Oke, dit is het geval
Server:
- Windows XP pro
- Mxstream over 3Com 3C920 Integrated Fast Ethernet Controller (3C905C-TX-compatibel)
- Netwerkverbinding over Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, 192.168.0.1
Client:
- Windows 2000
- Netwerkverbinding over VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter, 192.168.0.2
Beide computers kunnen bij elkaar filesharen, ze zien elkaar dus goed. Ook pingen in cmd gaat prima.
Nu komt het er alleen nog ff op aan dat ik die mxstream verbinding wil delen met de client. Heb alles volgens de FAQ ingesteld, maar werkt dus niet. Op die client pc heb ik obtain settings automatically aanstaan, kan overigens nergen de opties voor WINS en gateway vinden.
In XP staat er misschien wat rotzooi tussen. De volgende onderdelen staat bij de mxstream verbinding:
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken
- QoS-pakketplanner
- NWLink NetBIOS
- NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol
- Internet-protocol (TCP/IP)
Kunner er hier niet een paar weg of zijn deze allemaal nodig? Bij de mxstream verbinding is Internet-verbinding delen ingeschakeld.
Hoe krijg ik nou inet op m'n client
Server:
- Windows XP pro
- Mxstream over 3Com 3C920 Integrated Fast Ethernet Controller (3C905C-TX-compatibel)
- Netwerkverbinding over Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, 192.168.0.1
Client:
- Windows 2000
- Netwerkverbinding over VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter, 192.168.0.2
Beide computers kunnen bij elkaar filesharen, ze zien elkaar dus goed. Ook pingen in cmd gaat prima.
Nu komt het er alleen nog ff op aan dat ik die mxstream verbinding wil delen met de client. Heb alles volgens de FAQ ingesteld, maar werkt dus niet. Op die client pc heb ik obtain settings automatically aanstaan, kan overigens nergen de opties voor WINS en gateway vinden.
In XP staat er misschien wat rotzooi tussen. De volgende onderdelen staat bij de mxstream verbinding:
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken
- QoS-pakketplanner
- NWLink NetBIOS
- NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol
- Internet-protocol (TCP/IP)
Kunner er hier niet een paar weg of zijn deze allemaal nodig? Bij de mxstream verbinding is Internet-verbinding delen ingeschakeld.
Hoe krijg ik nou inet op m'n client