Ik ben bezig met een nieuws systeem waar mensen ook kunnen reageren, nu gaat het posten van nieuws goed, alleen bij het reageren gaat er nog 1 ding fout.
bv bericht id = 1
dan wordt daar op gereageerd dan wordt reageer.php?id=1 geopend, daar kan je dan invullen wat je als reactie wilt. Dat werkt allemaal prima maar alleen "nieuws_id" blijft altijd 0 in de db. Hij leest dus niet het ?id=1.
Dit is een stukje uit me script:
Wat doe ik fout?
$nieuws_id = "1"; werkt dus toevoegen gaat goed.. opvragen alleen niet
$nieuws_id = $_POST["id"]; werkt niet
$nieuws_id = $_POST['id']; werkt niet
$nieuws_id = id; werkt niet
$nieuws_id = $HTTP_POST_GET['id']; werkt niet
Verder heb ik php versie 4.20 en heb ik de search gebruikt... op php.net kon ik verder ook geen oplossing vinden.
bv bericht id = 1
dan wordt daar op gereageerd dan wordt reageer.php?id=1 geopend, daar kan je dan invullen wat je als reactie wilt. Dat werkt allemaal prima maar alleen "nieuws_id" blijft altijd 0 in de db. Hij leest dus niet het ?id=1.
Dit is een stukje uit me script:
PHP:
1
| <?if ($naam && $email && $bericht) { # If the content and title are entered$naam = addslashes($naam);$email = addslashes($email);$bericht = addslashes($bericht);$datum = time();$nieuws_id = "$id";$sql= "INSERT INTO reacties (id,nieuws_id,naam,email,bericht,datum) VALUES ('', '$nieuws_id','$naam', '$email', '$bericht', '$datum')";mysql_query($sql) or die("Hmm er is blijkbaar iets niet goed gegaan...");?> |
Wat doe ik fout?
$nieuws_id = "1"; werkt dus toevoegen gaat goed.. opvragen alleen niet
$nieuws_id = $_POST["id"]; werkt niet
$nieuws_id = $_POST['id']; werkt niet
$nieuws_id = id; werkt niet
$nieuws_id = $HTTP_POST_GET['id']; werkt niet
Verder heb ik php versie 4.20 en heb ik de search gebruikt... op php.net kon ik verder ook geen oplossing vinden.