Toon posts:

MP3 zonder header, hoe af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een mp3 zonder header.
Weet iemand hoe ik kan uitzoeken welke informatie er in die header hoort zodat ik het mp3tje weer kan gebruiken ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ben ik ook ERG benieuwd naar :)

Las namelijk e.e.a. op een ander board en dan lijkt dit me een heel interessante vraag >:)

Verwijderd

werkt winamp niet gewoon?
want mp3 werkt met frames, en ieder frame heeft een header, de mp3 zelf dus niet

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

betaal mp3's ergens ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien met mpeg123 op linux, die wist een boel corrupte mp3tjes die ik had en winamp niet meer wou spelen naar wavjes te maken die ik vervolgens weer tot mp3s kon maken met een encoder. Overigens raar: een aantal mp3tjes gaf ie een keiharde error bij en werktte niet maar .exe files wou die wel afspelen (allemaal raar gekraak natuurlijk).

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Hoe kom jij aan een mp3 zonder header :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet er ff niet toe ;)
Maargoed, in die header hoort dus van alles te staan over sample rates, channels, resolution en data format.

Dus zonder die gegevens weet winamp niet hoe hij hem moet afspelen, is er een manier om dat te achterhalen :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat is niet waar. Een mp3 file kan je hakken en knippen wat je wil, de losse delen blijven prima spelen hoor...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn computer defineert het als "unknown headerless raw data" en als ik hem dan open in cooledit moet ik die dingen opgeven die ik net heb opgesomd.

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Op zondag 02 juni 2002 19:08 schreef pimderks het volgende:
Nou, mijn computer defineert het als "unknown headerless raw data" en als ik hem dan open in cooledit moet ik die dingen opgeven die ik net heb opgesomd.
Heb je wel de mp3 filter in cool edit, want die moest ik nl los bijkopen

你还记得吗 记忆的炎夏

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alle mp3 files hebben frames, ongeveer elke 700 bytes, hangt af van de mp3, elke frame heeft een header.
Als winamp er niets van kan maken is het een file zonder headers.
Als je een MP3 file hebt zonder headers, dan heb je geen mp3 file maar rotzooi....
Dat valt niet te repareren, anders bestonden die headers niet.

Misschien heb je een file van internet gedownload die je moest renamen naar mp3, alleen was diegene even vergeten dat ie em gezipt of gerar'd had... dus: even renamen naar .zip (of .rar) en proberen te unzippen (unrarren :) )

Je hebt trouwens wel proggies die kunnen repararen maar die zoeken 1 goede header en zet die header voor elke frame... Dit KAN goedgaan...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 14:03 schreef remco_k het volgende:
Alle mp3 files hebben frames, ongeveer elke 700 bytes, hangt af van de mp3, elke frame heeft een header.
Als winamp er niets van kan maken is het een file zonder headers.
Als je een MP3 file hebt zonder headers, dan heb je geen mp3 file maar rotzooi....
Dat valt niet te repareren, anders bestonden die headers niet.

Misschien heb je een file van internet gedownload die je moest renamen naar mp3, alleen was diegene even vergeten dat ie em gezipt of gerar'd had... dus: even renamen naar .zip (of .rar) en proberen te unzippen (unrarren :) )

Je hebt trouwens wel proggies die kunnen repararen maar die zoeken 1 goede header en zet die header voor elke frame... Dit KAN goedgaan...
Nee het is in deze vorm echt een mp3, dat weet ik 100% zeker :)
Maar weet je toevallig zo'n proggie die die headers zoekt :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op maandag 03 juni 2002 14:25 schreef pimderks het volgende:

[..]

Nee het is in deze vorm echt een mp3, dat weet ik 100% zeker :)
Maar weet je toevallig zo'n proggie die die headers zoekt :?
Even zoeken met google:
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF8&oe=UTF8&q=%22repair+mp3%22&lr=

Eerste resultaat:
http://www.billssoftwarepicks.com/software/audio/manipulation/Mp3-Tag_Studio_Magnus_Brading_Software.html
En is nog shareware ook... :) Succes...
Maar toch vreemd dat je een MP3 zonder frame headers hebt.

edit:
ben trouwens benieuwd naar het resultaat!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog niet voor elkaar gekregen, hmz iemand misschien :?

Verwijderd

een mp3 heeft toch geen header? je kan toch lukraak knippen in een mp3 en dan blijft ie het doen? zelfs met een programma als splitter blijft een mp3 speelbaar.
Pagina: 1