Toon posts:

(HP 916C Printer) Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 916C inktjet printer (eigenlijk hetzelfde als 920)twee maanden geleden gekocht bij de Aldi. Ik had een week terug nieuwe inkcartidges gekocht (kleuren van HP , en een zwarte van 'WeCare'). Beide cartridges werkten goed, maar een dag nadat ik de 'WeCare' cartrigde er in had gestopt viel de printer tijdens het printen uit. Ik heb vanalles geprobeerd (pc opnieuw opstarten , kabels uit en weer in de pc stoppen, op andere pc printer uitgetest) maar niks wilde helpen. Nu zit ik nog steeds met een printer die niet aan kan, waar nog steeds het half bedrukte vel inzit die er inzat toen ie er mee ophield. Ik zou zelf denken dat de printer het niet meer doet door die 'WeCare' cartidge omdat de printer een dag na het plaatsen van de wecare cartridge het niet meer deed. Wat raar is, is dat de printer het een dag wel deed met die cartidge.

Kan iemand mij aub vertellen hoe ik dit kan oplossen? (anders moet ik namelijk naar de Aldi terug, wat waarschijnlijk niks zal helpen :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
en als je de originele weer even terugzet ?
ik zou iig even een setje originele kopen
HP maakt het lastig om goede imitaties te maken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nadat ie het niet meer deed idd de originele cartidges er in gezet, maar dat wilde niet helpen. De printer kan nog steeds niet eens aan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 18:31
Branden de lampjes wel?

Wip het paneeltje met de drie knopjes eens omhoog, om te kijken of het stekkertje er nog (goed) inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens even "op de grond" van de printer, waar de cartridges neergezet worden in rust, of als de printer uit is. Grote kans dat daar een plasje inkt o.i.d. licht.

Wecare cartridges staan er om bekend te gaan lekken of andere narigheid te veroorzaken. Je kunt er beter aan doen de wat duurdere orginele cartridges te kopen dan je garantie te verspillen aan goedkopere.

Wat te doen??

Kijk of ie gelekt heeft, zoja, probeer dit dan zoveel mogelijk schoon te maken zonder klikkertjes of schroefjes los te maken. plaats daarna de normale cartridge weer terug. Doet ie het dan nog niet, ga terug naar de winkel en probeer te ruilen. Als je pech hebt moet ie opgestuurd worden en dan komt hp erachter. Heb je geluk, dan kijkt de verkoper niet eens en krijg je zo een andere mee.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Ze onderzoeken 'm zoiezo, want hij gaat terug naar HP, en niet naar Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 18:39 schreef psmeets het volgende:
Branden de lampjes wel?

Wip het paneeltje met de drie knopjes eens omhoog, om te kijken of het stekkertje er nog (goed) inzit.
De lampjes branden idd helemaal niet. Het stekkertje zit er nog goed in btw. Dus daar ligt het iig niet aan.

Xargon:
Ik heb Gelukkig geen inktplas ontdekt, ook de cartidge is helemaal intact. Daar ligt het ook niet aan dus en als ik um terug zou brengen, zou ik de gewone cartridges er gewoon in laten.

In ieder geval bedankt allemaal voor de reacties, ik hoop dat ik nog achter de oorzaak kom van het defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen multimeter bij de hand? Om de voeding ff door te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 19:58 schreef xargon het volgende:
Heb je geen multimeter bij de hand? Om de voeding ff door te meten?
Nope, ik heb geen multimeter. Maar zou dat kunnen dat er iets mis is in de 'stroomvoorziening' van de printer dat er voor zorgde dat de printer opeens uitviel tijdens het printen? Want dat vind ik nog het vreemdste (dat ie tijdens het printen opeens uit gaan en niet meer aan kan). Ik zou bijna zeggen dat er een duizendpoot in de voeding gekropen is, na mijn ervaring in de zomervakantie (de voeding was gaan 'branden' en vonken en ging dus kapot,toen we het opengeschroefd hadden bleek er een geroosterde duizendpoot in te zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel Medion op en zeg ze dat de printer er mee gestop is en ze ruilen hem voor je om
Bel HP en je krijgt een gereviseerde printer
DJ916 is Aldi specific product, je vindt dan ook op de HP site geen info over deze printer
Medion doet de support hiervoor
Ik hoop dat de stekker een uur uit de wandcontactdoos is geweest(automatische zekering hertselt zich dan automatisch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Hmz, mijn inkt bleek ook op te zijn (na veel test pagina's zie andere topic :D) nu heb ik er ook een wecare inzitten. Tot nu toe gaat het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Het valt op dat gecloned materiaal heel vaak voor problemen zorgt.
Bij een vorige opdrachtgever wilde men persé merkloze, hervulde cartridges gebruiken (ondanks alle waarschuwingen mijner zijds). Na een paar problemen (lekkende patroon bij directeur, die tevens zijn costuum kon wegbrengen) zijn ze maar weer overgegeaan op de originele.
Wel duurder, maar veel minder problemen.

De Europese Unie is momenteel bezig met een onderzoek naar de exorbitant hoge prijzen van de inktpatronen. Wellicht zullen deze prijzen in de loop van het jaar wel aardig dalen!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

idd de prijzen zijn gewoon veel te hoog.
Wecare inkt kost €32,50 voor 42 ml.
Die van hp zou wel €50 kosten oid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Op woensdag 05 juni 2002 15:53 schreef DannyS het volgende:
Bel Medion op en zeg ze dat de printer er mee gestop is en ze ruilen hem voor je om
Bel HP en je krijgt een gereviseerde printer
DJ916 is Aldi specific product, je vindt dan ook op de HP site geen info over deze printer
Medion doet de support hiervoor
Ik hoop dat de stekker een uur uit de wandcontactdoos is geweest(automatische zekering hertselt zich dan automatisch )
jaja:
HP Deskjet 916C Series Printer - Finding Support, Windows and Macintosh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
ik kan even geen nieuw topic openen op 1 of andere manier.

Maar even over de 916c printer van HP.

Ik heb hem nu met nieuwe drivers van hp site draaien met usb naar windows 2000.

Maar er werkt niks van de aan knop om het zo maar even te zeggen blijft op dezelfde stand staan. en de printjes maar in de wachtrij. Hoe komt dit ik zit hier al 3 dagen bij iemand mee te prutsen.

Alvast bedankt.
Pagina: 1