Traxdata slechte cd's ?!!??!

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 23:26
Gister heb ik van iemand een paar cd's gekregen van het merk 'Traxdata 16x 80min. Data protected Double Guard'
Nou kan ik alleen van de cd's sommige bestanden niet kopieren.
Met behulp van IsoBuster en m'n brander heb ik toch de data ervanaf weten te krijgen.

Toen heb ik ff met 'Nero cd speed' een scandiskje gedaan op de cd

[log]
Starting file test
..
Errors van bestanden, ff weggelaten
..
Files: 269
Directories: 15
Size: 457 MB
Errors: 21
Speed: 20.6 X (3088 KB/sec)
File test completed
Starting surface scan
Good: 99.30 %
Damaged: 0.35 %
Unreadable: 0.35 %
Surface scan completed
[/log]

Deze cd hebben dus een soort 'bad clusters'
Ik weet dat hij wat vaker problemen heeft met branden, zegt ie (gebruikt NTI cd maker)
maar ik kan me niet voorstellen wat anders het probleem zou moeten zijn.
Een buffer underrun kan het denk ik niet zijn, want dan was de cd nooit 'gefinished' lijkt
me.

Zijn deze cd's echt zo slecht??
Of heeft iemand een idee wat ie 'fout' kan doen zodat het een 'slecht leesbare' cd opleverd.

Verwijderd

Bij mij doen ze het altijd perfekt. Maar volgens zijn hier al meer draadjes over geweest.

Verwijderd

Ik heb ooit een paar jaar geleden iets op gouden traxdata cd's gebrand.....ze doen het nog steeds perfect!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 18:14 schreef djcrossfire het volgende:
Bij mij doen ze het altijd perfekt. Maar volgens zijn hier al meer draadjes over geweest.
[edit] Je zoekactie naar 'traxdata' leverde 126 resultaten op. [edit]

F*ck dat was weer het quote knopje, sorry

• MisterE
  • Laatst online: 09-04 23:26
hmmm, nou de meeste gaan over de 'branders' zelf, en mijn draadje heeft toch een paar extra vragen.....

Snap anders niet waarom de cd's zo klote zijn in te lezen, moeten haasst wel 'bad sectors' zijn

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dit verhaal is niet of de brander of de plaatjes maar de combinatie van beide.
Traxdata produceert zelf geen CDRs maar koopt in. En niet steeds bij dezelfde producent. Dus het is best mogelijk dat die plaatjes bij de ene persoon prima lopen en bij iemand anders veel slechter. Komt daarbij dat elke brander toch wel net iets anders schrijft en dus beter is op de ene soort CDRs dan op de andere soort.
De kwaliteit van de Trax plaatjes is eerder middenmoot.
Als er iets niet leesbaar is op recent gebrande plaatjes betekent dit dat de combinatie brander-CDR niet goed is. Nog goed dat er iets is zoals Isobuster. Ben je je data tenminste niet kwijt.

• DarkThunderbird
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

1 van de 3 merken CD-R's die ik zeer regelmatig gebruik zijn Traxdata's silver 16X 80 min
Ik kan me niet herinneren er ooit eentje kapot geschreven te hebben en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Specs

Pagina: 1