Mic + LiveDrive

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Misschien hoort dit wel meer in spielerij, want het heeft ook met Counter-Strike te maken:

Ik heb dus trubbles met me mic. Het zit zo:

Ik heb een goed headset, en in mijn computer zit een SB-Live met Live-Drive (dat is zo'n slede voor in een extern 5-1/4 slot).

Omdat ik geen zin heb om telkens achter mijn computer te kruipen om mijn headset in te pluggen / of om hem eruit te halen (normaal krijg ik geluid via versterker, en ik heb maar 1 uitgang), plug ik mijn mic en koptelefoon voor in mijn live-drive erin. Dat werkt allemaal heel relax, alleen er is 1 probleempje:

Als Counterstrike opstart zet hij "recording" in windows automatisch op MIC1, maar de ingang op de livedrive is MIC2. Ik heb wel een tijdelijke oplossing, en dat is door met alt-tab terug naar windows te gaan, en dan handmatig "recording" op MIC2 te zetten, en dan werkt me mic ook gewoon goed. Maar bij elke mapchange moet ik dat dan doen, want CS zet bij een mapchange "recording" meteen weer op MIC1. |:(

Dit is dus vrij irritant. Misschien dat 1 van jullie ook een live-drive hebben, of iets dergelijks aan de hand hebben gehad. Ik kom er zelf niet helemaal uit (behalve dan met die semi-oplossing, maar dat werkt vrij irri) :(

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Sorry voor de kick maar het betreft de oplossing dus altijd interessant.

Ik heb dit dus meer dan een jaar later opgelost en heel simpel kwam ik het toevallig tegen.

In CS zelf zit bij "costumize" de optie "use microphone for voice input". Zet deze optie uit en cs blijft van je recording instelling af, en zo kun je ook mic2 ingang voor mic gebruiken

Greetz
:7