Toon posts:

Redhat instalatie kan cdrom niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Redhat 7.3 gedownload (3cd's) en op cd gezet met nero. Heb een opstart diskette gemaakt omdat de pc niet via cdrom kan opstarten. Nu komt het probleem ik doe de diskette erin pc start op via diskette en vraagt of ik wil instaleren. Na enter gedrukt te hebben zegt hij dat hij de redhat cdrom niet kan vinden :? terwijl die gewoon in de cd rom speler zit, ik snap er niks van ik weet bijna zeker dat ik de iso goed op cd heb gezet. wie kan mij helpen?

Verwijderd

md5sum gechecked?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je hebt toch als enige nu een grote iso-file op je cd staan he ? Controlleer dat eerst even..
2e wat er gebeurt kan zijn, is dat je md5sum niet meer klopt,
ff met md5sum nakijken dus :)
(Downloadlocatie van md5sum is ergens op http://www.linuxiso.org te vinden)..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
cb91810ce8173039fed24420407e4c59 valhalla-i386-disc1.iso

dit is hem wat het betekend weet ik niet :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:04 schreef moto-moi het volgende:
Je hebt toch als enige nu een grote iso-file op je cd staan he ? Controlleer dat eerst even..
Nee er staan gewoon een hoop file's op de cd. Heb beeld branden gebruikt via nero.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 17:04 schreef ViSuaL het volgende:
cb91810ce8173039fed24420407e4c59 valhalla-i386-disc1.iso

dit is hem wat het betekend weet ik niet :o
even vergelijken met deze file... (cd (iso) is goed zo te zien);

Verwijderd

Is het een op een IDE controller aangesloten CD-speler ?
md5sum is een fingerprint van een bestand die je kunt vergelijken met de output van het commando md5sum <naam-van-het-bestand>. Als die overeenkomt met de gegeven md5sum kun je er van uit gaan dat je iso-file oke is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:09 schreef janjanjansen het volgende:
Is het een op een IDE controller aangesloten CD-speler ?
md5sum is een fingerprint van een bestand die je kunt vergelijken met de output van het commando md5sum <naam-van-het-bestand>. Als die overeenkomt met de gegeven md5sum kun je er van uit gaan dat je iso-file oke is.
Cd-rom speler is niet aangesloten op een contoller zover ik weet.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 17:12 schreef ViSuaL het volgende:
andere vraag: hoe heb je de cdrom speler aangesloten? op IDE?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:13 schreef areana het volgende:

[..]

andere vraag: hoe heb je de cdrom speler aangesloten? op IDE?
Kabeltje van cdrom speler gaat direct naar moederbord

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 17:12 schreef ViSuaL het volgende:

[..]

Ik mag hopen van wel, anders doet ie het namelijk gewoon nooit. Maar laat ik de vraag duidelijker stellen: Zit de cd speler aan een geluidskaart of aan een scsi controller of aan de ide controller (waar je harddisk ook aan zit )
MD5SUM.EXE info staat o.a. hier: http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/demolinux/3.0/md5sum.txt

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 17:15 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Ik mag hopen van wel, anders doet ie het namelijk gewoon nooit. Maar laat ik de vraag duidelijker stellen: Zit de cd speler aan een geluidskaart of aan een scsi controller of aan de ide controller (waar je harddisk ook aan zit )
je bent langzaam... :P - hij zit dus op een ide controller...

Verwijderd

Mmmz, sja, niet te snel tiepen met zo'n warme dag :) Maar ik was nog even aan het zoeken geweest naar een md5sum link voor windows :)

Verwijderd

nog een vraagje: hoe staat je cdrom drive ingesteld (master, slave of cable select)?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:21 schreef areana het volgende:
nog een vraagje: hoe staat je cdrom drive ingesteld (master, slave of cable select)?
Hij stond op slave heb hem nu op master gezet maar nog steeds het zelfde probleem ;(

Verwijderd

Bij een text install geeft ie hetzelfde probleem?

Bij mij had ie met een paar pakketjes problemen als ik 'm installeerde via de grafische install.

Verwijderd

je hebt m nu op master gezet, ik neem aan de secondary master. start je pc eens opnieuw op met de bootdisk. zodra de boot: prompt verschijnt, voer je dit in:
code:
1
linux hdc=cdrom

...en druk je op enter (in plaats van de gebruikelijke enter) - wordt de cdrom speler dan wel gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:50 schreef areana het volgende:
je hebt m nu op master gezet, ik neem aan de secondary master. start je pc eens opnieuw op met de bootdisk. zodra de boot: prompt verschijnt, voer je dit in:
code:
1
linux hdc=cdrom

...en druk je op enter (in plaats van de gebruikelijke enter) - wordt de cdrom speler dan wel gevonden?
Nope nog steeds de zelfde melding:

The RedHat Linux CD was not found in any of your cdrom divers. Please insert the RedHat Linux CD and press OK to retry.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 17:48 schreef Noisema het volgende:
Bij een text install geeft ie hetzelfde probleem?

Bij mij had ie met een paar pakketjes problemen als ik 'm installeerde via de grafische install.
Jep text install ook het zelfde verhaal ;(

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 18:02 schreef ViSuaL het volgende:
RedHat Linux CD was not found in any of your cdrom divers. Please insert the RedHat Linux CD and press OK to retry.
ik begin nu toch echt je cd te verdenken :{ ... ehm...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 18:09 schreef areana het volgende:

[..]

ik begin nu toch echt je cd te verdenken :{ ... ehm...
Mn iso kan niet verkeerd zijn lijkt me. Heb hem van linuxiso gehaald.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 18:13 schreef ViSuaL het volgende:
mn iso kan niet verkeerd zijn lijkt me.
nee, je iso is ook wel goed, dat is al gebleken uit de md5sum check... is je bootdisk wel ok?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 18:14 schreef areana het volgende:

[..]

nee, je iso is ook wel goed, dat is al gebleken uit de md5sum check... is je bootdisk wel ok?
ja boot.img heb ik van een officiele RedHat mirror gehaald en met rawrite.exe een opstartdisk van gemaakt. Ik kon via de redhat cd geen disk maken omdat ik geen toegang had ofzo :s

Edit:
Had nog een Linux Redhat 7.0 cd ergens liggen (zat bij een of andere linux magazine) ff een bootdisk gemaakt en geprobeert of ik die instalatie via flop kan opstarten en het werkte gewoon! krijg netje instal gui te zien.

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen ff een nieuwe iso gedownload en op cd gebrandt. Ben al een stap verder maar als ik nu de grafische install kies gaat het beeld raar doen allemaal gekke kleuren en strepen. Na een paar sec gaat hij weer over naar text en dan komt er een melding dat ik de pc safety kan rebooten :? Heb 3 verschillende vga kaartje geprobeert maar worden volgens mij alle 3 niet ondersteund ik snap er niks van..
Pagina: 1