Op zondag 02 juni 2002 13:06 schreef mark4sen87 het volgende:
Ik ben al een aantal dagen bezig met het installeren van freebsd 4.5 op een p200. Ik rond steeds de installatie af maar dan doe ik iets waardoor ik weer bij het begin aan kom. Ik was er net achter gekomen dat hij de packages gelijk installeerd en dat ik op een gegeven moment gewoon weer bij de main menu aankom. Erg onhandig om niet even dat te vermelden bij de FAQ.
Moeten ze ook nog vermelden in de FAQ dat de achtergrondskleur van het setup-screen blauw is?
Nu heb ik steeds het probleem dat ik ongeldige partities heb. Ik heb bij de installatie ervoor gekozen om hem op te starten via de MBR omdat ik toch geen andere os'es wil gebruiken.
En hoe los ik het probleem op met die ongeldige partities?
Het gemakkelijkste is: In de setup kiezen "None, leave mbr untouched". De bootslice (in Windows termen partitie) die je maakt wel bootable maken. Vervolgens met een DOS bootflop starten. Met fdisk eventueel controleren of je partitie echt bootable is. En in ieder geval "fdisk /mbr" doen. Dan kan het niet meer mis gaan.
Wees ook eens wat duidelijker in je omschrijving..ongeldige partities..waar uit dat zich in? Krijg je meldingen?
Waarom zit er zo'n raar systeem in deze os?
Niet alles dat je niet kent is raar.
Ik vind het niet zo raar dat zo weinig mensen freebsd gebruiken aangezien de installatie vol met foutjes zit en je er erg lang over moet doen om alles te begrijpen.
-1 troll
Dus als jij problemen hebt, zit de installatie vol foutjes.
Die installatie is voor zover ik weet foutloos.
FreeBSD wordt minder gebruikt als Linux omdat je er wat meer voor moet rtfm-en en daar hebben de meeste mensen geen zin in

Op zondag 02 juni 2002 13:20 schreef mark4sen87 het volgende:
Ik heb 2 hdd's
De ene is 10gb en wordt gebruikt voor /home. De andere is 2gb en heeft / als mountpoint.
De installatie aboard best wel vaak zodat je alles via dat conf menuutje moet doen. Dan zijn meestal de packages gewist en dan moet je uit je hoofd weer packages selecteren die de setup al heeft gedaan.
aboard???
Leg dit probleem eens in heldere bewoordingen uit, want ik snap je niet.
Uiteraard heb ik allang de partitietabel weer schoongemaakt en opnieuw ingedeeld. Met linux gebruikte ik deze opstelling met ext2 ook dus de drives werken hoor!
Je hebt toch wel partitions gemaakt binnen je slices mag ik hopen?
Tipje voor de topicstarter: LEES HET HANDBOOK.
Zo kun je lezen dat FreeBSD een ander partitie/slice systeem heeft als Linux en Windows. Linux lijkt nog wel wat op Windows met 1 filesystem op 1 partitie, maar FreeBSD werkt met een soort van subpartities, partitions genoemd. De dingen die Windows en Linux "partitions" noemt, heten in FreeBSD slices. Maar ja dat valt allemaal in het handboek te lezen:
http://www.nl.freebsd.org/handbook/