Toon posts:

3D Games lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem. Ik heb net mijn pc geupgrade zonder problemen. Vroeger stond er Windows Me op maar ik had tamelijk veel vervelende foutmeldingen en zo dus ik heb besloten er nu maar terug Windows 98 op te zetten. Maar nu, als ik bijvoorbeeld Jedi Outcast speel loopt hij vast na enkele minuten (geluid blijft haperen of ik hoor zo'n aanhoudende toon uit mijn geluidskaart, niet de interne pc speaker). Denken jullie dat dit opgelost zou kunnen worden met Windows Me of ligt het aan iets anders? Mijn specs :
AMD Ahtlon 750
Asus A7V
WD 20.5 GB
Maxtor 80 GB ATA133
Floppy
256 MB PC133 (weet niet welk merk)
SB Live! 1024
Realtek Netwerkkaart
Asus V7100 DC (GeForce2 MX)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het klinkt heel erg als een te warm wordende processor (precies hetzelfde pas hier nog gehad toen ik zat te kloten met m'n koeling :+). Aangezien Jedi Outcast bijvoorbeeld dus veel processor-kracht vraagt wordt je CPU stressed daardoor -> daardoor wordt hij warmer.

Ik zou dus eventjes nadat je systeem vast is gelopen snel rebooten en de temperaturen controleren in de BIOS, deze kan je hier posten als je niet weet of het wel normaal is voor je Athlon 750.

Als proef op de som kan je ook een koetje (dnetc) laten draaien, deze vraagt ook 100% CPU. Meer informatie daarover staat op http://www.dutchpowercows.org

Verwijderd

Topicstarter
OK, hij is weer eens vastgelopen en ik heb gekeken naar de temperatuur in het BIOS. Daar zegt hij dat MB temp 41°C is en CPU temp 63.5°C. Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet echt normaal is maar ik weet niet echt welke temps normaal zijn. Ik moet wel nog vertellen dat ik onlangs mijn oude koeler (weet niet welk merk) heb vervangen door een Thermaltake Volcano Cu6 (ventilator van oude koeler was kapot) en ik heb er geen koelpasta of zo tussengedaan (maar dat zat er ook al niet tussen bij de oude). Gewoon de onderkant van de Cu6 op de core.

Verwijderd

dan wordt het dus hoog tijd coolpasta erop te gaan smeren beste vriend. meer dan 60 graden is echt veel te veel en dat verklaart ook je problemen.
Ga morgen naar de shop en koop Artic Silver 2 / 3 (AS2/3)
Dan gaat je temp met minimaal 10 - 20 graden zakken en verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thx

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Nou 63 graden is aan de hoge kant maar AMD garandeerd geloof ik dat hun processors 90 graden kunnen hebben. De temperatuur zou dus geen probleem mogen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het maar proberen he ;)
En wat verstaan ze bij AMD onder draaien...
Pagina: 1