[Heatsinks] Alpha PAL8942 of Switftech MCX-478?

Pagina: 1
Acties:

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:43
Ik ga straks een P4 1.8A kopen en deze wil ik flink gaan overklokken. Nou zijn er 2 heatsinks die mijn voorkeur hebben: de Swiftech MCX-478 en Alpha PAL8942. Nergens online vind ik een review van deze 2 samen (ClubOC test ze uit op verschillende processoren).

De Swiftech is zonder fan iets duurder als de Alpha met, maar minime prijsverschillen interesseren me niet zo (waterkoeling, e.d. wil ik echter geen optie). Fan wordt waarschijnlijk een 37-43 CFM type (25mm of iemand moet ergens een <40dB (oftewel <=3500rpm), 38mm fan weten te vinden).

Ik waardeer jullie meningen erg, maar ben echt alleen geïnteresseerd in deze high-end HSF oplossingen. Ook als jullie ergens een review, van deze 2 samen weten, te vinden dan hoor ik het graag.

Jeronim0

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat beide heatsink bijna even goed zijn. Met dezelfde fan scheelt het 1 graad in het voordeel van de Alpha (had ik ergens gelezen voor dat ik mijn Alpha kocht). De heatsink zijn ook eigenlijk hetzelfde. Allebei koperen bodem en pinnetjes. Swiftech is alleen duurder.

Verwijderd

Als geld een rol speeld de alpha, anders de swifty, maar of je zelfs maar 1 of 2 graden minder gaat halen dan met de alpha betwijfel ik.

Persoonlijk zou'k dus de alpha nemen, schitterende heatsink, die goed blijft koelen, ook met minder performante fans (heb er nu een variable enermax op op het stilste en geen problemen...)

Verwijderd

-Hier stond onzin -
Volgens mij is de Swift duurder :7 , dus als je geld wil besparen, neem dan de Alpha.

Zelf heb ik de Swift, en ik ben er wel tevreden mee, met een Delta HP op 5V

Ik ben van het weekend ff aan het spelen geweest met een aantel fan-settings.

resultaat:
Delta 12V CPU 29
Delta 5V CPU 35
Enermax 12V CPU 35
Enermax 5V CPU 43

De geluidsproductie van de Enermax op 12V en de Delta op 5V is nagenoeg gelijk. De Enermax op 5V hoor je niet, en de Delta op 12V hield ik geen 5 minuten vol >:)

• Jeronim0
Bij OC-Shop is Swiftech heatsink (dus zonder fan) 82 Euro.
Bij Freezing Hardware is Alpha PAL8942 met YS Tech fan (45CFM) 72 Euro (+7 Euro verzendkosten bij vooruit betaling).

Ik neig dan toch naar die Alpha. Denk dat ik even op Overclockers kijk met welke van de 2 het hoogst wordt overgeklokt. Maar, dan nog kun je niet veel waarde aan de uitkomsten daar hechten.

edit:

Forum is niet Europroof, kan niet eens het euroteken gebruiken :?
En hoe kun je trouwens zo'n spec sheet maken zoals Fewture?

Jeronim0

• Jeronim0
Jeee, nog een deelnemer: Zalman CNPS6500A-CU.

Volgens mij in ieder geval beter als de Alpha PAL8492, maar ja dat is ook puur afhankelijk van de fan die je gebruikt.
lastig keuzes maken *D...

Jeronim0

• Jeronim0
Ik heb de Zalman CNPS6500A-CU gekocht. Niet alleen goedkoper, maar ook in de meeste tests wel goed (de AL-CU variant is heel goed en de volledig koperen is alleen maar beter).

Hij is wel bizar groot en zwaar (haast een kilo), maar goed dat ze er standoffs bij leveren, want de standaard plastic houder is echt niet opgewassen tegen dit geweld. De 92mm fan maakt op 12V een apart geluid, maar is wel redelijk stil. Op zijn laagste snelheid hoor je hem haast helemaal niet meer.

Afwerking onderkant is wel goed, maar had beter gekund. Beetje rare zwartige vlekken op de overgang tussen Alluminium houder en de koperen heatsink en beschadigingen op de onderkant, maar daar waar de cpu contact maakt is het oppervlak behoorlijk.

Verder heb ik hem nog niet kunnen testen, want ik zit nog te wachten op de kast, voeding en geheugen voor mijn nieuwe pc. Zal dan wel laten weten of ik tevreden ben over de prestaties. Verwacht hiermee eigenlijk wel mijn P4 1.8A op 2.7GHz te krijgen.

Jeronim0

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 08:34 schreef Jeronim0 het volgende:
Ik heb de Zalman CNPS6500A-CU gekocht. Niet alleen goedkoper, maar ook in de meeste tests wel goed (de AL-CU variant is heel goed en de volledig koperen is alleen maar beter).
GEWELDIGE cooler ik heb hem zelf ook als ik mijn Williamette (oud en heet) op 1900@2200 zet(maximum) en ik zet de van op vol is die iets van 40 graden stressed... en als ik hem op de laagste stand zet iets van 50 maar ik hebook totaal geen airflow in dat ding....

dus met een northwood moet het helemaal wel lukken gebruik btw niet de zalman coolpast fuck spul als dat wat heet word wil het wel gaan ruiken en hard worden

Ik ga er denk ik nog een Delda of een Paps voor kopen
Pagina: 1