[Casema basic] GROOT inbel-probleem (spoed!)

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
Ik heb een groot probleem met de inbelverbinding van casema basic.

Het is namelijk zo dat ik bij 2 vriendinnen van mij hun computer heb "gefixed". Ik kom al wel vaker bij hun langs en ze hebben allebei casema basic (red. wanadoo basic).
Nu heb ik laatst (vorige week alweer) bij allebei Kazaa Lite geinstalleerd en verder ook bij allebei Ad-aware.

Ze hadden allebei gewone kazaa, maar dit leek me beter en makkelijker voor hun, alles dus met goede bedoelingen gedaan.
Nu had ik bij allebei ff hun computer gescanned e.d. en heel veel spyware en andere troep verwijderd en aan het eind gaf Ad-aware bij allebei aan "Winsock settings are restored" of iets in die trant. Naja toen had ik zoiets van "dat kan nooit geen kwaad".

Achteraf bleek dus bij allebei dat hun internetverbinding het niet meer deed :( :'(
En hooogst waarschijnlijk ben ik dus degene die daar verantwoordelijk voor is.

Naja ok, ik dus bij de ene alles opnieuw geinstalleerd, van het software matige tot de modem opnieuw los en vast gemaakt.
Dat software matige houd in dat ik:

- bij "netwerk" in "config" alles weggehaald heb, en opnieuw er neer gezet heb (tcp/ip enzo)
- Nieuwe verbinding gemaakt, alles goed ingesteld e.d. (DNS servers enzo)
- Modem opnieuw geinstalleerd enzo

Maar dit alles heeft niet mogen baten, hij geeft bij het inbellen nog steeds
"foutnummer 629, de computer waarop ingebeld word geeft geen antwoord" (of zoiets).

Weet iemand raad, heeft iemand ervaring ?!?! ;(

Verwijderd

Code 629?

Ik denk dat casema gewoon storing heeft.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je hebt waarschijnlijk dit probleem (komt van de adaware site)

Q: Why does Ad-aware warn me before removing Web3000?
A: Some Web3000 installations replace (without asking for permission) an important system libary, wsock32.dll.
Ad-aware will detect if that particular file has been repalced by web3000, and give you a warning message.
if you happen to get this message, we highly recommend that you use the Web3000 uninstaller before removing any Web3000 references with Ad-aware.
If you run Ad-aware with the parameter/full or /auto, no web3000 references will automatically be deleted if the wsock32.dll has been replaced.
Please go to properties\Software and uninstall the Web3000 hostapplication, run Ad-aware afterwards to remove the remaining traces.

zal eens kijken of ik een fix kan vinden

edit:

hier is de oplossing:
http://www.lavasoft.de/aaw/binary/whndnfix.zip

kijk ook eens hier:
http://www.lavasoft.de/cgi-bin/forums/ikonboard.cgi
dat is het adaware forum

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

inbelnummer = 4 he.. Ik weet nie of dat nu nog steeds zo is.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 16:50
dank voor alle reacties in de tussentijd, nadat ik deze topic namelijk had aangemaakt moest ik namelijk de hele avond weg, vandaar geen verdere respons, maar bij deze dus.

Ik zal dat van ad-aware idd wel ff checken en dat van dat inbelnr stond gewoon in dat (misschien wel verouderde) boekje. Weet iemand daar misschien meer over ?