Toon posts:

Award BIOS geheugen timing en processor temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het Award BIOS van mijn Chaintech 6AJA4 mainboard zijn er zes opties voor het instellen van de DRAM timing.

Ik denk wel te begrijpen wat 10ns en 8ns betekend, maar wat voor timing geven de opties Normal, Medium, Fast en Turbo nou eigenlijk?

Er zit 2 x 256mB Infineon 2-2-2 in en een Celeron 1gHz processor met een bussnelheid van 100mHz.

Als ik de processor op 1100mHz laat draaien is de temperatuur volgens het BIOS 36-37 graden. Is dat een veilige waarde, en welke waarden zijn eventueel kritisch?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als ik de processor op 1100mHz laat draaien is de temperatuur volgens het BIOS 36-37 graden. Is dat een veilige waarde, en welke waarden zijn eventueel kritisch?
Dat is een heel mooie waarde B-)
Pas bij de 65-70 graden moet je je pas zorgen gaan maken.

Senile! Senile Oekaki

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Die normal, medium, fast en turbo staan voor een combinatie van bepaalde geheugentimings, en je voelt 'm al aankomen, hoe strakker de diverse timings hoe krachtdadiger de term :) Wat onder bijvoorbeeld 'fast' precies wordt ingesteld (CL, Ras2Cas, Ras precharge en weet ik wat) weet ik niet, daar zijn ook geen officiële omschrijvingen voor (je kan het met WPCREDIT wel achterhalen). Oh, en over de temp zou ik me totaal niet druk maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.