[Trust] geluidskaart voor MIDI

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
Momenteel ben ik in het bezit van een SB Live.
Nou zit ik te denken om een geluidskaart erbij te kopen en nou vroeg ik me af of trust eigenlijk een goed merk is.

(De naam 'trust' vind ik zo verdacht)
Ik zag dat de trust optische ingangen heeft wat handig is voor beveiligde cd's.

En ik wil hem gebruiken voor de extra midi uitgangen voor m'n keyboards, Dit kan toch? Als ik bv. cubase gebruik de keyboards apart aansturen?

Ik zit dus over een trust na te denken omdat ie zo geodkoop is(geloof 45 euro)

btw: wat ik nog steeds niet snap waarom keyboards/synths geen digitale uitgangen hebben. :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Trust staat hier niet zo goed bekend op GoT (never trust a Trust enzow :P), maar van anderen hoor ik juist dat ze goede ervaringen met Trust hebben. Je zou het dus gewoon moeten proberen, of geen risico lopen en gewoon een goede (lees: duurdere) kaart kopen.

• MisterE
wat zou je dan voor n kaart aanraden, optical interface vindt ik wel belangrijk, maar ik ben band dat dat uitbreidings ding voor de SB Live! nogal prijzig is....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer eens een Terratec ofzo. Laat je ff informeren bij de plaatselijke pc-boer!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 02 juni 2002 13:27 schreef sdomburg het volgende:
Probeer eens een Terratec ofzo. Laat je ff informeren bij de plaatselijke pc-boer!
Idd, heb hier sinds een paar dagen een Terratec SixPack 5.1+ liggen. Erg mooi dingetje, vooral icm m'n Creative Inspire 5300 5.1 (die aanbieding van MyCom). Bezit ook over optische aansluitingen, drie uitgangen (Front, Rear en Subwoofer), twee ingangen (Mike en Line-In) en een Gameport.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
De Hercules Gametheater XP is een geluidskaart met optische en coxiaale in en uitgangen. Ook heeft deze kaart een standaard midi-aansluiting voor je keyboard. Een nadeel van deze kaart is dat ie een stuk duurder is dan die trust.

Hoontech maakt van die uitbredingsbrackets met optische en coaxiaale aansluitingen voor je Soundblaster Live.

Verder zou je eens kunnen kijken op de site van
Feedback, www.feedback.nl , daar staan een hoop midi kaarten op.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Met Trust heb ik zelf zeer goede ervaringen gelet op de prijs/kwaliteit verhouding.

Wel uitkijken als je een 2e (simpele) geluidskaart ernaast zet. Vaak worden de meegeleverde drivers daar niet vrolijk van en willen het rijk alleen. De duurderde sound cards kunne daar veel beter mee overweg.

Als het je puur gaat om extra Midi-in/uitgangen is een midiflyer of midi-patchbay echt mooier :P , wel duurder :'( dan een sound-card. Hiervoor moet je dan ook nog een Midi-output kabel (ca 25E) mvoor moet kopen.

Inzake digital-out op Synths, ze zijn er echt wel zoals bijv. de Roland JV-5080. Hoewel in deze 2000E+ prijsklasse zal je ook vaak overgaan op een Sampler.

edit:

Als je puur meer Midi-uitgangen wilt hebben kan je natuurlijk een simpele midi-splitter gebruiken zoiets als 1->3. De apparatuur stuur je dan op verschillende channels aan. Zoals deze http://www.andrewkilpatrick.org/projects/midisplit/
Voor kopen kijk je evt. bij http://www.philrees.co.uk/products/thruunit.htm

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Trust is een echt low-budget merk. Voor het geld leveren ze niet echt slechte producten, maar je moet ook niet meer verwachten. Als je zoals jij het op redelijk hoog niveau aan wilt pakken zou ik een 'merk-'geluidskaart kopen...

Ik zou je zelf geen Terratec aanraden ivm de ontzettend brakke driversupport. Als je nu een kaart koopt werkt ie met de huidige OS-en maar komt er een nieuwe generatie (zoals XP 2.0 ofzo ;) ) dan kan je het al snel vergeten. Wat jammer is, want hardwarematig is het mooi spul.

Mijn tip is een Hercules Fortissimo II, deze heeft optisch in en uit en is niet duur (€70 ofzo)!

Trouwens het ontbreken van digitale uitgangen op synths/keyboards lijkt me redelijk voor de hand liggend: met Midi stuur je geen geluidsgolven-in-digitaal-of-analoog-formaat door maar commando-gebaseerde info, zoals pitch, toetsaanslag, de exacte noten etc.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• MisterE
tja, weet dat midi geen geluid is, alleen soms wil je ook geluid opnemen van je keyboard/synth en nu moet je dus eerst weer een verloopkabel hebben van 2 Jacks naar een mini-jack.
En dus in je keyboard een D-A conversie en in je geluidskaart weer een A-D conversie.

Kan me niet voorstellen dat zo'n optical interface zo duur is want dat zal vast wel een standaard printplaatje zijn. En synths werken toch volledig digitaal, waarom geen digitale uitgangen, ik vindt dat wel vreemd.

Zelf de meest nieuwe hebben ze niet, ik weet alleen van de Alesis dat ie het had.....

maar ik zal die kaart van je ff checkken

• MisterE
....is het dan zo slecht gesteld met Terratec drivers?
Zat al een beetje te denken in die richting.

Als ik op de site kijk zie ik wel drivers voor XP voor alle producten.

Heb ook ff gekeken naar yamaha, omdat ik XG ook wel vet vindt, maar die heeft geen optical in :(

• MisterE
o ja, nu zie ik het op:
http://www.terratec.com/support/WindowsXP/WindowsXP_GB.htm

de oude producten, kunnen inderdaad niet lopen op XP. Lekker waardeloos...

• MisterE
weet iemand de site van Hercules.
http://www.hercules.com/ doet niet veel bij mij :(

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Zoek effe op Google voor Hercules.
Maar zou ik mogen vragen wat voor keyboard je hebt, want ik heb een Yamaha PSR-730, en een SB Live. Maar bij mij valt telkens het geluid weg, terwijl ik opneem met de pc. Al verschillende progies geprobeerd, cubase, cakewalk, band in a box. Heb je daar ervaring mee??

Dank

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Op zondag 02 juni 2002 20:29 schreef MisterE het volgende:
...waarom geen digitale uitgangen, ik vindt dat wel vreemd.
Dat komt omdat de chipset dat dan niet ondersteunt, wat vaak het geval is bij goedkopere kaartjes. Maar idd, de Terratec Sixpack 5.1+ is een mooi kaartje (ook met de 5300 van Mycom :D )

Ik heb alleen het probleem dat als ik een dvd met A3D afspeel het geluid f*cked up is, het klinkt dubbel en hapert. Dit zelfde heb ik als ik in Diablo 2 3d sound aanzet. Heeft iemand hier een oplossing voor? (os is btw W2K)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 22:46
Op zondag 02 juni 2002 20:49 schreef MisterE het volgende:
weet iemand de site van Hercules.
http://www.hercules.com/ doet niet veel bij mij :(
Bij mij wel...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• MisterE
ik heb een yamaha synth (oudje), een W7, wat bedoel je met geluid valt weg ??

1: Je stuurt het rechtstreeks de geluidskaart in?
2: gebeurt het ook als je een andere geluidsbron gebruikt?
3: heb je de volume (van windows ingesteld?)
Ik bedoel de mixer, met opties->eigenschappen kan je hem op opnemen zetten, en daarvan de volume instellen.

In hoeverre werkt het geluid wel?
probeer eerst eens een ander instrument op je comp. aan te sluiten, dan weet je in ieder geval dat aan wat het ligt.

BTW: ik merk trouwens wel dat het signaal uit keyboards erg zacht is, waardoor weer meer ruis onstaat bij versterking. Daarom baal ik zo dat ze geen digitale uitgangen hebben

• MisterE
nou zie ik dat je bij die hercules die soft synth van yamnaha erbij zit, ondersteund deze al XP, want die demo versie van de site ondersteund het nog niet...

• Pommi
Op zondag 02 juni 2002 21:03 schreef MisterE het volgende:
ik heb een yamaha synth (oudje), een W7, wat bedoel je met geluid valt weg ??

1: Je stuurt het rechtstreeks de geluidskaart in?
2: gebeurt het ook als je een andere geluidsbron gebruikt?
3: heb je de volume (van windows ingesteld?)
Ik bedoel de mixer, met opties->eigenschappen kan je hem op opnemen zetten, en daarvan de volume instellen.

In hoeverre werkt het geluid wel?
probeer eerst eens een ander instrument op je comp. aan te sluiten, dan weet je in ieder geval dat aan wat het ligt.

BTW: ik merk trouwens wel dat het signaal uit keyboards erg zacht is, waardoor weer meer ruis onstaat bij versterking. Daarom baal ik zo dat ze geen digitale uitgangen hebben
Ik heb zo'n MIDI-IN en MIDI-OUT in mn Keyboard zitten, en die 2 komen samen in de gamepoort.
Alles volgens mij goed ingesteld, maar als ik nu speel, of opneem, gewoon C D E F G F E D, en dat alsmaar achter elkaar. Dan valt na 3 keer het geluid even weg, of worden er opeens toetsen keihard gespeeld die ik niet aansla.
Ik zal effe een MIDI maken.

• MisterE
soory voor al mijn posts :(

nog paar vraagjes:
bij de specs staat dat er de xg50 van yamaha erbij zit, maar het plaatje laat de xg100 zien, welke zit er nou bij?

misschien een stomme vraag, maar als je optical in hetbt, hoe kan je dat dan opnemen??
KAn dat gewoon met bv. cool edit pro ??

• MisterE
hmmm.....zo te zien heb je een loop.

Je hebt de midi out van je computer op je midi in van je keyboard, en visa versa.
Als je nu speelt op je keyboard dan stuurt ie een midi signaal naar je comp, alleen die stuurt het weer terug naar je keyboard, en die stuurt het WEER door naar je comp.

je kan checken of dit je probleem is door ff simpel je midi in van je keyboard eruit te trekken,

zo ja, hoe los je dit dan op:
feitelijk heel simpel, of je stelt het op je keyboard in als dat kan op je keyboard door midi in signalen te blokken.

of je stelt het in bij je midi prog op je comp, dat ie het niet terugstuurt.

laat me ff weten of dit het probleem was....

• MisterE
btw: volgens mij verwar je MIDI ook met audio.
Een paar posts geleden had iemand het erover.

midi is gewoon data die 'zegt' welk geluidje gespeeld moet worden op welke toonhoogte, de geluidjes zitten dus in je 'geluidskaart gebakken' of in je keyboard.

Dit werkt dus totaal verschillend met wave etc. Daar word geluid gesampled.
Je kunt het een beetje vergelijken met mod files (als je die kent). mod geeft ook aan WELK sampletje gespeeld moet worden.

Daarom is midi ook zo ernorm klein in formaat

• MisterE
hey Pommi, je hebt aardig wat coole mids, zou je die naar me willen mailen?? (ingepakt zip,rar,ace)

MisterE@hetnet.nl

ben al eens eerder op http://www.toplist-team.com geweest maar die kan je niet downloaden, of moet je je eerst aanmelden ?

iig, waarschijnlijk de hele site rippen met teleport pro lukt niet?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[Off-Topic]

MisterE, weet je dat je deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif kunt gebruiken om je bericht te wijzigen. ;)

• Pommi
Wat je nu allemaal zegt weet ik ook wel, maar ik heb het echt over MIDI. Maar mijn MIDI-in en out zitten in het keyboard, en deze 2 snoeren lopen ineen tot een 15-pins dingetje, dat in de spel/game-poort zit geprikt.
Nu heb ik gezocht of je speciale drivers nodig zou moeten hebben, maar daar ben ik nog steeds ook niet achter.
Maar bij jouw werkt het wel goed met de SB live??

• MisterE
yep, test ff wat ik zei, trek de midi jack die in je keyboard zit er ff uit (ik bedoel in 'midi in')

Dan ben ej van die loop af.

HEb het laast nog ff gedaan met cubase vst, werkt prima. Cubase sx heb ik nog niet geprobeerd...
Pagina: 1