Sinds een jaar heb ik een DVD-speler (Pioneer 106-S). Deed het altijd prima tot een aantal maanden geleden. Toen gaf ie af en toe (bij excessief gebruik) een freeze (dus dat het beeld helemaal stilstaat en ook niks meer doet). Op dat moment had ik niet echt de behoefte om daar veel verder naar te kijken
Sinds gisteren heb ik ook een burner gekocht (Aopen 32-speed). Aangezien ik een bepaalde IDE-drukte heb in mijn compu heb ik (voorlopig) aangesloten in plaats van mijn DVD-speler. De opstelling is nu als volgt:
Primary IDE:
Maxtor HD - Master
Maxtor HD - Slave
Secondary IDE:
IBM HD - Master
Burner - Slave (voorheen zat op deze plaats de DVD-speler)
Maar goed, toen ik een cd wilde gaan branden, freezede het beeld alweer. En dat vond ik vreemd. De fout zit hem dus niet in de apparaten zelf. Waar zit de fout dan? Aan de kabels zou het kunnen liggen, maar die heb ik zojuist allemaal eruit gehaald en geprobeerd te wisselen met een derde IDE-kabel die ik had liggen. Maar dat wilde niet echt baten.
Dus nu vraag ik me af wat het zou kunnen zijn. Hardwarematig of toch sofwarematig?
(ik draai Windows XP op een Athlon 700 op een K7V mobo)
Sinds gisteren heb ik ook een burner gekocht (Aopen 32-speed). Aangezien ik een bepaalde IDE-drukte heb in mijn compu heb ik (voorlopig) aangesloten in plaats van mijn DVD-speler. De opstelling is nu als volgt:
Primary IDE:
Maxtor HD - Master
Maxtor HD - Slave
Secondary IDE:
IBM HD - Master
Burner - Slave (voorheen zat op deze plaats de DVD-speler)
Maar goed, toen ik een cd wilde gaan branden, freezede het beeld alweer. En dat vond ik vreemd. De fout zit hem dus niet in de apparaten zelf. Waar zit de fout dan? Aan de kabels zou het kunnen liggen, maar die heb ik zojuist allemaal eruit gehaald en geprobeerd te wisselen met een derde IDE-kabel die ik had liggen. Maar dat wilde niet echt baten.
Dus nu vraag ik me af wat het zou kunnen zijn. Hardwarematig of toch sofwarematig?
(ik draai Windows XP op een Athlon 700 op een K7V mobo)