Op zondag 02 juni 2002 21:39 schreef Abbadon het volgende:
Ergo, probeer te achterhalen of het een Coppermine is. Tip: de P!!!500 Coppermine is niet in Slot 1 variant uitgebracht (alleen in Socket 370), dus wordt je een Slot 1 aangeboden dan weet je zeker dat 't een Katmai is.
Tenzij er een Slot1-FC-PGA convertor bij zit. Maar dit is wel vergezocht, geef ik toe.
ehmm? optie in de bios? kun je dit instellen? wat is dit?
Hoe het er precies uit gaat zien durf ik niet te zeggen, maar als je boven de 124MHz FSB instelt, zal opeens de PCI zakken van rond de 41.5 naar 31MHz. Dan loopt het weer op (op 133MHz wordt het precies 33MHz)
enne..in de vorige posts werd gezegd: zoek naar een celeron 800-1200 MHZ ofzo
maar: in mijn boekje van mobo staat dat met een BX2000 je max. tot 650mhz kunt!!
Hoe oud is dat boekje
Juist ja, paar jaar. Toen was er niets snellers dan de P3-650E.
Ik ben gaan kijken op
www.gigabyte.com.tw en vond een BIOS update die het volgende beweerde:
Support Celeron 533A to 700 CPU(FC-PGA). (PCB revision : 1.1 or above)
Wat zegt dat

dat multipliers tot 11 (700=11x66) ondersteund worden. Verder weten we dat hij 100MHz FSB ondersteunt en Coppermine CPUs vanaf PCB revisie 1.1 (check je PCB, maar ik ben er vrij zeker van dat dat in orde zal zijn), en dat de multiplier door de CPU bepaald wordt, zolang de FSB in orde is komt het goed.
11x100=1100MHz. Ik leid af dat dat moet werken. Enig probleem is dat met de nieuwste stepping misschien de CPUID niet goed gelezen wordt 'Unknown CPU at 1100MHz' krijg je dan. Dus zorg ervoor dat het een jaartje of zo oud is- Celeron van 700 of lager en P3 van 800E of lager en je zit goed, Celeron & P3 tot 1100 zouden moeten werken, maar garantie voor goede herkenning durf ik niet te geven.
iemand ervaring met snellere procs op deze mobo?
Ik niet, maar wel met een Celeron 800 op een CUBX die maar tot een Celly 667 hoorde te kunnen. Hij werd zonder morrelen herkend en gebruikt.