Ik heb nu zo geregeld dat ik in het hubje beneden een kabeltje in de uplink heb en dat ik dan boven (op mijn kamer) een ander hubje daar aan koppel maar op een of andere manier vernield het ene hubje het andere
ik heb nu al 2 gemolt en ik zou niet nog een willen mollen hoe kan dat dat die hubjes gemolt worden ?
Verkeerde kabel? Tussen hubs moet je een cross-link UTP gebruiken.
Juist
hmmmmz volgens mij kan je een hub niet mollen door de verkeerde kabel aan te sluiten, tenzij je de voeding in je uplink steekt
Geen crosslink gebruiken als je de uplink gebruikt.
Je kunt een hub niet mollen met de netwerkkabel. Daarvoor staat er echt te weinig stroom op. Het kan wel zijn dat als je een fatsoenlijke hub hebt dat die zichzelf "uitschakeld" als hij sluiting maakt met de kabel
Je kunt een hub niet mollen met de netwerkkabel. Daarvoor staat er echt te weinig stroom op. Het kan wel zijn dat als je een fatsoenlijke hub hebt dat die zichzelf "uitschakeld" als hij sluiting maakt met de kabel
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Verwijderd
Uplink <-> gewone poort = patch cableOp zondag 02 juni 2002 13:30 schreef Jeldert het volgende:
Verkeerde kabel? Tussen hubs moet je een cross-link UTP gebruiken.
gewoon <-> gewoon = crossed cable
uplink <-> uplink = crossed cable
maar elke keer houd mijn hub er mee op steeds kapot ik heb de kabel beneden in de uplink en boven in poort 1 of moet het uplink -> uplink nee toch ?
Nogmaals: define stukOp zondag 02 juni 2002 15:23 schreef T-Mug het volgende:
maar elke keer houd mijn hub er mee op steeds kapot ik heb de kabel beneden in de uplink en boven in poort 1 of moet het uplink -> uplink nee toch ?
Gaat'ie roken?
Gaan de lichjes uit?
Wat gebeurt er als je de voeding er uit haalt en hem zonder netwerkkabels aanzet?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Er is toch niet aan je kabel een RJ45 connector beschadigd ofzo he?
Als een connector beschadigd is (of niet goed vastgeknepen) kan hij de connectoren van de hub beschadigen (pinnentjes in de connector scheefgedrukt, tegen elkaar aan ofzo) waardoor je storing in je hub zou kunnen krijgen.
Als een connector beschadigd is (of niet goed vastgeknepen) kan hij de connectoren van de hub beschadigen (pinnentjes in de connector scheefgedrukt, tegen elkaar aan ofzo) waardoor je storing in je hub zou kunnen krijgen.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
het lijkt dat ie het gewoon doet, maar er komt geen kbit data door. lichtjes branden gewoon gaat niet roken ofzo maar hij doet het gewoon_niet_ meerOp zondag 02 juni 2002 15:25 schreef -Rob- het volgende:
[..]
Nogmaals: define stuk
Gaat'ie roken?
Gaan de lichjes uit?
Wat gebeurt er als je de voeding er uit haalt en hem zonder netwerkkabels aanzet?
Verwijderd
Zijn je kabels niet kapot, of je nicŽs???
Probeer voor de gein de hub is ergens anders te testen
Probeer voor de gein de hub is ergens anders te testen
haal alle kabels eruit en steek 1 voor 1 (na het bijsteken eerst testen met ping ofzo) en zoek zo uit welke poort het niet meer doet.
die uplink is meestal een gedeelde poort, meestal met poort 1, je hebt toch niet een kabel in die gedeelde poort zitten he.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Meet eens het signaal wat uit die hub komt die je andere hub zou slopen. meet ook het signaal aan de andere kant van de kabel die je in je hub steekt (dus daar waar hij gemold wordt). loopt je utp langs stroomkabels oid? zou misschien door inductiespanningen kunnen komen. Het lijkt erop dat het uitgaande signaal dus te sterk is, waardoor je hub opgeblazen wordt. dus eerst effies alles doormeten voor je em weer eens aansluit. voor exacte spanningen en amperages moet je maar effies meten vanaf een nic of een hub waarvan je zeker weet dat ie goed is. Vergelijk dat eens met wat uit de "slopende" hub komt en je weet of je hub goed is of niet. Leg anders eens een nieuwe kabel tussen de hubs via een andere weg zodat je de mogelijkheid van inductiespanning tot vrijwel nul kunt brengen. cross of straight kabel zou niets uit moeten maken. Als je de verkeerde kabel gebruikt doet het t simpelweg niet, maar daar gaat je hub niet stuk van. Zit namelijk niets achter de pinnetjes waarop het signaal binnenkomt (als je begrijpt wat ik bedoel......klinkt een beetje raar, maar is wat lastig uit te leggen anders
)
Maakt niets uit...dan zou het hooguit niet werken...het zal je andere hub niet slopen, aangezien er geen te hoge spanningen komenOp maandag 03 juni 2002 11:14 schreef Super_ik het volgende:
die uplink is meestal een gedeelde poort, meestal met poort 1, je hebt toch niet een kabel in die gedeelde poort zitten he.
Lijkt op een probleem dat ik had.
Heb thuis ook een UTP netwerk en gebruikte UTP kabels om Pc's naar hub te connecten.
Alle lampjes branden "Wie normaal" maar bij een ping kreeg ik maar 1 uit de vier replys goed terug.
Bleek dat het UTP kabels waren maar dan 1-op-1, ik moest ander hebben waar er twee pinnen zeg maar "gecrossed" waren (geen crosslink).
Kables vervangen, oké
Heb thuis ook een UTP netwerk en gebruikte UTP kabels om Pc's naar hub te connecten.
Alle lampjes branden "Wie normaal" maar bij een ping kreeg ik maar 1 uit de vier replys goed terug.
Bleek dat het UTP kabels waren maar dan 1-op-1, ik moest ander hebben waar er twee pinnen zeg maar "gecrossed" waren (geen crosslink).
Kables vervangen, oké
Maar daar ging je hub naar alle waarschijnlijkheid niet stuk van. Daardoor werkte het hooguit niet. Dit lijkt meer op te grote spanningsverschillen waardoor je de ic's in het hubje opblaastOp maandag 03 juni 2002 11:39 schreef i2Paq het volgende:
Lijkt op een probleem dat ik had.
Kables vervangen, oké
Geen conflicterende ip's ofzo?
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Op maandag 03 juni 2002 11:51 schreef its_me het volgende:
Geen conflicterende ip's ofzo?
Hij zegt wel dat t gesloopt is, maar eigenlijk bedoeld hij volgens mij, na het insteken van een kabel werkt het netwerk niet meer. Wellicht is er dus toch een software probleem en geen hardware probleem, waar de meesten meteen van uit gaan. (behalve Koffie die ook een aantal keren vraagt wat hij bedoeld met gemold. )Op maandag 03 juni 2002 11:56 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
kun je even uitleggen hoe dat een hub zou kunnen slopen?
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
70% van de netwerk problemen ligt aan de bekabeling.
Dat zou kunnen ja, maar wie zet er nu een nieuwe hub in omdat hij denkt dat die oude stuk is....en komt tot de conclusie dat ook dit niet werkt, om vervolgens WEER een nieuwe hub erin te zetten...vinnik wel redelijk stom als je dan niet bij jezelf na gaat denken van "goh, misschien dat ik zelf iets verkeerd doe...." vandaar....Op maandag 03 juni 2002 12:02 schreef its_me het volgende:
[..]
Hij zegt wel dat t gesloopt is, maar eigenlijk bedoeld hij volgens mij, na het insteken van een kabel werkt het netwerk niet meer. Wellicht is er dus toch een software probleem en geen hardware probleem, waar de meesten meteen van uit gaan. (behalve Koffie die ook een aantal keren vraagt wat hij bedoeld met gemold. )
En wat ben jij dan?Op maandag 03 juni 2002 17:16 schreef T-Mug het volgende:
en me pa vind het ook al vreemd (is netwerkbeheerder)
Hoe staat het met de collision op je netwerk? en hoeveel spam word er op het netwerk van je gegooit? (dat zijn bij me de broadcast berichten).
Zelf heb ik is een NIC gehad die het netwerk liet vast lopen, NIC vervangen en weer werken....
Controleer ook is AL! je bekabeling met een lantester...
Als je lampjes van je hub het wel doen maar geen verbinding is het toch 99,99% software...
Heeft het btw eigenlijk ooit wel gewerkt?
n54 power!
Verwijderd
ik zie dat je freesco gebruikt. heb je deze wel goed ingesteld? dat hij dus meer ip's moet vrijgeven dan wat je eerst had. anders werkt het dus zoizo niet want dan krijgen je anders pc's op je "gemolde" hub geen ip's en kan je dus ook niet pingen.
Verwijderd
Als er nu vertelt wordt wat WEL werkt, van klein naar groot...
werkt het netwerk boven (de 2 pc's met je ene hub), zien die elkaar?
werkt het netwerk beneden (5pc's aan je andere hub), zien die elkaar.
zien de pc's van beneden de pc's van boven als je de hubs verbindt? en vice-versa?
met welke pc's kun je wel en niet internetten?
ip-instellingen?
kan rustig vastgezet worden op de doelpc zelf, zijn er toch maar een paar. DHCP is leuk voor grotere netwerken.
En nemen uplink poorten niet een andere poort in beslag op een hub?
Als je een crosscable gebruikt om beide hubs te verbinden, kun je testen of een gewone UTP-kabel wel werkt als je de ene zijde in de uplink doet van hub1, en de andere zijde van de kabel in een niet-uplink aansluiting van hub2?
en vice versa.
more data needed
werkt het netwerk boven (de 2 pc's met je ene hub), zien die elkaar?
werkt het netwerk beneden (5pc's aan je andere hub), zien die elkaar.
zien de pc's van beneden de pc's van boven als je de hubs verbindt? en vice-versa?
met welke pc's kun je wel en niet internetten?
ip-instellingen?
kan rustig vastgezet worden op de doelpc zelf, zijn er toch maar een paar. DHCP is leuk voor grotere netwerken.
En nemen uplink poorten niet een andere poort in beslag op een hub?
Als je een crosscable gebruikt om beide hubs te verbinden, kun je testen of een gewone UTP-kabel wel werkt als je de ene zijde in de uplink doet van hub1, en de andere zijde van de kabel in een niet-uplink aansluiting van hub2?
en vice versa.
more data needed
Verwijderd
Een hub slopen dmv kabels kan bijna niet gebeuren tenzij je hele goedkope hub hebt die gelijk alles laat doorfikken, je kan ook nog even kijken of je kabel wel goed is door te kijken naar de lampjes van beide kanten.
Als lampje achter op je netwerkkaart (als je die hebt) niet gaat branden zodra je de kabel erin steekt terwijl de andere kant al verbonden is met de hub, is de connectie van je netwerkkaart naar hub niet goed, vaak een andere kabel gebruiken. (over het algemeen).
Maar ik ben benieuwd want het slopen van een hub gebeurt eigenlijk nooit dmv netwerkkabels. succes
edit:
-- alles hierboven is wat verouderd na het zien dat er nog een pagina was met posts
-- maar misschien heeft het nog zin.
Als lampje achter op je netwerkkaart (als je die hebt) niet gaat branden zodra je de kabel erin steekt terwijl de andere kant al verbonden is met de hub, is de connectie van je netwerkkaart naar hub niet goed, vaak een andere kabel gebruiken. (over het algemeen).
Maar ik ben benieuwd want het slopen van een hub gebeurt eigenlijk nooit dmv netwerkkabels. succes
edit:
-- alles hierboven is wat verouderd na het zien dat er nog een pagina was met posts
Pagina: 1