[cooler] specifieke cooler vraag

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb ff gekeken en de coolers die me leuk lijken EN in mn budget passen zijn:

ThermalTake Volcano 7+
CoolerMaster HHC-001

Die coolermaster is duurder en maakt een pokkeherrie heb ik gehoord, maar koelt hij wel veel beter? Ik kan ze namelijk nergens recht tegen over elkaar vinden :'(

Een andere cooler die ik voorbij zag komen en koelt als een tierelier is de ThermalRight AX7, maar daarover kan ik niets vinden kwa verkrijgbaarheid/prijs hier in nederland.

Dus welke van deze 2 zou het moeten worden, of weet je iets in die prijs categorie (tot 35 pleuro) wat beter presteerd en ook 'nog acceptabel is kwa geluidsproductie

Breek je nek voorzichtig

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
neem gewoon de beste :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Op zondag 02 juni 2002 16:38 schreef Bamibal het volgende:
neem gewoon de beste :)
nee daar heeft ie veel van hij vraagt juist welke de beste is, LEES het topic voordat je gaat blaten.
die thermaltake heb ik alleen maar goeie reacties over gelezen, kan er zelf niet over meepraten. maar ik zou voor die thermaltake gaan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

In dit geval is de Thermal Take heatsink/fan combo beter, of je moet al een desktop case hebben.
Het heatpipe principe is bedoeld dat de vloeistof de hitte opneemt en deze als warme damp laat verdampen alvorens weer terug te keren in vloeistof vorm. Als je dus een tower case hebt, dan werkt het principe van de heatpipe niet meer optimaal en krijg je natuurlijk hogere temperaturen.
Dan heb je dus meer aan een goeie gewone heatsink/fan combo zoals de Thermal Take.
Ook is de prijs daarbij heel erg gunstig. Keuze blijft natuurlijk altijd bij jezelf. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Die thermaltake is iets goedkoper en lees ik constante reacties over, die Coolermaster wil nog wel eens wisselen, maar daar zitten goeie en zeer goeie tussen, is wel net iets duurder.

Breek je nek voorzichtig

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
in een midi tower bij me broer
heeft die de coolermaster + 2 casefans.
Hij koelt zeer goed
wordt niet warmer als 40 graden zijn Xp 1800+ @1900+

Tweakers Discord

Verwijderd

tot 35 euro? de zalman cnps 6000 Cu is erg goed en maar 39 euro. Anders neem je de cnps 6000 AlCu. Deze coolers zijn erg goed en stil.
Een vrien van me heb ook een cnps 6000 Cu, en die heeft hij nu is silent mode al overclocked van 1600+@1800+. Zijn proc wordt 4 graden warmer dan zn kast, en zn kast is 30-40 graden (ja het is veel, binnenkort komen er een paar papst fannetjes in:D).

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Een vriend van me heeft die zallmans, wel erg stil maar in mijn case willen ze niet echt, heb ikg eprobeerd.

Dus dan zal het de Tt worden denk ik.

Breek je nek voorzichtig

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb zo'n HHC-001 en hij heeft mijn processor van 75 graden stressed laten teruglopen naar 54 graden stressen in een miditower. Met in en outtake erbij nu 49 graadjes...

Ik ben zeer tevreden over deze. Die andere heb ik geen ervaring mee, maar de HHC-001 vind ik persoonlijk een aanradertje...

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik bestel gewoon eerst de goedkoopste, mocht dat niks wezen ruil ik hem tegen die HHC-001.

Breek je nek voorzichtig

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 07:56
Moet je even op de sites van www.thermalthake.com en www.coolermaster.com kijken en even de specs vergelijken. Niet zo moeilijk toch? :)

Verwijderd

Search maar even naar die Thermaltake. Dan hoef je hem niet meer. Veel herrie, weinig koeling.

Edit: hier alvast 1 topic [topic=485556/1/25]

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
Kijk hier maar ff, staan ze bijde tussen.
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

Staat ook tussen dat die pijpjes van de coolmaster (als dat de HHC-001 is) alleen goed werken op een desktop. Maar als je de search ff gebruikt vind je er wel meer over.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja Ik heb ff gezocht op internet en het overgrote deel zegt dat het voor de prijs een zeer leuke koeler is, en de onderkant ff lappen voor gebruik, want ben er wel meerdere tegengekomen dat die niet helemaal recht is, maar 5 minuten lappeng aat mij niet weerhouden van het kopen van een HS, tevens zal ik de fan nog wel wat steun gaan geven van 2 papst fans, en het gaat mij niet op super prestaties, maar redelijke prestaties tegen een goed prijs.

deze mensen weten wel wat ze doen, en daar staat hij toch behoorlijk goed getest dus. En niet tegenspreken want ik heb hem net besteldt :P

Breek je nek voorzichtig

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik heb zelf de Volcano 7+ en die bevalt mij erg goed. Houdt me TB 1400MHz idle op 43 graden (op Medium speed) bij een kamertemp van 21 graden. Maar er draaien dan wel 4x 80mm en 1x92mm case fans mee op de laagste stand.