RFI Filter op Kyro II

Pagina: 1
Acties:

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Heeft er iemand deze al omgebouwd? Het gaat hier namelijk om de Hercules 3D Prophet 4500.

Ik zou graag die standaard RFI filter eraf gooien, maar op google e.d. heb ik niets kunnen vinden.

Op de search hier vond ik alleen info over de plaatsing van de C & R op de Geforce-series kaarten.

Iemand die me kan helpen?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Het leuke van filters is dat het basis-electronica is.

Dat wil voor jou zeggen dat de manier van filtering op de Kyro hetzelfde is als op de Geforce / Radeon etc. (en daardoor de manier van aanpassing). Alleen de onderdeelnummers etc veranderen, niet de logische plaatsing in het circuit.

• Wirehead
ja, dat weet ik allemaal, maar het probleem is dat de onderdelen op de kyro II helemaal anders zijn (uitzicht) dan de standaard filters van de Geforce-series.

Het aantal verschilt ook, dus ik wil weten wat ik juist moet wegdoen..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Hercules heeft destijds voor de Geforce2MX een plankje gebruikt die ietsje afwijkt van het Nvidia reference design. Die plank hebben ze dus later gewoon weer gebruikt voor de Kyro2.
Mocht je een goede guide vinden voor de Geforce2MX van Hercules, laat het dan ff weten, ik sta te trappelen om die kutfilters te slopen van mn Kyro kaartje.

• Wirehead
http://w3.ualg.pt/~ftomaz/nvidia/nvidia.html#hercules

hier heb ik een Hercules GFII MX schema gevonden :D

en ja, de Kyro II heeft er iets van mee *D

time to start choppin' >:)

Verwijderd

Wat zijn filters?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op zondag 02 juni 2002 13:59 schreef Evil_Homer het volgende:
http://w3.ualg.pt/~ftomaz/nvidia/nvidia.html#hercules

hier heb ik een Hercules GFII MX schema gevonden :D

en ja, de Kyro II heeft er iets van mee *D

time to start choppin' >:)
als ik jou was zou ik geen GF2 schema aanhouden voor een kyro

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Wirehead
maar door dat schema weet ik juist welke ik moet weghalen..

zie de post van _JGC_

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
maar waarom zou je in vredesnaam die rfi filters eraf willen halen. Dat ding geeft toch prima beeld in 2d :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Wirehead
toch niet, eenmaal je in een hoge resolutie zit met een hoge refreshrate, dan wordt die video-bandbreedte beperkt door die filter, wat resulteert in een 'blur' bij o.a. fijne lijnen,...

• _JGC_
Ik heb mn beeldscherm op 100% brightness en contrast, en nog is ie niet bright en contrastrijk...
Als ik dat met mn Viper2 of mn vorige Voodoo Banshee flik, gloeiden mn ogen eruit.

• Wirehead
Ik heb dus de mod uitgevoerd B-) *trots* hehe
en de kyro II werkt perfect en MET scherper beeld in hoge resoluties.
Verder heb ik een tekening gemaakt met wat er juist moet gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jeffrey.vandenbroucke/KyroIIRFImod.gif

_JGC_ zal weten wat te doen ;)

• _JGC_
Woei, heb net mn Savage4 onder handen genomen: naar het soldeerlokaal gegaan, bij een tafel gaan zitten waar net iemand met veel weerstandjes en elco's bezig was geweest, 3 van die draadeindjes buigen, met een tang tegen de SMD onderdeeltjes houden, solderen, klasgenoot wat tin erbij doen, klaar.

Wel een goedkope Savage4: Zowat alle kaarten die ik hier heb, hebben 2 of 3 kolommen met inductors, terwijl mn cheapo savage4 met kutbeeld maar 1 kolom heeft. Ook kan ik niet duidelijk zien wat de condensators zijn die ik weg moet nemen, dus die zitten er nog. Resultaat: net zo goed als mn Diamond Viper 2 :)

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Op dinsdag 04 juni 2002 19:01 schreef Evil_Homer het volgende:
Ik heb dus de mod uitgevoerd B-) *trots* hehe
en de kyro II werkt perfect en MET scherper beeld in hoge resoluties.
Verder heb ik een tekening gemaakt met wat er juist moet gebeuren.

[afbeelding]

_JGC_ zal weten wat te doen ;)
Gefeliciteerd man!! echt B-)

Ik vroeg me af...omdat jij nogal wat van de Kyro lijkt te weten; Heb jij het probleem ook dat de chip op hoge resoluties in 3D spellen spontane vertragingen krijgt??(dan even draait ie goed en dan weer niet?) :?
Is er een oplossing voor?

• Wirehead
Op dinsdag 11 juni 2002 09:29 schreef PowerPee het volgende:

[..]

Gefeliciteerd man!! echt B-)

Ik vroeg me af...omdat jij nogal wat van de Kyro lijkt te weten; Heb jij het probleem ook dat de chip op hoge resoluties in 3D spellen spontane vertragingen krijgt??(dan even draait ie goed en dan weer niet?) :?
Is er een oplossing voor?
Bij welke spellen kom je dit tegen? en wat wil je juist zeggen? (is het een soort van 'lag' die je ondervind? Misschien kan ik dan proberen de situatie na te doen, en het antwooord vinden) Probeer verder ook zoveel mogelijk in OpenGL te spelen.

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
hé!

Het probleem van de lags ontstaat bij het draaien van bv UT in hoge resoluties. Het spel draait niet echt lekker onder OPENGL en daarom draai ik het dus in D3D.
Het lijkt erop dat het spel even hangt en daarna gaat alles vrolijk weer verder :?

Verder draai ik nu de laatste drivers(15.084) en gebruik ik W98se en Wxp(for testing only :D)

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Mod gedaan . maar alleen maar paars beeld ...... any idea's what went wrong ??

... MMORPG Addict.

• Wirehead
Je hebt je kanaal met de groene kleuren gesloopt...
Check og je geen sporen hebt onderbroken.

Ben je zeker dat je alle hebt verwijderd en kortgesloten zoals het moet?

• _JGC_
Controleer of je die condensatoren wel goed hebt gesloopt. Kan best zijn dat je de contactpuntjes met elkaar verbonden hebt, dan trekt ie het hele signaal naar ground ipv een gedeelte zoals eerst met de condensatoren.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Heb alles nog is dubbel gechecked .... chip is niet dood.... want ik meet nog een weerstand
.. ik het de contacten kortgesloten met soldeer .. en niet met een draadje .. kan dat het zijn ??

... MMORPG Addict.

• Wirehead
als je een contactpunt hebt meegeraakt, dan kan dat best dat je teveel hebt gesoldeerd.. ik zou alles erafdoen, en herbeginnen

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

RT ... ga ik ff try'en .... iig bedankt voor de tip ..

... MMORPG Addict.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Op zondag 02 juni 2002 17:15 schreef Evil_Homer het volgende:
toch niet, eenmaal je in een hoge resolutie zit met een hoge refreshrate, dan wordt die video-bandbreedte beperkt door die filter, wat resulteert in een 'blur' bij o.a. fijne lijnen,...
Dat ken ik, had ik met m'n Kyro I... dacht dat et aan monitor lag, totdat ik een Radeon 8500 derin deed... schijnt dus de Kyro te zijn

• Wirehead
nou, met de RFI mod geven ze wel lekker beeld :9~

Pagina: 1