Wat is mijn IP adres

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een probleempje:

We hebben hier een bedrijfsnetwerkje, o.a. met MS Proxy server. Nu is het zo dat van de 5 computers hier, er 3 op de homepage van het bedrijf staan. Hierop staat ook een tracker, welke dus "vervalst" wordt door het iedere keer opstarten van de browser. Nu komt er in de tracker te staan: goudachemiebouw.demon.nl Hiervan kan ik het IP niet bepalen, aangezien deze computer te dichtgetimmerd zit. als ik dit IP heb, dan kan ik die range uitschakelen, waardoor de tracker betrouwbaarder wordt. Wie helpt?

Herman
H.Brouwer@goudacomposieten.nl

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
212.238.74.59

dat zegt ie tenminste als ik tracert goudachemiebouw.demon.nl doe.. bedoel je dit?

Verwijderd

Begrijp ik het goed en wil je de ip adressen van een aantal werkstations weten ??

Als dat zo is, dan doe je dit gewoon heel simpel door op de windows95 command prompt winipcfg in te tikken. Of als je een NT workstation hebt, dan typ je ipconfig.

Deze twee standaard tooltjes geven je IP Configuratie van het desbetreffende werkstation weer....

....als dat tenminste hetgeen is wat je bedoeld....

Verwijderd

Trouwens, als de PCs te dichtgetimmerd is, er zijn manieren om je Command prompt te krijgen zonder dat daar direct een icoontje ergens voor staat.

je kan bijvoorbeeld in Word ofzo gewoon
help > Info > Systeeminfo > Bestand (MenuBalk) > Uitvoeren...

En voila....je kan elk commando vanaf hier gewoon uitvoeren !!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik bedoelde het bovenste. Hier ven ik mee geholpen, nu kan ik dit IP gewoon laten negeren bij de statistieken voor de bedrijfspagina, elke keer dat een werkstation internet explorer opstart, is dit een hit voor de pagina, wat niet gewenst is.

Aan mijn werkstations-ip heb ik niet zoveel, ik kan er tochgeen leuke dingen mee doen, bovendien, werk zat hier..... :(

Bedankt allemaal!!

Herman