Toon posts:

Redhat

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu redhat geinstalleerd maar ik krijg m'n internet niet aan de praat. Ik heb kabelinternet. Moet ik nu het vaste ip adres invullen. Bij XP moet je ook een computernaam invullen die je ook van je kabelprovider krijgt. Waar moet ik die in Redhat invullen???
Ik heb ook een account onder Linux maar als ik bij m'n systemsettings wil moet is steeds een superuser password invullen. Hoe zet ik dit password uit ?? :? Anders kan ik bij elke systemsetting windowtje dat ik wil openen weer dat password invullen.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Superuser pass is root pass. root is "god" op een Linux/Unix bak. Die heb je dus nodig om met settings te knoeien.

Vergeet niet: zelfs als je zelf root bent, redhat weet dat niet.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

M8, ik denk dat je eerst eens moet beginnen met [topic=163843] te lezen. Dat helpt. Echt.

Verwijderd

zeker lang over je topic naam gedacht? :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 02 juni 2002 15:31 schreef xPostaLx het volgende:
Ik heb nu redhat geinstalleerd maar ik krijg m'n internet niet aan de praat. Ik heb kabelinternet. Moet ik nu het vaste ip adres invullen. Bij XP moet je ook een computernaam invullen die je ook van je kabelprovider krijgt. Waar moet ik die in Redhat invullen???
@Home gok ik? Je kunt even 'linuxconf' of 'netconf' draaien, dan krijg je een configuratieprogramma voor je neus waar je dergelijke instellingen in kwijt kunt. Als je inderdaad bij @home zit dan moet je hier op het forum even de search gebruiken, er zijn een hele hoop topics die dat precies uitleggen.
Ik heb ook een account onder Linux maar als ik bij m'n systemsettings wil moet is steeds een superuser password invullen. Hoe zet ik dit password uit ?? :? Anders kan ik bij elke systemsetting windowtje dat ik wil openen weer dat password invullen.
Dat wachtwoord zet je niet uit. Het kan wel, maar het is een *heel* *erg* *ontzettend* *verschrikkelijk* beveiligingsprobleem als je dat doet, al helemaal als je die pc daarna aan het internet hangt en niet heel precies weet wat je doet. Je kunt het paswoord met het commando 'passwd' wijzigen, maar iedereen hier zal het je bijzonder sterk afraden. Bovendien hoef je op een gegeven moment toch nauwelijks meer instellingen te wijzigen en kun je als gewone gebruiker veel minder snel belangrijke dingen fout doen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

inloggen als root (system administrator) en de instellingen wijzigen met het programma netconfig of netconf...
Ik heb ook een account onder Linux maar als ik bij m'n systemsettings wil moet is steeds een superuser password invullen. Hoe zet ik dit password uit ??
NOOIT dit wachtwoord uitzetten...

Verwijderd

Tja, ik raad je toch echt aan om eens wat documentatie te gaan lezen, alvorens je met zulke vragen komt.

Dit is nu al wel zo enorm vaak behandeld en ook nog eens zeer makkelijk zelf op te lossen. Zoals reeds eerder gezegd is, wil je dat wachtwooord echt niet eruit halen, aangezien je dan een enorm veiligheidsrisico neemt. Eentje dat zo groot is, dat je gegarandeerd een dezer dagen je computer terug zal zien, zonder enige inhoud op de harde schijf.

Lees de volgende links eens door en dan met name de laatste:
[topic=163843]
[topic=319439]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.