[OC] Is GF2 nou dood of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ja ik weet het, het is nogal laat eigenlijk bijna ochtend maar ik kan echt niet slapen. Ik kan mijn geforce 2 mx (asus v7100) volgensmij gaan begraven. ;( Toch wil ik nog even vragen of die nou echt dood is want dit is een beetje een vage toestand.

Ik wou de gf2 testen op een andere bak van mij (een p2 400mhz @ 500mhz dmv 124/31mhz). Dus eerste keer kreeg ik vreemde rare piep, ik snel terugzetten kijken of die niet dood is en nee, doet het gewoon en ik blij :) Ik zette hem toen terug in een amd tbird 1200mhz

Dan probeer ik het later nog eens en deze keer pakte die hem zonder problemen. Hij starte gewoon op en draaide in die 500mhz bak, en echt nix aan de hand deed alles veel beter dan die voodoo 3 2000 agp (d0h) dus ik drivers en alles installen alles nog ok. :)

Toen gingen we hem toch maar terugzetten dit keer op die 1200mhz @ 1250mhz dmv 104/34mhz. Nu gaf de monitor geen kick, en deed gewoonweg niets. Wij verbaast en nog eens proberen ook niet. Alle kaarten eruit booten, dan alleen videokaart erin en booten maar nix.

We hebben toen de gf2 getest in de 500mhz bak en daar deed ie het ook niet. De voodoo daarintegen doet het op allebij de bakken. Het lijkt me dat hij is overleden, maar het gekke is is dat wanneer ik hem probeer te booten op die 500mhz bak ik precies diezelfde toon krijg als dat ik die de eerste keer had toen hij ook geen kick gaf maar op die andere pc nog goed functioneerde.

Heeft iemand een id wat er mee is gebeurt en ik weet dat in de faq ook iets staat over help mijn pc doet het niet maar ik ben echt wanhopig want ik kan nu niet gamen en tis vakantie :'( Ik houd er rekening mee dat ie is overleden, heeft iemand misschien ook zoietzo meegemaakt of was dit gewoon dom van ons en is de gf2 naar onze goede petrus toe?

Ik hoop natuurlijk dat ik hem niet hoef te begraven maar ik houd er wel rekening mee, alvast bedankt voor de hulp.

edit:
Ik ga eerst maar eens even wat proberen te slapen, morgen zie ik wel verder. Ik hoop dat ik wat tips krijg van wat ik nog kan proberen.

Verwijderd

Hmm, je zou kunnen kijken of de fan er wel goed op zit, misschien dat er een beveiliging in zit, misschien heb je een jumpertje laten sluiten? ik zou de hele kaart ff op dat soort dingen controleren...
Anders vrees ik het ergste :X

Verwijderd

bij piep heb je video kaart er niet goed in druk hem eens flink aan!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik ben bang dat ie gezapped is (statische electriciteit)...
Wat je kunt proberen is de contactpunten nalopen (niet met je vingers aanraken) Als deze een beetje smerig zijn, kun je deze met een beetje alcohol oid schoonmaken.
Verder kun je niet echt iets anders proberen denk ik. Hij doet ut of hij doet het niet.
Succes iig

"It certainly appears so..."

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ik denk dat je gewoon zelf een fout hebt gemaakt! druk je kaart eens goed in het slot en kijk dan nog eens... het lijkt mij stug dat het door statische electr. komt... ik heb ook al eens een volk laten overspringen... kunnen ze redelijk tegen. (bij mij dan... ik heb mischien wel geluk gehad)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Novah
Bij het booten geeft ie een lange piep, en daarna 3 korte erachteraan. Ik zal eens proberen wat jullie zeggen. thx :)

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 13:42 schreef Novah het volgende:
Bij het booten geeft ie een lange piep, en daarna 3 korte erachteraan. Ik zal eens proberen wat jullie zeggen. thx :)
Dat krijg ik altijd als er geen toetsenbord oid. aan hangt! :+ Doet m'n server nou ook alstie uit is geweest.. (Ja hij moet soms uit :()

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Misschien iets met voltages? Een van die bakken een te hoog AGP voltage geeft oid waardoor die kaart langzaam is gefried?

• Novah
Dus die oude voodoo 3 2000 kan dat wel aan en die geforce 2 mx niet :o

FSB verschillen ff op de mobo's:
104mhz -> 124mhz -> 104mhz

waar die is geplaatst. Na het plaatsen van gf2 van 104 naar de 124mhz deed ie het nog en toen van 124 weer terug naar 104mhz doet ie niet ;(

Btw voltages? Ik heb daar niet echt aan gekloot maar ik neem aan dat de voltages op de pc's wel verschillen natuurlijk.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Op zondag 02 juni 2002 08:07 schreef jeuuron het volgende:
ik denk dat je gewoon zelf een fout hebt gemaakt! druk je kaart eens goed in het slot en kijk dan nog eens... het lijkt mij stug dat het door statische electr. komt... ik heb ook al eens een volk laten overspringen... kunnen ze redelijk tegen. (bij mij dan... ik heb mischien wel geluk gehad)
Ja een vonk op het PCB is niet zo erg maar een vonk die op een contact punt komt van de agp interface of eentje door de gpu heen is toch echt wel fataal hoor.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

heb je die goude stip die in je AGP sleuf gaat aangeraakt ?
zo ja ga er eens zachtjes met een gum overheen
jaja een gum :P

op mijn werk hebben we een of ander merk TNT2tjes die je 9 van de 10 keer eerst even moet gummen omdat ze teveel lak hebben gebruikt

mischien had jij toevallig vette vingers ofzo
en doet hij het daardoor niet helemaal goed

edit:

NOOIT die goude strip aanraken van wat voor kaart dan ook ...ook geheugen!
als je een of ander vet/zuur op je klauwen hebt verzuurd het en fikt het door!!

Verwijderd

wat je misschien ook kunt proberen is em statisch ontladen, ik denk dat je vast nog wel ergens zon anti-statisch zakje hebt, en je hebt ook wel ergens in je huis aluminiumfolie. Gan met een stukje aluminiumfolie door je agp bank en over de contacjes van je GF2, gewoon even er overheen wrijven en je GF2 daarna in een anti stat zakje doen, even nachtje laten bijkomen en misschien dat ie dan weer werkt, tis iig het proberen waard, denk ik.

veel suc6

Verwijderd

misschien maakt je agp port of video kaart geen contact oftewel viesigheid :r

• Novah
Onwijs bedankt ik ga alles proberen en ik hoop het beste, nogmaals onwijs bedankt thx :)

• Novah
Ok... ik denk dat ie gewoon dood is en jah... zulke dingen gebeuren, nu wil ik hem gaan vervangen voor een geforce 2 mx 400 met 64mb of een GeForce 3 Ti 200 of 500. Maar nu krijg ik van alle kanten te horen dat ik beter de geforce 2 kan nemen. Nu snap ik het niet meer :?

De kaart is maar voor even dus ik denk dat ik voor die geforce 2 mx ga (misschien nog wel ti ofzo) en dan kan ik later als Doom3, UT 2003 en al die vette gamez uit zijn een super zware (en duure) 3d kaarten kopen. Games die ik nu speel zijn cs, quake3 en GTA3. Dus als ik nu een kaart van 800 piek koop kan ik beter wachten tot wanneer ik wel een zware kaart nodig heb (dan heb ik voor 800 piek wel een wat betere kaart).

• Valkyre
  • Laatst online: 23:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

ja hij lijkt wel dood te zijn, tenminste als je al dat schoonmaak dingen hebt geprobeert!.

maar wat ik niet snap is, je gaat tog niet zomaar voor de lol je videokaart verwisselen? :?

iRacing Profiel

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Is misschien stom , maar had precies hetzelfde probleem als jij. Mijn bios stond op Fast-boot. Hierdoor controleerde hij de aparaten niet meer, en bij verwisseling ging hij dus ook piepen en verder niks :(
MMijn oplossing : Bios set to defaults en de jumper ff omgooien om je cmos te clearen. Hier werkte het, dus zou het maar ff proberen als je dat nog niet gedaan hebt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Novah
weee, allemaal ff proberen, misschien valt ie toch te redden ook al heb ik een nieuwe, voor in die andere pc zou het strak zijn, kan je daar ook lekker op gamen.

edit:
cmos clearen? bij bios kan ik niet echt iets 'cleanen' en fastboot kan ik ook nergens vinden. Specs van de pc in mijn sig, PC2

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Lange piep en drie korte heeft bij al mijn bakken iets met de videokaart te maken. Zit de monitorstekker er wel goed in? Ik heb namelijk dual vidkaart in een, en als ik daarvan de monitor niet aansluit, krijg ik hetzelfde...

Als ie wel kapot is, GF2Pro kopen? Ik heb nog een liggen...Mail me dan ff >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

langepiep en dan drie korte is idd een dode videokaart...

haal dat kreng eruit en laat em gewoon ff liggen... loop je agp slot ook na en kijk of er geen brandvlekken op zitten..

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Op dinsdag 04 juni 2002 12:00 schreef Novah het volgende:
weee, allemaal ff proberen, misschien valt ie toch te redden ook al heb ik een nieuwe, voor in die andere pc zou het strak zijn, kan je daar ook lekker op gamen.

edit:
cmos clearen? bij bios kan ik niet echt iets 'cleanen' en fastboot kan ik ook nergens vinden. Specs van de pc in mijn sig, PC2
Je hebt toch wel een handleiding van je mobo?? Als het goed is zit er een jumpertje (draadbruggetje)op die je om moet zetten naar de pinnetjes ernaast en dan weer terug (eerst stekker eruit!!!) Staat vast wel in je boekje, probeer het, kost niks en levert je misschien weer een videokaart op :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1