Instellen JVC videorecorder: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 15:27
Ik heb van een rommelmarkt een JVC videorecorder meegenomen, ik denk een modelletje van een jaar of 10-15 oud. Er zat geen afstandsbediening of gebruiksaanwijzing bij. Ik heb wel uitgevonden dat de recorder met een afstandsbediening kan werken, mijn mouseremote ff ongesteld op jvc en ik kan zappen en opnemen afspelen enz.

Het modelnummer is : HR-D560EE

Nu heb ik het volgende probleem, ik wil graag de tuner instellen van de recorder. Er staat op de voorkant "quick response full/loading" en "digital tracking", misschien dat dat wat meer zegt over de recorder, de lettertjes op de display zijn oranje op een zwarte achtergrond en ik zie op mn tv niet iets van een "on screen display"

Ik zou niet weten hoe ik zenders moet zoeken met dit apparaat en of je hier de originele afstandbediening voor nodig hebt.

De volgende knoppen zitten op de recorder achter een klepje:
1. CANCEL/ SKIP [COUTER RESET]
2. REPEAT/ STORE [COUNTER MEMORY]
3. PROGRAM/ CLOCK ADJ.
4. SELECT +/-(voor oa de kanalen)/ SET/TV PROG [TRACKING/ V. LOCK/ FINE]
5. REC/ITR
6. PAUSE/STILL/SLOW
7. REW
8. FF
9. SELECT TIMER ADJ.
10.TIMER
11.VPS [CH. SET]
12.DISPLAY
13.DISPLAY OFF
verder zitten er nog de volgende schakelaars op:

1. REPEAT
FULL-| |
INDEX-| |
OFF-| |

2. AFC
ON-| |
OFF-| |

Hoe kan ik met dit apparaat zenders zoeken, of heb ik echt de afstandsbediening nodig

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://www.google.nl/search?q=HR-D560EE&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr= Ik zag hier al manuals en dergelijke bijstaan. Al gekeken?

• arjandijk162
jah, heb ik gekekeken, maar dat zijn allemaal dingen waarbij je geld over moet maken naar amerikaanse rekeningen, dat is volgens mij niet echt de meest praktische manier

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ok, ik heb ff verder voor je gezocht, en heb ook moeten constateren dat er niets te vinden is :(. Aangezien de videorecorder verouderd is, denk ik niet dat veel mensen je kunnen helpen, of je moet net geluk hebben dat een tweaker dezelfde videorecorder heeft. In ieder geval veel suc6!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-12 19:38

lordsnow

I know nothing

Ik heb van een rommelmarkt een JVC videorecorder meegenomen, ik denk een modelletje van een jaar of 10-15 oud. Het modelnummer is : HR-D560EE. ... ik wil graag de tuner instellen van de recorder.
Ik heb de JVC HR-D860E. Inderdaad een jaar of 10 oud, denk ik. (Ik heb 'em ook 2de hands gekocht).
Ik zou niet weten hoe ik zenders moet zoeken met dit apparaat en of je hier de originele afstandbediening voor nodig hebt.
Ik heb net de afstandsbediening even bekeken/geprobeerd. Ik denk dat je het alleen met de knoppen op de video-recorder kan doen. Bij mij staat aan de binnenkant, op het klepje zelf, welke je kan gebruiken om zenders te zoeken.

Bij mij is het ongeveer het volgende:

1. druk op "" [SEARCH] om te beginnen met zender zoeken. Een keer drukken is vooruit zoeken, ingedrukt houden is achteruit zoeken.

2. druk op "VPS" [CH. SET] om daarna met SET+ / SET- het kanaal in te stellen waarop je de zender wil bewaren.

3. druk op "STORE" [COUNTER MEMORY] om de gevonden zender op het door jou uitgekozen kanaal te bewaren.
1. REPEAT
FULL-| |
INDEX-| |
OFF-| |
je kan op de band een teken (mark) zetten (mbv de afstandsbediening). Deze knop bepaald dan wat er gebeurd als je REPEAT indrukt - of de hele band word vanaf het begin herhaald, of vanaf het vorige teken.
2. AFC
ON-| |
OFF-| |
Geen idee... zou ik de handleiding er weer eens bij moeten pakken.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:43
Op zondag 02 juni 2002 14:43 schreef lordsnow het volgende:

[..]

2. AFC
ON-| |
OFF-| |

Automatic Frequency Control
een functie om ervoor te zorgen dat de video zelf de juiste frequentie vasthoud, mocht deze iets verlopen. (soms werkt het, soms niet. Vandaar dat je het aan/uit kan zetten)

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 13:06

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

IK weet niet ofdat je in de buurt van delft woont of weleens in de regio bent??
Ik heb hier een kapote JVC HR-D520E videorecorder met afstandsbediening die nog wel werkt.
Op zich zou je die afstandsbediening in ruil tegen een lekker biertje wel mogen hebben.

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

• arjandijk162
Op zondag 02 juni 2002 14:43 schreef lordsnow het volgende:

[..]

Ik heb de JVC HR-D860E. Inderdaad een jaar of 10 oud, denk ik. (Ik heb 'em ook 2de hands gekocht).
[..]

Ik heb net de afstandsbediening even bekeken/geprobeerd. Ik denk dat je het alleen met de knoppen op de video-recorder kan doen. Bij mij staat aan de binnenkant, op het klepje zelf, welke je kan gebruiken om zenders te zoeken.

Bij mij is het ongeveer het volgende:

1. druk op "" [SEARCH] om te beginnen met zender zoeken. Een keer drukken is vooruit zoeken, ingedrukt houden is achteruit zoeken.

2. druk op "VPS" [CH. SET] om daarna met SET+ / SET- het kanaal in te stellen waarop je de zender wil bewaren.

3. druk op "STORE" [COUNTER MEMORY] om de gevonden zender op het door jou uitgekozen kanaal te bewaren.
[..]

je kan op de band een teken (mark) zetten (mbv de afstandsbediening). Deze knop bepaald dan wat er gebeurd als je REPEAT indrukt - of de hele band word vanaf het begin herhaald, of vanaf het vorige teken.
[..]

Ik heb volgens mij precies die searchknop er niet op zitten :( bij mij staat in het klepje hoe je m moet programmeren (weet het niet precies, heb m niet bij de hand, kijk morgen wel
Op zondag 02 juni 2002 16:28 schreef Jack.Corneille het volgende:
IK weet niet ofdat je in de buurt van delft woont of weleens in de regio bent??
Ik heb hier een kapote JVC HR-D520E videorecorder met afstandsbediening die nog wel werkt.
Op zich zou je die afstandsbediening in ruil tegen een lekker biertje wel mogen hebben.
bedankt voor het aanbod, maar ik woon in apeldoorn en ben bang dat ik niet in de buurt van delft kom

• arjandijk162
kick, heeft iemand nog meer info?

Verwijderd

ik denk dat ik de originele handleiding op de zolder liggen heb!

Als je kan zorgen voor een foto!

• arjandijk162
bedoel je een foto van de videorecorder? dat is te regelen, ik begreep dat er een server was waar je makkelijk plaatjes kun dumpen, wat is daar het adres van?
Pagina: 1