d740x maakt raar geluid

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
af en toe hoor ik een vrij hoge toon voor een seconde ofzo, gewoon idle. is dit een teken dat hij gaat overlijden? ik heb ook een 740 in een andere pc maar daar hoor ik dat nooit, maar dat kan komen omdat er ook een 10k scsi in loopt te gieren.

de case temp wordt soms wel 35 graden, zou het daar aan kunnen liggen?

ik heb al een case fan en ben eigenlijk niet van plan er nog 1 in te doen in verband met geluid enzo.

• smvs
  • Niet online
niemand met een piepende maxtor?

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 00:29 schreef smvs het volgende:
niemand met een piepende maxtor?
Nee, gelukkig niet :)
Probeer anders eens een diagnoseprogramma te draaien ( http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm )

• spil
  • Laatst online: 06-09-2025
Op zondag 02 juni 2002 17:35 schreef smvs het volgende:
af en toe hoor ik een vrij hoge toon voor een seconde ofzo, gewoon idle. is dit een teken dat hij gaat overlijden? ik heb ook een 740 in een andere pc maar daar hoor ik dat nooit, maar dat kan komen omdat er ook een 10k scsi in loopt te gieren.

de case temp wordt soms wel 35 graden, zou het daar aan kunnen liggen?

ik heb al een case fan en ben eigenlijk niet van plan er nog 1 in te doen in verband met geluid enzo.
Weet je zeker dat het geluid van de HD komt? Kan het niet gewoon een fan in je systeem zijn?

Wat mij betreft maken case-fans niet zo'n herrie. Kan ze allemaal aan of uit zetten, qua herrie maakt dat niets uit. De lawaaiproducenten zijn wat mij betreft toch echt de fans van de CPU-koeler en de video-kaart.....

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• smvs
  • Niet online
ik ga wel ff powerdiag draaien dan.

in dit systeem maakt een systeem cooler wel degelijk herrie. de andere fans zijn namelijk nogal stil. (antec voeding en intel celeron boxed cpu fan op amd xp 1800+)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb er ook 2, en af en toe (als mijn shares aangesproken worden ofzo) gaat hij fluiten. Soms ook idle. Ze zijn best warm (36 graden), terwijl er toch een papst NGM 8 cm op staat te blazen, en er 1 HD nog tussen zou kunnen (2 cm ruimte ertussen).
Pagina: 1