS of FAT32. Het formatteren lukt (nog) niet echt en krijg de melding dat de volume size te groot is. Iemand een idee hoe ik deze schijf gewoon kan formatteren naar 60GB FAT32?

Alvast bedankt.

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

je kunt het makkelijk doen met Partition Magic. Dat werkt perfect.

of, het schijnt dat sommige Biossen een optie hebben om te formatten. Maar dat weet ik niet zeker.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-04 18:13
Kan niet 40GB is max.
Partitioneren dus

Verwijderd

Of de schijf op NTFS laten draaien en niet FAT32, volgens mij kon je met FAT32 ook maar 32 giga max halen.

Met NTFS kan je meer eruit halen, ik weet alleen niet wat hier dus het maximum voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met Partition Magic aan het kloten maar voorals nog geen succes. In PM zie ik wel de schijf maar ziet het als dynamic disc. van de 60GB is volgens PM ook 60GB in gebruik.

Bij de opties partitioneren, resize en redistribute ed. kan ik verder geen akties uitvoeren. Ben nog aan het zoeken,...

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan. Heb nu een partitie van NTFS van 60GB. Als ik deze partitie puur voor opslag wil gebruiken is dit dan beter dan FAT32? Dit zou in principe niets uitmaken voor de overige software. (Behoudens win9X dan)

thnx anyway

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
je moet m eerst in plain old dos partitioneren met fdisk een primary aanmaken en daarna extended
zo moet t lukken en niet vergeten te formateren dan, heb ik van de week ook gedaan met me 120 gb zelfde gekloot had ik als jou nu hebt.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-04 19:36

snoei

kabels... :D

heb hier 2 maxtor 60 gieg zonder partities draaien. Gewoon bij de installatie van windows ntfs geformateerd

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
win9x is niet compatibel met ntfs
gebruik dan win2000/XP

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Zonder extra tools kun je de schijf niet benaderen vanuit win 98.

Dit omdat NTFS voor nt 4,5 is ontwikkeld, en toen was 98/me nog niet zover. Verder is het grote voordeel van een ntfs de beveiliging voor losse mappen. En natuurlijk niet meer limiet van (32?)gb.

edit:
ik moet toch sneller gaan typen
Op zondag 02 juni 2002 19:35 schreef Max_Payne911 het volgende:
Oke dan. Heb nu een partitie van NTFS van 60GB. Als ik deze partitie puur voor opslag wil gebruiken is dit dan beter dan FAT32? Dit zou in principe niets uitmaken voor de overige software. (Behoudens win9X dan)

thnx anyway

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 21:13
Op zondag 02 juni 2002 19:35 schreef Max_Payne911 het volgende:

thnx anyway
idd als je toch nt4 2k of xp draait zie ik niet in waarom je er nog een fat partitie van wilt maken

ntfs zit toch net iets beter in elkaar dan fat32

Repareren doe je zo.

• blender
  • Niet online
Geen idee waarom het bij jou misgaat maar als je een nieuwe schijf in een W2K of WXP machine hangt kun je met computer management -> diskmanagement gewoon dat ding partitioneren en formatteren. En ondertussen gewoon je bak blijven gebruiken ook nog... ik zou in elk geval niet in een DOS windowtje ofzo gaan lopen kutten met fdisk/format.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zondag 02 juni 2002 19:39 schreef snoei het volgende:
heb hier 2 maxtor 60 gieg zonder partities draaien. Gewoon bij de installatie van windows ntfs geformateerd
whahahahaa....hij blijft leuk :+

ps: Windows heeft in jouw geval zelf de partitie(s) aangemaakt. EEn HDD kan niet draaien zonder partities, althans niet als je er gebruik van wilt maken....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Madrox
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op zondag 02 juni 2002 19:13 schreef Buggle het volgende:
je kunt het makkelijk doen met Partition Magic. Dat werkt perfect.

of, het schijnt dat sommige Biossen een optie hebben om te formatten. Maar dat weet ik niet zeker.
Yep, PQmagic all the way. Fdisken en formatteren on the fly...

Dat met dat bios...Je bedoelt zeker die Lowlevel format optie, zag je vroeger vaak. Niet aan te bevelen toen en zeker AF TE RADEN nu.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

FAT32 kan echt wel meer als 32 GB groot zijn. XP is gewoon achterlijk en snapt dat niet.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08

Valkyre

Kitesurf FTW!

gewoon in DOS formatteren dan wil het ook, ik had het laatst onder 2000 ook dat ieniet in windows wou fromatteren, maar in DOSje doet ie het wel!
wel eerst partitie aanmaken natuurlijk!

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuwe hd gekocht te weten: Maxtor 80 gb 7200 rpm, nu ziet fdisk en Partition Magic maar 32 gb

hoe moet ik dit oplossen?

ik draai Windows Xp Pro

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 03 juni 2002 20:29 schreef SeVeN het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe hd gekocht te weten: Maxtor 80 gb 7200 rpm, nu ziet fdisk en Partition Magic maar 32 gb

hoe moet ik dit oplossen?

ik draai Windows Xp Pro
Door de FAQ te lezen, en even op de website van maxtor te kijken naar de jumpersettings..

Verwijderd

woei staat dat ook al in de faq :)

handug :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk eens in de fdisk faq. Daarin staan veel nuttige tips, en ook de oplossing van dit probleem.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Doe het mbv de grote FDISK faq en je hebt nergens last van.

[topic=390009/1/100]

duidelijke plaatjes, kan niet missen!!
suuk6

Wees consequent, maar niet altijd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 03 juni 2002 23:30 schreef Ook het volgende:
Doe het mbv de grote FDISK faq en je hebt nergens last van.

[topic=390009/1/100]

duidelijke plaatjes, kan niet missen!!
suuk6
plaatjes zijn kruisjes @ the moment omdat endoria platligt
maar ik ga van de week toch even de FAQ herschrijven, dus misschien dat we dan de pics wel ergens anders kunnen hosten

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op maandag 03 juni 2002 23:31 schreef Terw_Dan het volgende:
plaatjes zijn kruisjes @ the moment omdat endoria platligt
maar ik ga van de week toch even de FAQ herschrijven, dus misschien dat we dan de pics wel ergens anders kunnen hosten
Dat mag je wel tijdelijk op mijn site doen hoor, zal wel langzaam zijn (@hoom servers heh) maar beter dan niets nog altijd... zeg het maar kerel

To be determined...

Verwijderd

Fdisk, Partition Magic en het progje van Maxtor zelf zegt nog steeds dat ik maar een 32 gb schijf heb...ik heb de faq sekuur door gelezen..maar het andwoord staat er..volgens mij net niet in.. :(

betekent dit dat ik toch maar mijn bios moet flashen of is er nog een andere manier om mijn Maxtor 80 gb 7200rpm aan de praat te krijgen...

Ik draai overigens Windows XP :)

Verwijderd

iemand?

Verwijderd

Seven en Maxpayne .... Wie maakt de drive? Maxtor... dus kijk op www.maxtor.com en download MAX BLAST. dit programma moet werken!

http://www.maxtor.com/softwaredownload/main/mbplus2.exe

Het lijkt me logisch dat iedereen die hardware koopt en problemen heeft eerst op de hardware maker websiet kijkt en daarna verder zoekt.

Verwijderd

hey heb je mijn post gelezen?

ik heb maxblast als eerst geprobeert.. helaas gaf dat geen effect..

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik had een 40 gig maxtor (7200 RPM, ATA 133) in mijn systeem gegooit en hem als NTFS geformatteerd met de Windows XP setup (die gaf het aan als 'ongepartitioneerde ruimte'). Paar dagen later met Partition Magic 7 Pro een 3 gig FAT32 schijfje aangemaakt en daar mijn documenten opgegooid (ga naar Mijn Documenten, klik ergens op rechts, kies eigenschappen, geef een nieuwe map aan voor je documenten, bijv. D:\Documenten , kies verplaatsen, ff wachten en klaar). Werkt perfect.

Verwijderd

Ik heb zelf 2x 80 Gb Maxtors als extra harde schijven in W98 erbij hangen waarbij iedere schijf een logische drive is. Het zijn weliswaar 5400 rpm schijven maar voor mp3 goed genoeg.
Fdisk gebruikt en met de laatste Partition Magic (oude versies hebben begrenzingen) extended naar 80Gb. PM gaf wel enkele fout meldingen maar die waren niet echt van belang. Werken al sinds 1 jaar perfect. :)

Verwijderd

Ik heb hem al aan de praat thx anyway

het lag aan de jumper instelling

khad er namelijk 2 nodig..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 04 juni 2002 08:38 schreef SeVeN het volgende:
Fdisk, Partition Magic en het progje van Maxtor zelf zegt nog steeds dat ik maar een 32 gb schijf heb...ik heb de faq sekuur door gelezen..maar het andwoord staat er..volgens mij net niet in.. :(

betekent dit dat ik toch maar mijn bios moet flashen of is er nog een andere manier om mijn Maxtor 80 gb 7200rpm aan de praat te krijgen...

Ik draai overigens Windows XP :)
Als de limitation jumper ervan af is dan moet je gewoon even je bios flashen
Pagina: 1