[car audio]woofer, bass later dan voor

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
ik heb nu een 12" woofer met versterker in mijn kattebak liggen,
op zich erg lachen natuurlijk, alleen is stoor me enorm aan het feit dat de bass beat van me muziek over die woofer later klinken dat voorin zodat hij eigenlijk uit de maat meeblaast....

is dit een bekend probleem en hoe is dit op te lossen?

¯\_(ツ)_/¯

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 17:00

Jag

Als hij echt uit de maat speelt, dan is de sub ongevraagd geluid aan het maken op momenten dat het niet hoort. Je hebt natuurlijk zoiezo al te maken met een verschil tussen voor en achter, maar dat verschillen in de orde van 10 ms. Als hij echt uit de maat speelt is er meer aan de hand dan alleen dit verschil.
Ik zou zeggen, zet eens alleen de sub aan, en luister eens of er niet allemaal dingen meetrillen ofzo.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
tja, het blaast allemaal behoorlijk
tis een Rockford punch XLC in een kistje op een 4x150W rms versterker gebrugd op 2 kanalen in een kadettje...

maar het is ook al als ik de muziek niet hard zet...
ik vind het wel irritant moet ik zeggen

¯\_(ツ)_/¯

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Staat je phase wel goed (plus-min)?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
yup...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

volgens mij krijg je dat als er onderdelen mee gaan trillen. Heb je in sommige discotheken iig ook, dat die luchtschachten mee gaan trillen, en dan lijkt het idd net of het uit de maat loopt.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hoe kan ik dat oplossen?
de woofer maar op 1 kanaal laten spelen zodat ie minder hard gaat?

¯\_(ツ)_/¯

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 17:00

Jag

Op zondag 02 juni 2002 12:24 schreef beschuitfluiter het volgende:
hoe kan ik dat oplossen?
de woofer maar op 1 kanaal laten spelen zodat ie minder hard gaat?
Je kan ook gewoon de gain wat lager zetten :P.

Ik zou eerst eens gaan luisteren of je bijgeluiden hoort. Als daar geen winst mee te behalen valt, kan je gaan nadenken over echte oplossingen in de vorm van delays.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
gain staat op minimaal,
ik heb hem net op 1 kanaal gezet LPF op 80Hz en nog steeds
het is een erg diepe lage bass die ik hoor...

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je woofer wordt traag als 't harder gaat allemaal. Met harde bassen gaat je woofer last krijgen van de massa van de conus. Je bas komt dan wat later dan de rest. Dat is bij Car hifi helemaal niet ongewoon. Daarom zijn er speciale actieve filters waarmee je zelfs traploos je fase voor je woofer kan afregelen ipv alleen ompolen.

Ik zou eerst je woofer eens ompolen, misschien dat dat helpt. Anders moet je er maar mee leren leven vrees ik.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
shit... was wel phase verschil... ik had verkeerd gekeken...
thnx marco899!

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Kijk anders es op showyoursound.nl
Dit is een forum voor de echte cracks in car audio

Verwijderd

Effe een ander vraagje.....

Als ik de radio hard aanzet in de auto dan gaat de woofer na een tijdje uit, zet ik de muziek weer zachter dan gaat de woofer weer meedoen :?

Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:26 schreef Reyes het volgende:

Als ik de radio hard aanzet in de auto dan gaat de woofer na een tijdje uit, zet ik de muziek weer zachter dan gaat de woofer weer meedoen :?

Overload :? :? Het feit dat ie weer aanspringt wanneer je de radio zachter zet, lijkt mij dat je em overbelastte.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022

nou kijke bijv een hoewarm je versterker word vaak worden die krengen zo warm (temp om een lekker ei op te bakken )vooral als ie te licht is voor je sub

dat ie gewoon lekker uitvalt dit hoort dan wel zo tis een beveiliging dat ie niet kopoet gaat en die gaat er natuurlijk weer vanaf wanneer je niet zo veel van hem vraagt

http://raptr.com/Doppert/about

• Sabian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11-2023

wordt je versterker niet te warm:(....
(thermische beveiliging)

Time is that quality of nature which keeps events from happening all at once.
Lately it doesn't seem to be working.

Verwijderd

Dus als ie te warm wordt heb ik een te lichte versterker ?

Mijn redenatie zou zijn...grotere versterker hoeft minder te werken dus minder warm dus woofer blijft spelen :?

Zal wel weer fout zijn :+

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 23:49 schreef Reyes het volgende:
Dus als ie te warm wordt heb ik een te lichte versterker ?

Mijn redenatie zou zijn...grotere versterker hoeft minder te werken dus minder warm dus woofer blijft spelen :?

Zal wel weer fout zijn :+
Een grote versterker heeft altijd (groot) vermogen nodig, gezien de constructie van een versterker moet je dus ook zijn vermogen kunnen leveren door de kabels.

VB. 350w / 12v = 29.2 Ampere. Er kan dus iets van 29 ampere doorheen gaan gebruik dus ook een kabel die dat aan kan zonder erg warm te worden.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan ook een spanningsprobleem zijn, Als je spanning in elkaar donderd door bv. een te slechte accu schakelt je versterker ook uit. Daarna zal de accu door de mindere stroom zichzelf weer een beetje herstellen en zal de versterker weer aanspringen.

iig dat doet mijn HarmanKardon TC600 (2x 300 watt) met mijn 2x 15"woofers :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op zondag 02 juni 2002 12:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
shit... was wel phase verschil... ik had verkeerd gekeken...
thnx marco899!

Een grote versterker heeft altijd (groot) vermogen nodig, gezien de constructie van een versterker moet je dus ook zijn vermogen kunnen leveren door de kabels.
VB. 350w / 12v = 29.2 Ampere. Er kan dus iets van 29 ampere doorheen gaan gebruik dus ook een kabel die dat aan kan zonder erg warm te worden.
Geen dank.

Het tweede probleem is inderdaad het amperage. Naast de juiste bekabeling, zijn hier grote condensatoren voor te verkrijgen, die dit probleem ondervangen. Kijk bv maar eens bij Conrad.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1