Ik heb een compu staan met 2 netwerkkaarten erin. Dan heb ik een andere compu daaraan hangen via een crosscable. Ik kan met de computer met 1 netwerkkaart wel pingen naar die met 2 netwerkkaarten. Andersom gaat echter niet. Mijn vraag is dus: hoe maak ik die computer met 2 netwerkkaarten wijs dat de ene netwerkkaart voor het interne netwerkje is, en die andere voor internet?
Normaal weet hij dat zelf hoor (die route wordt door bijna alle OS'sen zelf gemaakt). Kan je eens wat meer info geven ? De ip-adressen die je gebruikt, het OS ? enz...Op zondag 02 juni 2002 18:30 schreef MrKing het volgende:
Ik heb een compu staan met 2 netwerkkaarten erin. Dan heb ik een andere compu daaraan hangen via een crosscable. Ik kan met de computer met 1 netwerkkaart wel pingen naar die met 2 netwerkkaarten. Andersom gaat echter niet. Mijn vraag is dus: hoe maak ik die computer met 2 netwerkkaarten wijs dat de ene netwerkkaart voor het interne netwerkje is, en die andere voor internet?
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Ik draai op beide pc's Wondhoos 98. Het zijn niet mijn compu's, dus de ip adressen weet ik niet precies. Het adres van de compu met 1 netwerkkaart was iets van 165.nogwat. Het adres van de compu met 2 kaarten was voor het internet iets van 65.nogwat dacht ik. Het adres voor het netwerkje was 165.nogwat. Sorry dat ik zo vaag ben, maar ik weet de adressen niet uit mijn hoofd.
Volgens mij zit het probleem erin dat de computer met twee netwerkkaarten de verkeerde netwerkkaart gebruikt om de andere pc te pingen. Dus dat moet ik hem duidelijk maken, maar ja, hoe?
Volgens mij zit het probleem erin dat de computer met twee netwerkkaarten de verkeerde netwerkkaart gebruikt om de andere pc te pingen. Dus dat moet ik hem duidelijk maken, maar ja, hoe?
Voor het interne netwerk kun je beter een andere ip-range gebruiken. Eentje die private is, dus bijvoorbeeld:
192.168.0.x met subnetmask 255.255.255.0
Want met 165.nogwat zou je een ip-adres kunnen hebben van bijv. een webserver op het internet.
Deze zou je dan niet kunnen benaderen.
Maar als dat niet kan, laat dan ff een
route print
zien van de pc met de 2 netwerkkaarten.
192.168.0.x met subnetmask 255.255.255.0
Want met 165.nogwat zou je een ip-adres kunnen hebben van bijv. een webserver op het internet.
Deze zou je dan niet kunnen benaderen.
Maar als dat niet kan, laat dan ff een
route print
zien van de pc met de 2 netwerkkaarten.
Zet bij de ene nic (degene voor internet) 'client voor ms netwerken' uit
Je kunt er dan wel mee online maar geen 'lan' dingen mee doen
Ik heb het zelf nu met een shared adsl, maar weet niet of het bv met @home/chello wel werkt vanwege hun manier van password checken etc
Je kunt er dan wel mee online maar geen 'lan' dingen mee doen
Ik heb het zelf nu met een shared adsl, maar weet niet of het bv met @home/chello wel werkt vanwege hun manier van password checken etc
Alvast bedankt voor deze repliez. Maar nu. Er is nog nix veranderd. Als ik de client wil pingen, krijg ik: Time out bij opdracht. Maar... Als de client ping, terwijl deze aan het opstarten is, krijg ik wel antwoord! Vaag? Ik dacht van wel. Het lijkt hem dus te zitten in de client. Ik heb al de netwerkkaarten van beide compu's op 10mb full gezet. Dus dat is gelijk. Is er misschien iets mis met de config van de netwerkkaart van de client?
Zijn het niet toevallig realtek netwerkkaarten?
ZO ja installeer dan eerst de drivers ervan. En kontroleer ook of jouw tweede netwerkkaart wel de tweede kaart in windows 98 is...heb ooit zelf zoiets doms gedaan.
ZO ja installeer dan eerst de drivers ervan. En kontroleer ook of jouw tweede netwerkkaart wel de tweede kaart in windows 98 is...heb ooit zelf zoiets doms gedaan.
Volgens mij zijn het geen Realtek kaarten. Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Moet mijn 2e netwerkkaart de 1e zijn in Windows? Wat is dan precies mijn 2e netwerkkaart? Die voor LAN of voor internet?
Ik heb ooit tevergeefs lopen pingen naar een tweede pc..omdat ik de kabel in de verkeerde netwerkkaart had gedaan. Probeer eens die kabel in de andere netwerkkaart te stoppen...en gebruik simpele ipadressen. Compu 1 192.168.0.1/255.255.255.0 en Compu 2 192.168.0.2/255.255.255.0 en dan maar pingenOp woensdag 05 juni 2002 18:17 schreef MrKing het volgende:
Volgens mij zijn het geen Realtek kaarten. Daarnaast snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Moet mijn 2e netwerkkaart de 1e zijn in Windows? Wat is dan precies mijn 2e netwerkkaart? Die voor LAN of voor internet?
Dames en Heren! Danku voor uw aandacht, maar het is gelukt. Uiteindelijk bleek ik niet te kunnen pingen door een firewall denk ik die nog op de client stond. Hoe dan ook. Hij doet ut! Merci!
Pagina: 1