Op zondag 02 juni 2002 15:31 schreef xPostaLx het volgende:
Ik heb nu redhat geinstalleerd maar ik krijg m'n internet niet aan de praat. Ik heb kabelinternet. Moet ik nu het vaste ip adres invullen. Bij XP moet je ook een computernaam invullen die je ook van je kabelprovider krijgt. Waar moet ik die in Redhat invullen???
@Home gok ik? Je kunt even 'linuxconf' of 'netconf' draaien, dan krijg je een configuratieprogramma voor je neus waar je dergelijke instellingen in kwijt kunt. Als je inderdaad bij @home zit dan moet je hier op het forum even de search gebruiken, er zijn een hele hoop topics die dat precies uitleggen.
Ik heb ook een account onder Linux maar als ik bij m'n systemsettings wil moet is steeds een superuser password invullen. Hoe zet ik dit password uit ??

Anders kan ik bij elke systemsetting windowtje dat ik wil openen weer dat password invullen.
Dat wachtwoord zet je niet uit. Het kan wel, maar het is een *heel* *erg* *ontzettend* *verschrikkelijk* beveiligingsprobleem als je dat doet, al helemaal als je die pc daarna aan het internet hangt en niet heel precies weet wat je doet. Je kunt het paswoord met het commando 'passwd' wijzigen, maar iedereen hier zal het je bijzonder sterk afraden. Bovendien hoef je op een gegeven moment toch nauwelijks meer instellingen te wijzigen en kun je als gewone gebruiker veel minder snel belangrijke dingen fout doen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.