If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Maar dat boogje, dat is niet zo makkelijk dan hoor
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Tnx alvast
ps. wat is "een mal"?
[edit]
Ai, ik snap het toch niet helemaal. Eerst maar eens weten wat een mal is
Okee, ik ga het nog een keer uitleggen. Een ronde buitenhoek (dus zoals dat stuk plane dat je weg wilt knippen) is heel lastig. Wat doe je dus: je maakt aan de _binnenkant_ gewoon de vorm van wat je wilt behouden na. Vervolgens maak je een cube die over al deze dingen (dat stuk plane en over deze vorm(en)) heenvalt.Op zondag 02 juni 2002 15:41 schreef XLerator het volgende:
Hmm ik moet het ff een paar keer overlezen, maar `t klinkt goed!
Tnx alvast
ps. wat is "een mal"?
Dan haal je de vormen van de cube af. Je hebt nu dus de vorm van de plane, zoals je 'm zou willen afknippen. En da'ss handig. Dan selecteer je dus je plane, en je knipt je 'mal' (dus dat ding wat je er af wilt knippen) er vanaf.
Klaar!
gebruik overigens wel vaak genoeg convert to -> editable mesh om het een beetje vlot te houden, een boolean in een boolean in een boolean wil nog wel eens traag gaan werken
Voor deze situatie zijn er heel veel oplossingen, er zijn twee verschillende waar ik de voorkeur voor heb:
Verhoog het aantal segments van je plane, doe edit mesh en schuif de vertices zelf kloppend. Aangezien je muur behoorlijk dik is, hoeft het niet erg precies: alles binnen de muur is goed.
Of je doet dit met een spline. Je tekent met een line (create>>shapes>>line) gewoon de vorm van je vloer zoals je die wilt hebben en drukt dan op edit mesh. MAX vult dan je spline op en klaar is Xlerator.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik probeer dat ff
ps. had jij nou net dat mailtje van mij? Van die tutoral?
Dat dubbel boolean is compleet zinloze tijdsverspilling, want boolean heeft naast substract (uitknippen dus) ook nog union (samenvoegen tot één object) en, en dat moet jij nu hebben: intersection (alleen waar allebei aanwezig zijn).Op zondag 02 juni 2002 15:47 schreef |HunterPro| het volgende:
Okee, ik ga het nog een keer uitleggen. Een ronde buitenhoek (dus zoals dat stuk plane dat je weg wilt knippen) is heel lastig. Wat doe je dus: je maakt aan de _binnenkant_ gewoon de vorm van wat je wilt behouden na. Vervolgens maak je een cube die over al deze dingen (dat stuk plane en over deze vorm(en)) heenvalt.
Dan haal je de vormen van de cube af. Je hebt nu dus de vorm van de plane, zoals je 'm zou willen afknippen. En da'ss handig. Dan selecteer je dus je plane, en je knipt je 'mal' (dus dat ding wat je er af wilt knippen) er vanaf.
Klaar!
gebruik overigens wel vaak genoeg convert to -> editable mesh om het een beetje vlot te houden, een boolean in een boolean in een boolean wil nog wel eens traag gaan werken
Met intersection geef je dus die vorm aan de binnenkant die je wilt behouden aan en die intersect je met je plane, klaas is XLerator.
Maar zoals in mijn vorige post al is vermeld kun je beter gewoon geen boolean gebruiken.
En ja, XLerator, jij had mij gemaild, alleen heette je toen Wim.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Niet iedereen hoeft mn naam te weten
Op zondag 02 juni 2002 16:03 schreef XLerator het volgende:
ssssssssssst man
Niet iedereen hoeft mn naam te weten
Gebruikersnaam: XLerator
Voornaam: Wim
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Dat wil ik ook nog weten, zodra ik een modefier toevoeg aan een object, kan ik daarvan de width, height en segmetnen enzo niet meer instellen, die staan er dan niet meer bij, onder de 'modefier' tab.Op zondag 02 juni 2002 15:52 schreef Oogst het volgende:
Verhoog het aantal segments van je plane
Hoe kan dat??
owOp zondag 02 juni 2002 16:04 schreef Marv het volgende:
[..]
[..]
![]()
Tnx allemaal,
Ik heb het gewoon met Edit MEsh gedaan
In het modifier-lijtje staan alle modifiers die je hebt toegevoegd aan je object netjes op een rijtje. Je kunt altijd terug naar een vorige, of naar de basis-instellingen van je object, door op die vorige te klikken. Ik bedoel nu dus dat lijstje met modifiers dat altijd zichtbaar is in het rechter deel van je beeld onder de modifiers die je toe kunt voegen. Dat witte mini-schermpje dus.Op zondag 02 juni 2002 16:10 schreef XLerator het volgende:
[..]
Dat wil ik ook nog weten, zodra ik een modefier toevoeg aan een object, kan ik daarvan de width, height en segmetnen enzo niet meer instellen, die staan er dan niet meer bij, onder de 'modefier' tab.
Hoe kan dat??
Houdt er wel rekening mee dat een verandering van het aantal segments de polygoon-ordening door de war gooit en dus een al toegevoegde edit mesh-modifier compleet in de war gooit.
En nog een tip: met de tessallate-knop in de edit-mesh-modifier kun je plaatselijk polygonen toe voegen aan een geselecteerde polygoon/face.
BTW: Waarom mag je naam, Wim dus, niet algemeen bekend zijn? Omdat het een ouderwetse naam voor veertigers en ouder is? Dat maakt toch niet uit? Staat alleen stom, verder maakt dat niks uit hoor, XLerator.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Das erg handig
Tnx Oogst, en ook nog voor dat compliment voor mijn naam
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13816496#13816496
En kreeg ik als antwoord:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13819062#13819062
In het vervolg beter kijken
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Ooh ja en mijn rode naam betekent dat ik als enig UTFS mag roepen en users
Dit topic is gesloten.
![]()