Goeie morgen allemaal op deze stralende dag (en ik zit weer achter mijn computer!) Ik ben eens aan het kijken tot hoe ver ik mijn systeem kan schoppen... dan heb ik het over Megahertz'jes. Ik zal eerst even de specs van mijn systeem opschrijven. Nog even voor de duidelijkheid: ik ben dus een vette NEWBIE op het gebied van OC'en! 
Mainboard: ASUS CUSL2-C Blackpearl
Processor: PIII 1GHz (@1GHz uiteraard)
RAM: 256MB PC133 van Apacer (mycom spul)
Video: ASUS V7700 GeForce 2 GTS Pure
Netwerk: 3com 10/100 UTP (3c905B-TX-NM)
Geluid: Creative SB Live! (player versie)
HD: Maxtor IDE 40GB, 7200RPM, ATA 100 (ben ff serienummer vergeten)
CD-ROM/DVD: LG CD-RW (CED 8080B), pioneer 16x DVD (106s)

Misschien ben ik iets vergeten, maar daar zullen jullie dan wel naar vragen, hoop ik.
Nou is dus het doel om te kijken tot hoe ver mijn processor wil. In de BIOS kan ik allerlei snelheden selecteren, tot wel 1620 MHz... maaruh dat zal ie zekers niet halen. De temperatuur: op 1GHz is ie rond de 36 graden en als ie fijn aan het werk is geweest kan ie maximaal 50 graden worden.
Ik heb hem al eens op 1050 MHz gehad en toen werd ie unstressed iets van 4 graden warmer. Stessed is ie dan net over de 50 heen. 1102 MHz pakte ie trouwens ook wel, maar toen schopte de bios de frequentieverhoudig voor het ram naar beneden.
Helaas zijn PIII's multiplier locked
dus daar kan ik niet mee aan de slag. De FSB moet dus omhoog, maar ik heb geen idee tot hoever mijn andere onderdelen kunnen gaan zonder schade.
Wat denken jullie er van?
Aan iedereen die de moeite neemt dit te lezen en misschien wil antwoorden: Bedankt! De rest: ook een fijne dag gewenst!
Mainboard: ASUS CUSL2-C Blackpearl
Processor: PIII 1GHz (@1GHz uiteraard)
RAM: 256MB PC133 van Apacer (mycom spul)
Video: ASUS V7700 GeForce 2 GTS Pure
Netwerk: 3com 10/100 UTP (3c905B-TX-NM)
Geluid: Creative SB Live! (player versie)
HD: Maxtor IDE 40GB, 7200RPM, ATA 100 (ben ff serienummer vergeten)
CD-ROM/DVD: LG CD-RW (CED 8080B), pioneer 16x DVD (106s)
Misschien ben ik iets vergeten, maar daar zullen jullie dan wel naar vragen, hoop ik.
Nou is dus het doel om te kijken tot hoe ver mijn processor wil. In de BIOS kan ik allerlei snelheden selecteren, tot wel 1620 MHz... maaruh dat zal ie zekers niet halen. De temperatuur: op 1GHz is ie rond de 36 graden en als ie fijn aan het werk is geweest kan ie maximaal 50 graden worden.
Ik heb hem al eens op 1050 MHz gehad en toen werd ie unstressed iets van 4 graden warmer. Stessed is ie dan net over de 50 heen. 1102 MHz pakte ie trouwens ook wel, maar toen schopte de bios de frequentieverhoudig voor het ram naar beneden.
Helaas zijn PIII's multiplier locked
Wat denken jullie er van?
Aan iedereen die de moeite neemt dit te lezen en misschien wil antwoorden: Bedankt! De rest: ook een fijne dag gewenst!