Losse bay, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Aangezien ik nergens een bay kan vinden zoals ik 'm hebben wil (met 1 CPU temp.display, 1 case temp.display en 1 USB poort) zal ik zelf aan het knutselen moet gaan. Maar daarvoor heb ik dus eerst een losse bay nodig, althans, het plaatje dat je in de bay schuift waarop ik het geheel kan monteren. Maar kan nergens vinden waar (en uberhaupt of) zo'n ding wel te koop is.

De search optie heeft me niet optimistisch gestemd, want de mensen die eerder deze vraag stelden konden ook niet erg veel verder worden geholpen, maar het waren tamelijk oude topics, dus wie weet heb ik nu meer geluk :)

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
tjah je kunt gewoon een frontje pakken en daar gaten in gaan maken

als je echt iets zoekt waarop je ook nog een printje kunt vast maken moet je eens kijken naar inbouw setjes voor 3,5" apparatuur in een 5 1/4 slot

Repareren doe je zo.

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Een echt printje zal er niet op moeten, en voor 2 LCD displays zou zo'n afdekplaatje wel voldoende zijn volgens mij. Maar vanwege de USB poort word er regelmatig kracht uitgeoefend vanwege in en uitpluggen. Vandaar dat ik iets stevigers zoek. Maar zo'n, inbouw set zou misschien een uitkomst kunnen bieden.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Niet schrikken wat ik nou ga roepen he.... VOBIS
Ik liep daar 2 weken geleden binnen om verkopertje te pesten en zag daar 1 hele kast met allemaal goed spul (enermax, zalman, thermaltake enz...) en daar zat ook een baybus bij met 2 LCD, extra fan... en die USB dat weet ik niet meer....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
En waar zat die eh... vobis:o
Zo'n USB poortje neemt niet zoveel plaats in beslag, dus dat kan ik er wellicht nog ergens tussen passen.
Anders ga ik hier wel eens bij de plaatselijke Vobis kijken, die zullen het dan ook wel hebben (?)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 juni 2002 13:57 schreef augustus het volgende:
Hammer-en-Nails is een SPAMMER!

Kunnen de modjes hem niet kicken?
spammer? werkt ie daar dan ofzo? :) als je het zo graag wilt, moet je maar een berichtje posten in het mod-kick forumpie he ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik ben bezig een fanbusje te maken. Ik heb ook zo'n frontje gebruikt om de schakelaars ed in te zetten. Aleen maak ik voor de extra stevigheid dit frontje vast aan een oude defecte cd-rom speler. Ik haal het binnenwerk hiervan er natuurlijk wel uit, en natuurlijk het laatje enzo ook.

Eigenlijk maak ik dus de gewone pc front vast aan die cd-speler behuizing. Dan zit het stevig. Mischien iets voor jouw?

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Hmmmm, heb nog ergens een ouwe Boonstra CDD3600 liggen die op 2x brand en alleen nog Silverpremiums lust (waar ik bijna niet meer aan kan komen)
Zou ik >:)

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 15:53 schreef Gooly het volgende:
Hmmmm, heb nog ergens een ouwe Boonstra CDD3600 liggen die op 2x brand en alleen nog Silverpremiums lust (waar ik bijna niet meer aan kan komen)
Zou ik >:)
De eerste schroef zal moeilijk zijn... maar daarna neemt de tweakdrang het weer over ;)

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Guess what, net kijkt er iemand over mijn schouder mee naar deze tread en merkt terloops op: "ik heb nog een kapotte CDrom speler liggen, die mag je wel hebben".
Nu nog een sensor op de juiste plek, een thermometer van Halfords (zoals ik elders op het forum heb gelezen) een USB poortje en wat kabeltjes en ik kan aan de slag :9

Verwijderd

Je neemt gewoon een standaard frontplaatje en met een geschikte lijm ( metaal/kunstof) lijm je er een op maat gezaagd metalen plaatje in als versterking, daarna boor je de benodigde gaten en je hebt een stevige en goedkope oplossing voor de in te bouwen componenten.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 12:10 schreef Gooly het volgende:
En waar zat die eh... vobis:o
Zo'n USB poortje neemt niet zoveel plaats in beslag, dus dat kan ik er wellicht nog ergens tussen passen.
Anders ga ik hier wel eens bij de plaatselijke Vobis kijken, die zullen het dan ook wel hebben (?)
Een ThermalTake Hardcano II was dan dan ofzo

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Kijk anders een op een beurs waar ze allemaal oude spullen verkopen. misschien vind je daar wel wat. Je kan ook een 5,25 inch (HHD) koeler kopen en daar een plaatje op monteren.
Maar zoek je alleen zo'n klepje, of een frontje dat je helemaal ook in een bay vastschroeft?

Verwijderd

Advies: als je in de buurt woont ga dan is naar de PC-Dumpdag, hebben ze altijd veel van dit soort rotzooi (kant en klaar).
Als je 'm zelf wil bouwen neem dan gewoon een 2x16 LCD ('k heb er laatst 1 gekocht in een inkoopactie voor 10 euro), voor die USB zou ik gewoon een USB verleng kabeltje nemen (lekker makkelijk). Dit alles is perfect in een 5,25" frontje te klemmen. Het USB verleng kabeltje haal je eerst met het mannetje door het gaatje in dat frontje, je trekt 'm er vervolgens door en omdat het vrouwtje iets groter is, komt ie goed vast te zitten.
Suc6!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 08:34 schreef brouwerpower het volgende:
Kijk anders een op een beurs waar ze allemaal oude spullen verkopen. misschien vind je daar wel wat. Je kan ook een 5,25 inch (HHD) koeler kopen en daar een plaatje op monteren.
Maar zoek je alleen zo'n klepje, of een frontje dat je helemaal ook in een bay vastschroeft?
In principe maakt me dat niet uit, ik wil het alleen een beetje stevig hebben, zodat bij het in- of uitpluggen van een USB stekkertje (van me 6210 of MP3 speler) niet de hele boel naar binnen of buiten buigt, of erger nog, helemaal los komt. Die tip van dat metalen plaatje in het afdekplaatje is misschien wel iets, dat zal niet buigen en vast blijven zitten doet 't denk ik ook wel.
Een collega zag deze tread en bood al een kapotte CDrom speler aan die ik wel leeg mocht slopen om de behuizing te gebruiken. Maar toen ie las dat ik ook die ouwe brander heb, wilde ie em ineens wel ruilen tegen die brander. Ja doei, kan ik net zo goed die brander openslopen >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Okee, ik heb even een boel gespam, offtopic gebabbel en ander gezwam uit deze draad getrashed, dat was een boel werk, dus zorgt dat ik het niet nog een keer hoef te doen ;)

Even ter info: hammer_and_nails heeft inderdaad in zo ongeveer iedere post voor die shop gespammed, dus dat er in bepaalde mate sprake is van spam zal ik niet ontkennen (anders komen er ongetwijfeld weer vragen over :P)

Ik heb er een mail aan besteed, herhaling kunnen jullie uiteraard terecht in [forum=26], en worden maatregelen genomen. Ga niet hier (of in een andere draad) de discussie aan over wel of niet spammer, maar meld het gewoon, en laat het ter beoordeling aan de moderator in kwestie *D
Pagina: 1