[tv] storing kabelsignaal 1 zender?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,

Vraagje, ik zit naar voetbal te kijken op Ned2. Het signaal (van de kabel) lijkt echter te storen. Het gekke is dat het alleen Nederland 2 is die stoort. Storing in de zin van allemaal diagonaal-achtige streepjes door 't beeld. (beter kan ik 't niet omschrijven) Weet iemand hoe dit kan komen? Het gekke is namelijk dat alle andere zenders perfect beeld geven. Ik zit overigens een meter of 20 van de ingang van de kabel in huis af, maar er zit wel een versterker tussen.

Iemand een idee hoe dit komt? Is Ned2 misschien zwakker ofzo?

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Laat me raden com21 kabelmodem?

Sinds ik die ertussen heb ziten heb ik precies hetzelfde probleem, al moet ik zeggen dat niet alle TV's dit probleem hebben, aangezien bij mij de ene het wel doet en zo'n klein portable TV'tje het probleem niet kent.

=( Protected by witchcraft )=

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 13:10 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Laat me raden com21 kabelmodem?

Sinds ik die ertussen heb ziten heb ik precies hetzelfde probleem, al moet ik zeggen dat niet alle TV's dit probleem hebben, aangezien bij mij de ene het wel doet en zo'n klein portable TV'tje het probleem niet kent.
Nee, een Terayon (voorheen Com21). Hier thuis staat een tweede tv (dichterbij ingang kabel in huis), daar is deze storing vrijwel niet te zien, maar wel aanwezig.

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Hmm... Tsja, ik weet het verder ook niet, maar ik heb in ieder geval hetzelfde sinds een half jaar geleden m'n kabel modem is geinstalleerd.

Maar ik zou zeggen neem eens contact op met je kabelleverancier, of kijk eens of de buren hetzelfde probleem hebben.

=( Protected by witchcraft )=

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Kan diverse oorzaken hebben.

1:) signaal is te sterk, versterker er even tussenuit nemen
2:) bekabeling is niet in orde, controleer de verbindingen en zorg dat alles " netjes" is aangesloten, zorg er ook voor dat de draden in de stekers niet te veel uitsteken aan de achterzijde van het schroefje
3:) je tv tuner is niet helemaal in orde, Philips stond er vroeger om bekend dat ze bij bepaalde kanalen niet goed werkte als het toestel ouder werd.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
ligt ook vaak aan het signaal wat binnenkomt. overal waar ik heb gewoond was het weer wat anders. soms is tmf het probleem, soms bbc2, soms nl 1 en nl3 (vaak tegelijk).

bbc2 was echt supervaag. er stonden 4 tv's in het huis van mn ouders, en er was er maar 1 die bbc2 kon ontvangen. dat was de oudste tv, en stond ook nog het verst weg van waar de kabel binnenkwam. zelfs de nieuwe philips tv slikte het signaal niet.

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Zelfde probleem gehad met Ned 2.. Bij mij was het dat de coax connector even opnieuw vastgemaakt moest worden.. Daarna perfect beeldje..

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Pagina: 1