Toon posts:

niet via netwerk printen maar aparte printerserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil graag met 3 computers printen waarvan een computer in een andere ruimte staat, deze is dan ook niet via het netwerk verbonden. toch wil ik deze NIET in het netwerk betrekken, maar ik wil graag naast het netwerk een apart printer 'netwerkje' opzetten waardoor ik met alle drie de computers op een laserprinter kan printen, weet iemand welke hardware ik hiervoor nodig heb ?

Thomas

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Printserver, maar als je die 3e niet in het netwerk hangt kun je daarmee niet printen.

Verwijderd

Topicstarter
die kan niet in het netwerk, daarom wil ik een externe oplossing voor printen, ZO KAN IK DUS OOK PRINTEN ZONDER DAT HET NETWERK WERKT, wat nogal vaak het geval is

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op zondag 02 juni 2002 10:46 schreef Thomasvk het volgende:
die kan niet in het netwerk, daarom wil ik een externe oplossing voor printen, ZO KAN IK DUS OOK PRINTEN ZONDER DAT HET NETWERK WERKT, wat nogal vaak het geval is
Je zou gewoon (ik neem aan dat je Windows gebruikt) file sharing uit kunnen zetten en dan een gewoon netwerk opzetten. Je printer moet wel een printservertje hebben of een ingebakken netwerkkaart.

Verwijderd

Ik geloof dat we hier een aantal dingen door de war aan het halen zijn.

Wanneer je een aparte printerserver koopt (zo'n klein kutkastje van rond de 250 euro) moet je dat apparaatje als los apparaat in je hub/switch steken. Vervolgens kun je op al jouw computers in het netwerk de printer installeren als netwerkprinter.

Kortom, op de pc's die je wilt printen moeten zoiezo in het netwerk hangen. Op deze manier kun je vanaf welke computer dan ook printen, zonder dat een andere pc aan hoeft te staan.

Verwijderd

duur mode:
neem een printer switch met 2 ingangen.
Neem 2 jetredirect kastjes en sluit deze op de printer switch aan. (De printerswitch sluit je op je laserjet aan)

Nu trek je een utp kabel vanaf de ene jetredirect naar de "stand alone" pc.

De utp kabel van jetredirect2 trek je door naar een hub, en vandaar ga je naar je 2 andere pc's.

Bovenstaande is absoluut niet praktisch, duur maar het werkt wel.

/duurmode

Verwijderd

Je kunt zo'n data switch kopen, sluit je aan via parallelle kabels.
Pagina: 1