Toon posts:

Mini disc VS mp3-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb dus veelk verhalen gehoord over een mini disc en een mp3 spelen. Met mp3 speler bedoel i dus met kleine hardeschijfjes. Maar wat is het verschil wat is beter enz.

Iemand die al ervaring heeft met 1 van deze 2?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
minidisc!

kan je tenminste muziek verwisselen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Tjah is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt.
Ikzelf heb ze allebei. Maar gebruik meestal mijn mp3 speler. Dit omdat ik hier makkelijk de muziek kan kan kiezen die ik wel en effe naaar mijn geheugen kaartje kan sturen. Bij mijn minidisc gaat dat niet. Moet ik eerst een cd branden en die dan weer met 1 speed overzette oo minidisc.

Echter met de nieuwste minidiscs kan je net als met mp3 spelen gewoon met usb aan pc vastmaken. Nummers selecteren en opsturen naar je minidisc.

Dan heb je dus dat probleem niet meer. Maar ik vind ook het formaat belangrijk is. Hoewel de minidisc al heel klein is, zijn de meeste mp3 spelers nog veel kleiner(mijn in ieder geval wel:)

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik zit ook al te twijfelen tussen minidisc en MP3 speler, maar ze zijn bijna evengroot (een minidsc en 8cm MP3 speler) maar die MP3 kost toch velen malen goedkoper :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:27
Ik zou eens het net-md topic lezen, ik denk dat je dan al gauw je conclusies trekt!

[topic=443625]

Verwijderd

Ik heb een Sony MZ-R900 gehad, en was nogal teleurgesteld met de opname snelheid en de manier waarop je de liedjes een naam geeft.

Op het moment heb ik een 2ehands Nex 2 mp3 speler die me goed bevalt (qua batterijleven, display, omvang, prijs, kwaliteit etc). Ik gebruikt hem nu met een 256mb kaart, maar ik zit er over te denken om een 1/2 gig cf kaart te kopen (kan ik toch gebruiken in mijn camera). Dan kan ik pas echt vet veel muziek meenemen.

Netmd lijkt me wel leuk, maar ik heb wat slechte verhalen gehoord over kwaliteit en stabiliteit vd opnames, dus ik wacht dat nog even af.

Verwijderd

Zo'n 8 cm MP3 Speler is helemaal makkelijk, uitwisselen met andere mensen gaat supermakkelijk (eigenlijk net als met Minidiscs..
Iedereen die een leuke MP3 Collectie heeft en een brander kan een 8 CM cdtjee voor je branden en dan heb jij weer mooie zooi om naar te luisteren en tis inderdaad goedkoper dan MD spelers

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 13:33 schreef middelkoop het volgende:
Op het moment heb ik een 2ehands Nex 2 mp3 speler die me goed bevalt (qua batterijleven, display, omvang, prijs, kwaliteit etc). Ik gebruikt hem nu met een 256mb kaart, maar ik zit er over te denken om een 1/2 gig cf kaart te kopen (kan ik toch gebruiken in mijn camera). Dan kan ik pas echt vet veel muziek meenemen.
Aan die NEX 2 zat ik zelf ook te denken met 256 erbij.
Zag er allemaal goed uit.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik zelf heb nu een minidisc speler voor ongeveer 1 jaar en ben er nog weg van.Wel jammer dat de mijne dat nieuwe burn methode dr voor niet onderstuent maarja jammer.Ik zou een minidisc speler nemen omdat deze namelijk tegen gsm's kunnen.Want mijn broer heeft een mp3 speler en als zijn gsm afgaat dan gaat het apperaat helemaal flippen en dat moet natuurlijk niet

Verwijderd

'k heb ook een minidisc en het bevalt perfect. 'k sluit em gewoon direct digitaal op m'n geluidskaart aan en opnemen gaat dus erg makkelijk. Maar mp3-spelers zijn ook erg vet, alleen stel dat je 1 nieuw liedje erbij wilt moet je een heel nieuw cd'tje fikken. Of je moet er een met hardeschijf hebben.. ;)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
probleem vind ik dat je met een mp3-speler moeilijker op bv een vakantie zoveel muziek kan meenemen als met een md speler. Of je moet enorm veel knaken uitgeven aan geheugenkaarten.

Dit probleem is natuurlijk al kleiner als je zo'n mp3-speler met harde schijf koopt, maar die zijn dan weer een stuk groter.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 14:52 schreef StanTheMan het volgende:
probleem vind ik dat je met een mp3-speler moeilijker op bv een vakantie zoveel muziek kan meenemen als met een md speler. Of je moet enorm veel knaken uitgeven aan geheugenkaarten.

Dit probleem is natuurlijk al kleiner als je zo'n mp3-speler met harde schijf koopt, maar die zijn dan weer een stuk groter.
Je hebt ook gewoon mp3-spelers waar van die kleine cd'jes in gaan ;)

Verwijderd

Ben in het bezit van een NetMD. Die verkies dan ook boven een mp3speler. Kijk gewoon voor jezelf wat je precies wilt doen en kies wat beter bij je past.
Mijn redenen:
* opnamefunctie (om geluiden buiten op te nemen')
* het beluisteren van een mix cd.

Er zijn wel wat mensen die klagen over OpenMG, persoonlijk heb ik er geen last van. Het programma is zeer stabiel op m'n systeem.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

MP3: sneller, echte mp3's, weinig geheigen.

NetMD: Opslag is goedkoop, kan ook direct cd's en andere audiobronnen opnemen. Gebruikt geen echte mp3's, maar zet deze om naar atrac. Kost ruimte op je hdd.

Ik heb voor de NetMD gekozen en hoewel ik kritiek op de Open MG software en de atrac codec, heb ik er absoluut geen spijt van.

Verwijderd

Hier zijn wel zat topics over geweest, kijk eens in de search en als die niet goed werkt gewoon ff de topics van afgelopen 100 dagen ofzo laten zien en daarin zoeken. naar md, mp3, minidisc, mini-disc, mini disc etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.