Radeon 8500 defect ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Heel raar probleem:

Ik heb altijd Unreal Tournament kunnen spelen met direct3d en opengl.

Als ik UT opstart krijg ik na 3 seconden allemaal vertikale strepen over mijn beeld, de muziek gaat nog 10 seconden door en daarn zit alles muurvast.

Dit gebeurt zowel onder opengl als onder direct3d.

Ik heb de drivers al ge-deïnstalleerd en andere drivers geinstalleerd. Dit helpt niks.

Ik heb verder ook geen aparte programma's gedraait in tussentijd.

Dit is zomaar spontaan opgetreden.

Is mijn kaart defect :?

Kaart: Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE (64MB)

Verwijderd

Nee, ik denk niet dat je kaart defect is. Probeer eerst maar eens je schijf te formatteren, Windows opnieuw erop...als ie dan nog zo raar doet , moet je de volgende dingen even nakijken

- Via 4-1 drivers?
- Andere videokaart drivers installeren
- ander OS

Werkt dit allemaal niet, dan vrees ik dat je kaart inderdaad stuk is.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 14:26 schreef Shakespeer het volgende:
Nee, ik denk niet dat je kaart defect is. Probeer eerst maar eens je schijf te formatteren, Windows opnieuw erop...als ie dan nog zo raar doet , moet je de volgende dingen even nakijken

- Via 4-1 drivers?
- Andere videokaart drivers installeren
- ander OS

Werkt dit allemaal niet, dan vrees ik dat je kaart inderdaad stuk is.
Ik vind dat nogal een ingreep!
Ik heb in tussentijd niks gedaan, het is zomaar opgetreden.
Dan kan het toch geen windows probleem zijn :?

Ik zal UT eens opnieuw installen :)

Verwijderd

Hmmm, een hele ingreep ja, dat is het wel.. maar als jij nu zeg maar een hele dag gaat kloten met die kaart, drivertje eraf, drivertje erop etc etc, en je bent eens lekker een dag aan het klooien, en je verziekt windows daarmee, kun je alsnog de hele zooi opnieuw installeren..

Kun je het beter nu doen , me dunkt.

Verwijderd

Ik stel voor dat je eerst UT eens deinstalleert/ herinstalleert. Misschien is UT wel defect.
Heb je het probleem ook bij andere programma's/ games?

Vervolgens zou je in het geval van XP kunnen controleren of de originele systeembestanden niet veranderd/ beschadigd zijn (vraag me even niet wat het commando is dat je op de command prompt intypt).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 14:29 schreef Bladiebla het volgende:
Ik stel voor dat je eerst UT eens deinstalleert/ herinstalleert. Misschien is UT wel defect.
Heb je het probleem ook bij andere programma's/ games?

Vervolgens zou je in het geval van XP kunnen controleren of de originele systeembestanden niet veranderd/ beschadigd zijn (vraag me even niet wat het commando is dat je op de command prompt intypt).
Vage is dat bij direct3d loopt ie binnen 3 seconden vast en met openGL na een minuutje.

Ook switched de monitor van resolutie op het moment dat ie vastloopt, vandaar dat ik de kaart verdenk. Een normale vastloper laat de videokaart niet van res veranderen en gaat het geluid ook niet doorlopen en na 10 sec vastlopen :?

PS. ik heb alleen maar UT, verder speel ik eigenlijk niet echt veel spelletjes.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Update: UT opnieuw geinstalleerd, start ie op met d3d op een res van 512*384 ofzo, dat gaat goed, totdat ik naar 1024*768 ga, dan is het weer strepen. Gewoon strepen die niet bewegen.

En de eerste 3 keer dat me dit gebeurde kwam windows na een reboot ook met de melding dat radeon 8500 een fout had en een drawing error ofzo.

Ik ga nu 3dmark2001se testen.

Update2: 3dmark loopt ie wel goed door, ook op 1600*1200*32bit

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik ga dan toch maar windows opnieuw installeren :'(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Als 3D mark wel goed blijft lopen is het denk ik toch iets anders..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb dus alles opnieuw geinstalleerd. Hij geeft hetzelfde probleem :'(

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

lijkt mij een hitte probleempje...

Óf je videogeheugen wordt te heet, daardoor worden de textures verkloot, óf je systeemgeheugen loopt te snel en geeft daarom fouten en dan gaat je Radeon ook vreemd doen :'( Probeer dus eerst met 133 MHz fsb en probeer anders de geheugen frequentie van je radeon iets lager te zetten.

* AaroN denkt dat het warme weer de laatste tijd heel wat computertjes naar de filistijnen helpt, of tenminste net doet alsof >:)

JayGTeam (213177)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 17:39 schreef AaroN het volgende:
lijkt mij een hitte probleempje...

Óf je videogeheugen wordt te heet, daardoor worden de textures verkloot, óf je systeemgeheugen loopt te snel en geeft daarom fouten en dan gaat je Radeon ook vreemd doen :'( Probeer dus eerst met 133 MHz fsb en probeer anders de geheugen frequentie van je radeon iets lager te zetten.

* AaroN denkt dat het warme weer de laatste tijd heel wat computertjes naar de filistijnen helpt, of tenminste net doet alsof >:)
Kan het proberen, maar hij heeft altijd met deze FSB gedraait (Kaart is niet overklokt, nooit geweest).

Ik heb me net wezenloos gezocht naar de garantiepapieren, kan ze nergens vinden ;( :'(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
FSB underklokken e.d. helpt niks ! :(

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

denk eerder een geheugen probleem, komt me bekent voor.

kaartje inleveren voor garantie.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Dammit :'(

Net mijn hele PC gestript, alle kaarten eruit. Radeon contacten schoongeblazen en kaart erin, de rest er allemaal uitlaten.

3dmark draaien, vertikale strepen, VAST!

Ik de kaart in de HP bak van m'n pa gedaan, 3dmark, en ja hoor, STREPEN :'(

Het is dus echt dat de kaart defect is :'(

En die *$%*(^@%()#^%) garantiebewijs is weg, maar de kaart is nog geen 5 weken oud :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Effe offtopic:

Als ik die Hercules Radeon 8500 LE kan inruilen, is het dan verstandig, indien ik die keuze krijg te kiezen voor een Gainward Gef.4 Ti 4200 128Mb ??

Deze kost wel 101 Euro extra, maar heb ik dan beter spul :?

PS. Het gaat me VOORAL om videobewerking en afspelen op de TV e.d.

Keuzes: (NoRRoD)

MSI Geforce4 Ti4400 VTD 128Mb € 335.00
Gainward Gef.4 Ti 4200 128Mb € 310.00

Ik heb met MSI goede ervaringen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb het garantiebewijs gevonden :)

Ik wil graag die MSI GF4TI4400 denk ik, die heeft ook TV in (Heb al een Studio DC10+ maarja ;) )

Verwijderd

Dat is wel klote voor je zeg

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 21:02 schreef napoli het volgende:
Dat is wel klote voor je zeg
Ik heb iig mijn garantiebewijs terug !

Maarehh, hopen dat norrod nu niet weer moeilijk gaat lopen doen met de kaart terugsturen enzo :{

Als ik gewoon kan omwisselen neem ik die MSI GF4Ti namelijk, betaal ik dan ook goed voor toch ?

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
mazzelpik!!

every man is wise, until he speaks

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik heb nog geen problemen met het spelen van spellekes, maar ik heb volgens mij zeer binnenkort wel een probleem.

De koeler die op mijn Hercules FDX 8500 LE zit, draait niet meer. Ik kan nog wel gewoon in windows klooien en zo, en spellekes doet ie ook nog wel, maar ik zou toch zweren dat die koeler eerst continu draaide en nu draait ie dus volgens mij helemaal niet meer!!

Zijn er toevallig mensen met hetzelfde probleem of iemand anders die me misschien iets wijzer zou kunnen maken???

Edit: hmm, nu zie ik ineens dat ie toch weer draait, zit er dan een soort van sensor op of zo, dat ie alleen bij hoge temperatuur draait???

Verwijderd

nee, NoRRoD gaat niet moeilijk doen. Het is een betrouwbare en goede zaak met fijne producten.

Ik zou die kaart inruilen voor een andere Radeon8500. Deze kaarten presteren nu eenmaal goed en hebben een goede beeldkwaliteit. Waarom een nVidia?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Heb ik ook dan heb je last van een warmte probleeem of een overvoltage of en te hoge oc.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Eunos
Ik heb mijn pc dus totaal niet overgeclockt, alles loopt gewoon op de standaard-snelheid...

Ik merk dus net dat ie weer stilstond en toen ik er een draai aan gaf ging tie ineens wel draaien en bleef tie ook draaien...
Maar als ik er dan tegenaan kom, dan stop ie weer, volgens mij is het motortje van de koeler gewoon kaduuk of zo....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hercules radeon kaarten bestaan nog niet zolang dus je moet altijd garantie krijgen :+

Tweakers Discord

• Eunos
Goed, nou doet ie in ieder geval helemaal niks meer, want ik heb de koeler er net af gesloopt. Ik heb er nu een 8 CM casefan op gericht, maar ik vraag me toch af of dat genoeg is. Daarom ben ik dus op zoek of het toevallig mogelijk is om ergens de temperatuur van je GPU te bekijken. Weet iemand of er een sensor zit op de Hercules FDX 8500 LE ????
Pagina: 1