Toon posts:

Usb breedte tekort voor webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me adslmodem via een usb poort. me webcam uiteraard ook via usb. Maar door me adsl komt me webcam brandbeedte of hoe dat ook mag heten te kort. weet iemand een oplossing daarvoor :?

Verwijderd

lijkt me sterk, als je maar twee usb-poorten in gebruik hebt, heb je 12/2=6mbit per poort over..lijukt me genoeg voor een webcam

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een USB poort = 12 Mbit. ADSL modem trekt daar naar mijn idee niet zoveel vanaf. of je moet een hele zware webcam hebben :P Anders kan je nieuwe insteekkaartjes kopen voor USB

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 12:41 schreef Roelemewoel het volgende:
Een USB poort = 12 Mbit. ADSL modem trekt daar naar mijn idee niet zoveel vanaf. of je moet een hele zware webcam hebben :P Anders kan je nieuwe insteekkaartjes kopen voor USB
Dat heeft dus geen zin, de totale bandbreedte van alle USB-poorten samen blijft 12mbit, ofdat nu over twee, vier of zes poorten kan; het geeft hooguit de mogelijkheid meer apparaten aan te sluiten.

(Uiteraard heb ik het hier dan over USB1 zoals vrijwel iedereen heeft)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 01:38 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat heeft dus geen zin, de totale bandbreedte van alle USB-poorten samen blijft 12mbit, ofdat nu over twee, vier of zes poorten kan; het geeft hooguit de mogelijkheid meer apparaten aan te sluiten.

Maar als je meerdere controllers hebt (dus een PCI USB controller kaartje, of een USB module koopt voor achter in je kast, die je aansluit op je mobo), dan heb je als het ware 'gescheiden bandbreedte'. Ik heb zelf onder mijn PS/2 poorten 2x USB zitten, en onderin mijn kast ook nog eens 2x USB. Deze hebben een onafhankelijke bandbreedte beschikbaar, toch?

Wat betreft het probleem van de topicstarter: Je zou inderdaad een PCI usb controller kaartje kunnen kopen, of je zou, als je daarvoor een geschikte aansluiting op je moederbord hebt, een USB bracket kunnen kopen, waardoor je 2 extra USB poortjes achterin je computer gebruikt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Huh? Dus als ik een tweede IDE controller koop heb ik ook geen extra bandbreedte?

Als ik het 1 baans kruispunt op een 2 baans weg vervang met een 2 baans kruispunt heb ik ook geen extra wegcapaciteit???

Verwijderd

Ligt dus aan de soort kaartjes, pci usb-kaartjes geven idd extra bandbreedte, maar ik had het over die kaartjes die je op je moederbord aansluit, die gebruiken dezelfde controller als de usb-poorten op je moederbord, dus dan blijft je met die 12mbit zitten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 02:00 schreef MREn het volgende:
Ligt dus aan de soort kaartjes, pci usb-kaartjes geven idd extra bandbreedte, maar ik had het over die kaartjes die je op je moederbord aansluit, die gebruiken dezelfde controller als de usb-poorten op je moederbord, dus dan blijft je met die 12mbit zitten.
Ik heb hier toch echt 2 controllers zitten, en ook 2 controllers in mijn Device Manager (XP). Deze hebben allebei een ander I/O range, andere Bandwith grafiekjes dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan over die 2 controllers een shared bandwith heb. Op 1 controller zit bij mij 2x een USB aansluiting. Dat deze een shared bandwith van 12 mbit hebben, kan ik inkomen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1