Toon posts:

PS2 toetsenbord naar BC3, is dat mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft een oude 486 met een BC3 toetsenbord, nou heb ik nog een oude PS2 toetsenbord liggen waarvan het draadje kapot is. Nu wil ik het draadje van de BC3 op de PS2 toetsenbord zetten. Kan dit zo maar, en is er een schema of iets dergelijks voor te krijgen??

Thx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sorry, maar wat is een BC3, die ben ik nog nooit tegen gekomen.... (op Big Crash 3 na van een jaar geleden)

Verwijderd

Topicstarter
een toetsen bord met zo'n dikke plug aan het eind. 486 tijdperk.....................toch :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zondag 02 juni 2002 14:40 schreef Skynet2097 het volgende:
een toetsen bord met zo'n dikke plug aan het eind. 486 tijdperk.....................toch :?
Oftewel een doodnormale DIN plug.

Kun je gewoon een converterje voor kopen. Voor pluggen eraan zetten weet ik niet, maar volgens mij zijn het dezelfde 5 pinnen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dus geen DC3 maar DIN5. waar gewoon converters voor bestaan.

edit
woei, 7250e post alweer :))

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 02 juni 2002 14:47 schreef Terw_Dan het volgende:
dus geen DC3 maar DIN5. waar gewoon converters voor bestaan.

edit
woei, 7250e post alweer :))
De topicstarter zei BC3, niet DC3. En dat het een din plug is had ik 1 min eerder al gepost.

-1 dubbelpost >:)

Woei, 1647ste post alweer, so what?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb dat "BC3" in de sreach gevonden ik wist zelf niet hoe die dingen heten :Y)

Maar de PS2 toetsenbord heeft dat plugie niet meet dus wil ik gewoon de DIN kabel(met plug) op de PS2 toesen bord solderen.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 02 juni 2002 14:57 schreef Skynet2097 het volgende:
hmm ik heb dat "BC3" in de sreach gevonden ik wist zelf niet hoe die dingen heten :Y)

Maar de PS2 toetsenbord heeft dat plugie niet meet dus wil ik gewoon de DIN kabel(met plug) op de PS2 toesen bord solderen.
Niet dat ik het ga checken, maar mogelijk zijn de kleuren van die draadjes bij verschillende toetsenborden steeds anders.

Volgens mij heb je bij DIN en PS/2 wel dezelfde 5 pinnetjes, er zijn ook zo convertjes voor.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:57 schreef Skynet2097 het volgende:

dat komt dus van de Big Crash nr. 3 ;)
Het het dus gewoon DIN en daar zijn heel goedkoop convertortjes voor te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat de plug van de PS/2 er af is gehaald (toetsen bord was niet van mij) dus zal ik zelf het moeten doen.

Op google kan ik nix vinden, er moet gewoon een tweaker zijn die het weet

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een cheapass tb kopen met een convertertje.. :)

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 16:09 schreef ThunderAl het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een cheapass tb kopen met een convertertje.. :)
op een beurs kost zoiets 2 euro ofzo ;)
Maar als je goed gaat zoeken kan je het vast wel op Internet vinden hoor. Ik heb helaas geen tijd :X

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een PS/2 schema. nu nog een DIN5

Verwijderd

Topicstarter
BINGO hebbes deze site : http://www.cablingdirectory.com/ heeft vette handige schema's :9

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 02 juni 2002 16:18 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

op een beurs kost zoiets 2 euro ofzo ;)
Maar als je goed gaat zoeken kan je het vast wel op Internet vinden hoor. Ik heb helaas geen tijd :X
Op welke beurs was jij? Ik was gisteren op PC-discount en heb voor 3 toetsenborden 10 euro betaald... (4 euro per stuk en 10 euro per 3). Dat waren dan PS/2 borden, dus de converter die de topicstarter dan nog zou moeten hebben zat hier niet eens bij :X

Maar heeft de topicstarter eigenlijk wel een losse din-plug? Als je die van een ander toetsenbord afsloopt kun je net zo goed een nieuw bordje kopen...

Verwijderd

Toetsenborden heten BCE
Nog uit de goede oude tijd

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52
Op zondag 02 juni 2002 16:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Op welke beurs was jij? Ik was gisteren op PC-discount en heb voor 3 toetsenborden 10 euro betaald... (4 euro per stuk en 10 euro per 3). Dat waren dan PS/2 borden, dus de converter die de topicstarter dan nog zou moeten hebben zat hier niet eens bij :X

Maar heeft de topicstarter eigenlijk wel een losse din-plug? Als je die van een ander toetsenbord afsloopt kun je net zo goed een nieuw bordje kopen...
kan ook gewoon het plugje halen :)
Pagina: 1