Toon posts:

bitmap fonts in qt apps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn bitmap fonts in qt apps zoals kvirc gebruiken? xfontsel laat ze prima zien, maar als ik ze in het kde control center onder 'fonts' bekijk, laat ie gewoon helvetica zien :( Misschien zou ik ze naar een ander formaat kunnen converten? Met welk programma?

Qt2 vensters zijn trouwens veel lelijker dan qt3 dingen bij mij, is er geen plek waar ik het uiterlijk van qt2 vensters kan veranderen?

edit:
die bitmap fonts zijn pcf, geconverteerde .fon'tjes

Verwijderd

voor het veranderen van het uiterlijk kun je qtconfig gebruiken... :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Draai eens 'qtconfig', daarin kun je een hoop dingen instellen op zowel het gebied van fonts als dat van de UI. Aangezien je nog een Qt2-lib hebt staan moet je ook als het goed is nog ergens een qtconfig van Qt2 hebben (als je de verschillende versies met een andere prefix hebt geïnstalleerd), waarmee je het uiterlijk van je Qt2-schermen kunt veranderen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
mja, dat was het eerste wat ik probeerde, een search doen op qt*, maar met qtconfig kan ik weinig doen voor die bitmap fonts of voor het uiterlijk van qt2 apps. kvirc en quanta zijn bijv. gewoon nogal lelijk, en het zou leuk zijn als ik daar gewoon hetzelfde uiterlijk zou hebben als in qt3 dingen.:)

en alle kde2/qt2 binaries en libs kan ik niet deleten, omdat er programma's bijzitten die ik nog gebruik..