Toon posts:

[PHP] Geeft parse error op regel 3

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me van de vorige post dat ten eerste.
ik wil dus wat uit de database halen maar hij kan niet connecten zegt ie (parse error in line 3)...

gaat om dit stukje code
PHP:
1
<? require('header.php') // maak MySQL verbindingmysql_connect("localhost", "andre", "*****");mysql_select_db("exxact");?>

Ik kan de fout echt zelf niet vinden ben er al een uurtje mee bezig met alle howto's die ik op google kon vinden...
Plz help

(btw het is lijn 4 hier... hij zet <? op een aparte regel...)

Verwijderd

moet er geen ; achter require('header.php')

Verwijderd

Topicstarter
ow god ja natuurlijk |:( doh
het is laat denk ik.... heb vandaag bij MyCOM utrecht geholpen met dingen dus ik ben eigenlijk bekaf... sorry

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 02:51 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
ow god ja natuurlijk |:( doh
het is laat denk ik.... heb vandaag bij MyCOM utrecht geholpen met dingen dus ik ben eigenlijk bekaf... sorry
heb ik ook wel us last van ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 02 juni 2002 02:40 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
Ik kan de fout echt zelf niet vinden ben er al een uurtje mee bezig met alle howto's die ik op google kon vinden...
Plz help
tipje:
Voor parse errors heeft het zeer zelden nut de searchengines te gebruiken. Hooguit voor 'leren debuggen', maar bijna nooit voor het daadwerkelijk vinden van je fouten.

Een parse error is voor elk stuk code natuurlijk (wat) anders :)
Wat het allerbelangrijkste punt is dat je moet weten, is dat de parse error vaak gegeven wordt op de regel erna. Dit omdat de vorige regel dan in principe goed was, totdat ineens die 2e (de wel goede regel, de eerste dus niet helemaal) regel erachter geparsed wordt.

"" en '' zijn weer lastiger te zien, maar met een color-highlighting editor is het vaak makkelijk te zien hoe en wat kwa beginnen en eindigen van strings.

In dit geval zal het inderdaad de ; achter je require zijn :) (de regel ervoor is dus fout ;) )

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik nog een nooob vraagje...
dat ; deed de trik wel maar nu heb ik een andere parse error:
Parse error: parse error in /home/pop/andre/HTML/main.php on line 7

en ik kan niet vinden hoe die sql query wel moet
PHP:
1
<?// haal uit de database het actuele programma naar aanleiding van stationidif ($stationid == "96.3") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like "963" and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }              if ($stationid == "106.4") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like "1064" and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }              if ($stationid == "106.8") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like "1068" and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }?>

het zal ook wel een noob fout zijn maar een kennis van me (Nielsonline hier op got) kon de fout ook niet vinden.. en die is toch wel goed met php....

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je kunt het al zien door naar de hilights te kijken van GoT

de getalletjes in de queries behoren niet tot de string zelf (er staan double quotes voor, wat de string afrondt). Maar van die " die eromheen staan eens \"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
die is het dus niet... heb hem al in verschillende volgorden geprobeerd.....

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Op zondag 02 juni 2002 09:51 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
die is het dus niet... heb hem al in verschillende volgorden geprobeerd.....
En die is het dus wel... heb van de dubbele quotes een enkele gemaakt, en het werkt zonder parse-errors
PHP:
1
<?// haal uit de database het actuele programma naar aanleiding van stationidif ($stationid == "96.3") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like '963' and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }              if ($stationid == "106.4") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like '1064' and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }              if ($stationid == "106.8") {                $sql = mysql_query("SELECT prognaam from programmering where 1 and time like '".date ("H")."' and station like '1068' and dag like '".date ("D")."' LIMIT 0, 30");              }?>

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 02 juni 2002 03:59 schreef .oisyn het volgende:
je kunt het al zien door naar de hilights te kijken van GoT

de getalletjes in de queries behoren niet tot de string zelf (er staan double quotes voor, wat de string afrondt). Maar van die " die eromheen staan eens \"
Hee dat had ik al gezegd hierboven ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

parse errors moet je zelf oplossen en niet via ons.
[search=php boek] of www.php.net/manual. parse errors zijn meestal vergeten ;'s of " en ' problemen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.