Toon posts:

subwoofer advice needed ;p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wel..ik heb me een paar maandjes geleden b&w boxjes aangeschaft..dm 602.5 s3...Nu weet ik wel da da niet direct top of the billl is..maar niet iedereen heeft hopen geld he..
Men vraag is nu..ik zou daar graag een subwoofertje bijzetten, omdat die boxjes soms toch moeten pompen.
Kan er iemand mij een subwoofertje aanbevelen dat NIET overdreven is en qua performance bij de boxen past da t ik nu al heb?..ik heb iets gelezen over REL (dat het goed is)..maar het merk maakt me niet uit..zolang ie echt maar goed klinkt.
En nog iets...ik zie dat in de meeste subs van dat merk een versterker zit??? moet dit? ik heb wel een uitgang op men versterker ( yamaha dsp-a2070 ) voor een sub..maar zoals u kan zien ben ik een beetje leek op dit gebied.

Elk goed advies is altijd welkom, en als het mogelijik is zou ik toch binnen de grens van 10-15K BEF willen blijven (als dit mogelijk is).zoals ik zei..niet al teveel geld..hehe

Bedankt,
Bafke

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

-Sander-

///M Powerrrrrr

Jah, en hoeveel is je budget in euro's ??

Die belgische dingen, ken ik niks mee

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Wat jij op je versterker hebt is waarschijnlijk een subwoofer pre-out. Zo'n tulp niet?
Deze kun je alleen meer gebruiken met subwoofers met ingebouwde versterkers, omdat het signaal wat die uitgang levert niet versterkt is.

Je kunt echter wel een subwoofer kopen met GEEN ingebouwde versterker (passief dus) maar dan moet je de subwoofer pre-out verbinden naar een mono-versterker oid en daar de subwoofer aanhangen.

Ik zou persoonlijk dus voor een actieve (met versterker erin) subwoofer gaan...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zondag 02 juni 2002 17:34 schreef NaWA het volgende:
Wat jij op je versterker hebt is waarschijnlijk een subwoofer pre-out. Zo'n tulp niet?
Deze kun je alleen meer gebruiken met subwoofers met ingebouwde versterkers, omdat het signaal wat die uitgang levert niet versterkt is.

Je kunt echter wel een subwoofer kopen met GEEN ingebouwde versterker (passief dus) maar dan moet je de subwoofer pre-out verbinden naar een mono-versterker oid en daar de subwoofer aanhangen.

Ik zou persoonlijk dus voor een actieve (met versterker erin) subwoofer gaan...
Ook al heb je geen subwoofer pre-out kun je 9/10 keer toch een actieve sub aansluiten, omdat de actieve subs dus met een die ene kabel aangesloten kan worden, maar ook kan worden doorgelust met je frontspeakers!!! (kheb het zelf ook op mijn sub).

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op zondag 02 juni 2002 17:38 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Ook al heb je geen subwoofer pre-out kun je 9/10 keer toch een actieve sub aansluiten, omdat de actieve subs dus met een die ene kabel aangesloten kan worden, maar ook kan worden doorgelust met je frontspeakers!!! (kheb het zelf ook op mijn sub).
Klopt, maar dan heb je bij 5.1 dvd's wel niet het officiele LFE kanaal..

Trouwens waar wil de topicstarter het voor gebruiken? dvd's kijken of alleen muziek blazen?
Bij muziek blazen boeit het dus niet hoe je het aansluit...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Topicstarter
hehe..ik heb men manual is opengesmeten en daar staat wel in dat ik die uitgang op een amp moet aansluiten en dan de sub erachter. Dus ik zal voor de "actieve" versie moeten gaan.Ik ben een beetje een muziekfreak (deephouse) en dit is de grootste reden van aankoop. Nu is het zo dat ik wel geregeld filmpjes kijk hoor, maar dat is niet de hoofdzaak.
Ik heb hier trouwens toch gn surround setup ofzo..gewoon die 2 b&w's (totdat ik ergens nog een beetje geld vind).

Anders ga ik miscshien gewoon voor de 600 van b&w
http://www.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?object_id=77064536-E6C7-423A-9ACB5CAFF3B4A5AD
Is het niet goed om bij dezelfde serie te blijven voor het geluid?
Enig idee van de prijs voor dit speelgoedje?
Men budget ligt in euro's deze keer, tussen de 250 en de 375 euro..will this do the trick? miner mag ok altijd..maar meer geef ik er toch niet aan..de boxen kostte me al 550 ;(

Bafke
en bedankt voor de replies..

wat er nog bijmoest..men kotje is hier ongeveer een 4 op 3 meter hehe..dus tmoet echt geen overkill zijn, maar ik denk wel een beetje aan de toekomst..

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 17:19 schreef bafke het volgende:
Elk goed advies is altijd welkom, en als het mogelijik is zou ik toch binnen de grens van 10-15K BEF willen blijven (als dit mogelijk is).zoals ik zei..niet al teveel geld..hehe
Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar we drukken bedragen hier in Europa al enige tijd in Euro's af...

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik ook maar niet vervelend doen en zeggen dat het vervelend is zekers?
I mean..komaan man..ik ken de gulden wel hoor anders..
Niet dat ik lastig wil doen hoor..maar kom..een forumpje is gemaakt voor positieve dingen neen..
Als je de prijs in euro vraagt geef ik'm direct..toch niet de moeite om daarna nog ff een postje te doen om te zeggen dat ik'm in de eerste plaats in euro moest geven?
Teveel tijd heb ik ook niet hoor..

Bafje

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 18:04 schreef bafke het volgende:
dan zal ik ook maar niet vervelend doen en zeggen dat het vervelend is zekers?
I mean..komaan man..ik ken de gulden wel hoor anders..
Niet dat ik lastig wil doen hoor..maar kom..een forumpje is gemaakt voor positieve dingen neen..
Als je de prijs in euro vraagt geef ik'm direct..toch niet de moeite om daarna nog ff een postje te doen om te zeggen dat ik'm in de eerste plaats in euro moest geven?
Teveel tijd heb ik ook niet hoor..

Bafje
1) GoT is geen forumpje, het is een forum. Een van de grootste van Europa mag ik aannemen.
2) Waar blijft die prijs is Euro's nou dan?
3) Als je geen tijd hebt om te antwoorden moet je ook geen topic starten...

Verwijderd

Topicstarter
WTF is ma dat hier man?
1 forumpje = koosnaampje..denk je echt dat ik bedoelde dat dit een klein forum was? check@de massas posts..
2 de prijs in euros dat ik eraan wil geven staan al ergens 250-375 in een vorige post van me.
3 ik heb wel tijd om op elke goed antwoord te antwoorden en zelf vriendelijk danku te zeggen, voor iedereen die iets deftigs te zeggen heeft en me verder kan helpen?

Wat is dit hier?
Word er hier op elke woordje automatisch aangenomen dat we het slecht bedoelen?
Man man

dus pls..iedereen dat me wil helpen, ik zou het apprecieren.
Gewoon een ideetje..van..die sub klinkt in mijn ogen wel fijn en kost niet teveel..zou me al veel verder helpen.

Bafke

Verwijderd

Kijk eens naar de Belgische website van Magnat. Dit merk heeft een aantal mooie subs in diverse prijsklasses en je vindt er bovendien een prijslijst in euro's en BEF ;)
'k Ga zelf binnenkort(na examens) een Alpha 300 van Magnat kopen, in Duitsland wel. Is daar 2à3 keer goedkoper dan in Belïe! :p

Verwijderd

Topicstarter
trommelvlies..

hands down man..bedankt..
dit is dus het vb van een goede, constructieve post, die man geeft me de naam, zegt dat ze goed zijn en geeft me verdomme nog een tip om ze in germany te gaan halen..

wij danken u,
Het gaat een plezier zijn om naar te luisteren.

Bafke

als iemand nog iets weet..laat maar komen ;p
Pagina: 1