Asus P4T te warm... koeler erop???

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 09:38

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Ik heb dus een leuk mobotje, een Asus P4T maar nu heb ik een probleempje.

In idle is er nix aan de hand, maar zodra ik iets ga doen op mijn pc wordt eth ding gloeiend heet. Mijn Asus Probe (en me bios ook), wezen mij op temperaturen van (CPU) 52C en (Mobo) 45C. Dit is naar mijn mening iets te heet, me proc gaat nog wel, die koelt ook weer vlug af (binnen 5 min weer op 42C) maar me mobo koelt tot maximaal 42C af.
Nu heb ik ff me kast opengehaald en kwam ik erachter dat me CPU wel een koeler heeft maar dat dit dus ook de enige koeler in me case is. :/

Nu wil ik dus een extra koeler erop zetten, een mobo-koeler en eventueel een case-fan, nu heb ik dus 2 vragen.
Welke koeler moet ik hebben voor me mobo en waar haal ik deze, en hetzelfde voor me case-fan.
Ikzelf heb totally geen verstand van Mobos koelers dus ik d8 van vraag eht hier ffkes. Het enige wat ik hoef te weten is welke ik moet hebben (en eventueel links zodat ik weet waar ik ze meot halen), het installeren kom ik wel uit (GoT had een mooie faq geloof ik :P)

Alvast bedankt voor de moeite

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Mobo koeler??? Je bedoelt zeker een koeler voor je chipset?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:17 schreef psmeets het volgende:
Mobo koeler??? Je bedoelt zeker een koeler voor je chipset?
ja dat denk ik wel

je kan gewoon kijken voor een heatsink + 40 mm fan en dat dan vast zeten op je chipset met dat arctic lijm :?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Ik zou er ook gewoon een heatsink op zetten.

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Vaag, zo warm

Ik heb een p4t533-c (bijna hetzelfde)
mijn proc word idle 31 gr en stressed zo'n 40 gr maar dan moet ik zo'n 3of 4 uur achter elkaar stressen.

Mijn mobo wordt idle 27 gr en stressed 31 gr terwijl het zo'n 23 graden is hierbinnen?

Dan heb je toch echt wat fout zitte in je kastje. Want ja, je moet natuurlijk ook de warme lucht uit het kaste weghalen :)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 21:00

HENNEP

Just Someone

Nou als je de search gebruikt had, kan je zien dat de Asus probe progje een heel slecht programma is omdat ie de verkeerde temp aangeeft, het geeft altijd iets meer dan 8 graden weer dan het echt is.

Mbm 5 is velen maler beter, en als je in je bios kijkt bij Hardware monitor, dan kun je daar ook de juiste temp zien.

MBM5 instellen is wel een lastig werkje, maar zorg erwel voor dat je niet de verkeerde sensoren kiest. Want soms krijg je inderdaad een -45 bijv. Je moet een temp hebben van rond de 40 (van je proc) en een temp van rond de 30 (van je Kast) en misschien heb je nog een temp van je geheugen, maar dat lijkt me stug,omdat Asus meestal maar 2 temps sensors op zijn mobo's hebben zitten.

suc6. ;)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 09:38

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Jah maar da de Asus Probe slecht is heb ik gelezen.... maar die geeft dezelfde temp als in mijn bios.....

Maar ff over die Chip-koeler, ik heb op me mobo een heatsink zitten
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0109/p4t.jpg
Die rode dus... hier moet dus de koeler op...of bennik nu vaag bezig???? En als ik vaag bezig ben... waar moet ik dan de koeler en heatsink laten???

En de luchtcirculatie is goed, er komt warme lucht uit de kast geblazen dus das goed, eventueel zou een blowhole nog helpen denk maar das iets te veel werk naar mijn zin (met de case open wordt de mobo net zo warm btw).

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Asus PCProbe werkt perfect.

Je moet alleen altijd ffe de nieuwste versie downklooien..

ANDERS WERKT HIJ NIET |:(...

Maar als hij warmwordt, heb je hem echt gemolesteerd...

Bij mij wordt dat ding niet warmer als 3-4 graden boven buitenkast temperatuur!!!

Het probleem zit hem volgens mij in je kast afzuiging. Zet er een paar fans bij op 5v. Geen lawaai en echt veeeeeeeeeeel cooler :)
Pagina: 1