Toon posts:

MS access export

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgende probleem doet zich voor als ik een tabel exporteer vanuit een Access database naar een andere Access database:

Waar de org. dbase getallen in Euro's bevat en de export-query een aantal berekeningen hierop uitvoert, heeft de exporttabel in de export-dbase niet het kenmerk 'euro', enkel 'valuta'. Dit geeft problemen als zij wordt geopend in een NL-versie van Access 2000 of lager. Is dit oplosbaar / heeft iemand hier ervaring mee?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uhm euro is toch valuta? Wat maakt het uit of het guldens, euro's of noord-ghanese ramadans zijn?
Of heeft Access tegenwoordig een apart veld-type hiervoor?

Ik snap het probleem dus niet helemaal, zijn de waardes ook verkeerd (afrondingsfouten en dat soort dingen) ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 02 juni 2002 16:44 schreef Orphix het volgende:
Uhm euro is toch valuta? Wat maakt het uit of het guldens, euro's of noord-ghanese ramadans zijn?
Of heeft Access tegenwoordig een apart veld-type hiervoor?
Lekkere database (de dbms) is het als de taalinstellingen en valuta-varianten meetellen hierin |:( ;)

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 22:32
Als je hem standaard op geldtype currency laat staan neemt 'ie volgens mij de local settings als uitgangspunt. Mijn OS is kennelijk zo oud dat dat dan guldens zijn, maar ik kan ook aangeven dat het Euro's moeten worden.
Maar het lijkt mij dat het valutatekentje puur een labeltje is en dat het geen invloed heeft op de ingevoerde waardes? Lijkt mij anders knap matig worden.

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Het boeit inderdaad niet wat voor tekentje ervoor staat, gewoon rekenen zou goed moeten gaan, zou je os euro proof moeten maken, heb je geen problemen meer

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dus wel uit.
Als ik de database onder Windows XP open, pakt hij inderdaad euro's, maar als ik de geëxporteerde database open in, zeg, windows 98, of Windows 2000 op kantoor, dan opent hij in guldens, of ik moet elke database handmatig af om deze op euro's in te stellen.
Iets wat ik ook al doe bij de orginele database. Dat is echter eenmalig, die export ieder kwartaal..

In access is dus inderdaad een apart label voor de Euro ingebouwd. Daar kies je valuta/currency met als weergave standaard, vast of euro (of nog enkele andere opties). En standaard staat hij natuurlijk op? Standaard! juist! En MS is wel zo slim geweest in Access de standaard als fl. in te vullen op een NL systeem..

Foutje van MS?

Het editen en exporteren werkt dan ook wel, maar het is lullig als iemand die database opent en vervolgens de bedragen in guldens ziet staan.. Dat scheelt toch een factor 2.20371.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hangt waarschijnlijk af van je 'regional settings' van het betreffende OS. Of wel of niet euro's standaard zijn.

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

Verwijderd

Topicstarter
Arie, you were correct.
Het ligt inderdaad aan de standaard valuta -settings.
Thanks! Weer zo'n geintje waar je niet achter komt zonder 3 dagen zoeken..
Pagina: 1