Ben in het bezit van deze telefoon, ik hoor soms heel zacht storing op het achtergrond tijdens een gesprek (het geluid wat je hoort als je een gsm te dicht bij een radio houdt) Heeft iemand dit ook?
Heb ik met m'n 6310 ook weleens, dan staat het volume opde telefoon te hoog zet die wat lager en het is over!
Deze kwaal heb ik ook ZEER veel gehoord bij een 6210, bij de 6310 leek het over te zijn. Maar ook daar heb ik er de laatste tijd af en toe last van.
Het gekloot wordt eigenlijk al weer erger, Telefoon begint alweer spontaan uit te vallen, soms blijft de tijd staan op het tijdstip waar ie op stond toen ik mijn telefoon aanzette.
En nog wat andere rare zaken, ik houdt het i.i.g. goed in de gaten telefoon is nu 4 maanden oud en zit dus nog ruimschoots binnen de garantieperiode.
(let op, ik ben wel een stevige gebruiker +- 25 uur per maand inkomend en uitgaand, dus tel. slijt wellicht ook harder dan bij andere mensen met zo'n telefoon)
W00T kewl, controleer net, 101:04:35 de 6310 gaat dus eindelijk gewoon verder dan 100 uur en begint dan niet weer opnieuw, ofdat de 6210 dit ook al deed weet ik niet, die heb ik niet zo lang gehad. De 2110,6110,8850,7110 i.i.g niet.
Het gekloot wordt eigenlijk al weer erger, Telefoon begint alweer spontaan uit te vallen, soms blijft de tijd staan op het tijdstip waar ie op stond toen ik mijn telefoon aanzette.
En nog wat andere rare zaken, ik houdt het i.i.g. goed in de gaten telefoon is nu 4 maanden oud en zit dus nog ruimschoots binnen de garantieperiode.
(let op, ik ben wel een stevige gebruiker +- 25 uur per maand inkomend en uitgaand, dus tel. slijt wellicht ook harder dan bij andere mensen met zo'n telefoon)
W00T kewl, controleer net, 101:04:35 de 6310 gaat dus eindelijk gewoon verder dan 100 uur en begint dan niet weer opnieuw, ofdat de 6210 dit ook al deed weet ik niet, die heb ik niet zo lang gehad. De 2110,6110,8850,7110 i.i.g niet.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
heb een 8310 zelfde probleem
maar alleen als ik slecht ontvangst heb..
Verwijderd
Ik heb ook zo'n 6310i, maar dit probleem heb ik niet. Wat ik wel heb:
* GPRS doet het soms niet, dus moet je ff herstarten
* Het telefoonboek is heel erg traag met het openen, de inbox van SMS idem.
Hoe zit dat bij jullie?
Hoe zit dat bij jullie?
zover ik weet komp dat geluidje doordat je geen goed bereik heb bij je netwerk... maar bij dutchtone (als ik volledig bereik heb) hoor ik dat geluidje ook welleens... maar met KPN heb ik dat alleen als ik 3 of minder streepjes bereik heb (6210). ook hoor ik dat welleens als het geluid te hard staat of bij een pc/tv zit...
Verwijderd
Dit heeft d8ik ook te maken met je aanbieder... Iig met de simkaarten die ze aanbieden!Op zondag 02 juni 2002 21:25 schreef some1else het volgende:
Ik heb ook zo'n 6310i, maar dit probleem heb ik niet. Wat ik wel heb:
Hoe zit dat bij jullie?
Verwijderd
Ik heb een Libertel SIM kaart en die zelfde kaart heb ik ook in m'n 8210 gebruikt. En daar had ik nooit problemen mee? Denk je dat een nieuwe SIM kaart een oplossing kan bieden?
Denk niet dat het iets te maken heeft met de SIM.Op zondag 02 juni 2002 23:23 schreef some1else het volgende:
Ik heb een Libertel SIM kaart en die zelfde kaart heb ik ook in m'n 8210 gebruikt. En daar had ik nooit problemen mee? Denk je dat een nieuwe SIM kaart een oplossing kan bieden?
Verwijderd
T topic ging over de ruis in de ph00n, dat heeft niet te maken met de sim.
Dat je telefoon sloom is, ^^ heeft wel te maken met de sim.
Zo te lezen uit de reacties lijkt het wel of het geluid (storing) gewoon hoort bij Nokia. Bij mij treedt het geluid ook op als ik max bereik heb, het vreemde is wel dat het geluid de ene keer er wel is en de andere keer weer niet is.
Heb nog niet kunnen constateren waardoor dit komt.
Verwijderd
Dit is afaik niet alleen bij nokia zo hoor.Op maandag 03 juni 2002 04:59 schreef MaxPoweR het volgende:
Zo te lezen uit de reacties lijkt het wel of het geluid (storing) gewoon hoort bij Nokia. Bij mij treedt het geluid ook op als ik max bereik heb, het vreemde is wel dat het geluid de ene keer er wel is en de andere keer weer niet is.Heb nog niet kunnen constateren waardoor dit komt.
Mijn panasonic had t echt verschrikkelijk erg, maar dat was ook een verschrikkelijk erge telefoon
En mijn oude Pocketline Swing had t ook.
Gewoon typisch iets voor GSM telefoons denk.
Verwijderd
Ik heb geen last van ruis met m'n 6310i, maar ik vondt het zinloos om een nieuw topic te openen om te melden dat m'n 6310i traag is.Op maandag 03 juni 2002 00:23 schreef KzmZ het volgende:
Maar het ligt dus wel aan de SIM. Da's mooi, dan vraag ik zo ff een nieuwe aan bij Vodafone.
Hier dezelfde klacht met een 6210 + Vodafone. Dat geknetter is soms wel heel erg irri. Verder goed foontje, alleen de menu's mochten inderdaad wat sneller.
Ik heb vandaag de 6310i opgehaald en heb het probleem niet, ik had het wel een beetje met de 6210 maar niet storend.
btw ik heb KPN
btw ik heb KPN
Ben ik niet met je eens (iig niet als het over deze gsms gaat), want deze gsms(8310,6310,6210) lezen het telefoonboek+berichtjes direct uit de gsm en niet van de SIM-kaart.Op maandag 03 juni 2002 00:23 schreef KzmZ het volgende:
Verwijderd
Dus volgens jou ligt het niet aan de SIM? Dus dan is het wellicht de software versie? Wie heeft er eveneens 4.07?Op maandag 03 juni 2002 18:03 schreef Quicksilver het volgende:
Ben ik niet met je eens (iig niet als het over deze gsms gaat), want deze gsms(8310,6310,6210) lezen het telefoonboek+berichtjes direct uit de gsm en niet van de SIM-kaart.
ik heb ook 4.07Op maandag 03 juni 2002 19:15 schreef some1else het volgende:
[..]
Dus volgens jou ligt het niet aan de SIM? Dus dan is het wellicht de software versie? Wie heeft er eveneens 4.07?
Ik heb software versie 4.20 maar dan nog is het niet supersnel hoor dat hoor gewoon bij de telefoon, net zoals dat was met de 6210 en veel smsjes.
Mijn Nokia 6310i heeft software versie: V4.07, heb bladeren in je telefoonboek cq sms berichten gaat bij mij niet zo snel, heb andere Nokia's in handen gehad die veel sneller zijn.
hoeveel sms voordat ie langzaam wordt?Op dinsdag 04 juni 2002 05:01 schreef MaxPoweR het volgende:
Mijn Nokia 6310i heeft software versie: V4.07, heb bladeren in je telefoonboek cq sms berichten gaat bij mij niet zo snel, heb andere Nokia's in handen gehad die veel sneller zijn.
Bij mij wordt het boven de 10 traag met eht openen van de smssen.Op dinsdag 04 juni 2002 18:30 schreef harryslinger het volgende:
[..]
hoeveel sms voordat ie langzaam wordt?
Ik heb een Ericsson T39, geen enkel probleem. Voortaan misschien iets verder dan Nokia kijken als je een nieuwe telefoon aanschaft?
Ik vind het geen probleem, ik heb verder gekeken toen ik m'n 6310 ging aanschaffen, daarom heb ik ook juist voor deze tel gekozenOp dinsdag 04 juni 2002 18:53 schreef Artcore het volgende:
Ik heb een Ericsson T39, geen enkel probleem. Voortaan misschien iets verder dan Nokia kijken als je een nieuwe telefoon aanschaft?
precies ik zat ook te twijfelen tussen de 6310 rn de t39m totdat de 6310i uitkwam toen was mijn keuze niet zo moeilijk meerOp dinsdag 04 juni 2002 19:20 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem, ik heb verder gekeken toen ik m'n 6310 ging aanschaffen, daarom heb ik ook juist voor deze tel gekozen![]()
Verwijderd
Ik wil niet al te off-topic worden, maar toch maar even een reactie. Ik heb bijna ieder merk telefoon al eens gehad, maar Nokia is toch qua gebruik en gemak het makkelijkst. Bovendien maken ze hele mooie en functionele telefoons. Maar de software is altijd weer een probleem.Op dinsdag 04 juni 2002 18:53 schreef Artcore het volgende:
ik heb nooit probs met de softwareOp dinsdag 04 juni 2002 20:40 schreef some1else het volgende:
[..]
Ik wil niet al te off-topic worden, maar toch maar even een reactie. Ik heb bijna ieder merk telefoon al eens gehad, maar Nokia is toch qua gebruik en gemak het makkelijkst. Bovendien maken ze hele mooie en functionele telefoons. Maar de software is altijd weer een probleem.
Verwijderd
Jij misschien niet, maar het is gewoon een feit dat Nokia op dit moment niet echt lekker gaat met zn software... al komt er gelukkig al wel weer IETS verbetering inOp woensdag 05 juni 2002 00:42 schreef harryslinger het volgende:
[..]
ik heb nooit probs met de software
Geef is voorbeelden dan... ik heb ook nergens problemen mee...
Ik weet er al een, na gebruik van bluetooth of GPRS moet ik m'n tel aan/uitzetten om een van deze 2 nog een keer te kunnen gebruiken.Op woensdag 05 juni 2002 19:16 schreef westkust het volgende:
Geef is voorbeelden dan... ik heb ook nergens problemen mee...
ah, ik heb nog geen gprs abbo en gebruik ook nog geen blauwe tand dus dat kan ik je zo niet vertellenOp woensdag 05 juni 2002 19:26 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Ik weet er al een, na gebruik van bluetooth of GPRS moet ik m'n tel aan/uitzetten om een van deze 2 nog een keer te kunnen gebruiken.
Ik ook regelmatig last van vastlopers, pas nog was ik aan eht bellen en kreeg ik een sms, opeens vel de verbinding weg, en hij reageerde nergens meer op.Op woensdag 05 juni 2002 21:06 schreef harryslinger het volgende:
[..]
ah, ik heb nog geen gprs abbo en gebruik ook nog geen blauwe tand dus dat kan ik je zo niet vertellen
Maar op die vastlopers na is eht een heerlijke telefoon!
Ik snap het probleem niet met die software... ik zorg dat ik de nieuwste versie heb en het werkt geen problemen mee gehad...
Verwijderd
Best leuk allemaal, maar ik heb geen tijd om elke keer naar Nokia in Rotterdam te gaan om m'n software te laten updaten. Als het tegenzit ben je je telefoon dan ook nog eens een week kwijt of zo. Schiet toch niet op, of heb jij een beter alternatiefOp woensdag 05 juni 2002 23:12 schreef Quicksilver het volgende:
Ik snap het probleem niet met die software... ik zorg dat ik de nieuwste versie heb en het werkt geen problemen mee gehad...
Ik ken een mannetje die weer een mannetje kent
software is in het begin vaak buggy, maar service is goed, en in no-time heb je weer de nieuwste software op je foon.
En over die snelheden, zorg dat je alleen maar je telefoonboek in de telefoon gebruikt (en niets van de simkaart) en hij vliegt erdoorheen.
Althans, bij een 6210 is dat verschil er wel duidelijk.
En over die snelheden, zorg dat je alleen maar je telefoonboek in de telefoon gebruikt (en niets van de simkaart) en hij vliegt erdoorheen.
Althans, bij een 6210 is dat verschil er wel duidelijk.
Hoe en waar kom ik er achter of er een nieuwe software update is.
ik heb een ander probleem wat helemaal nix met ruis te maken heeft.
maar als ik er een nieuw topic over open dan krijg ik te horen dat dat niet mag ??!?!?!?
dit moet dus het grootte 6310i topic worden.
naar mijn idee worden de problemen in dat soort topics nooit echt opgelost maar dat is mijn mening.
de servers van tweakers zullen zeker wel druk zijn ofzo ??!?
maar ja nu mijn probleem,
mijn 6310i stopt ermee als ik met de hoofdtelefoon op in de auto zit en de andere kant waarmee ik bel praat iets te hard (en dat is niet overdreven hard, voor gewoon praten geld dat soms al).
alles gaat goed
hij gaat gewoon over ik neem op en de andere kant spreekt hun naam en PLOP verbinding weg.
als de andere kant nix zegt blijft het wel goed gaan, totdat ze iets zeggen of te hard praten.
meer mensen hier last van?
software versie 4.06
maar als ik er een nieuw topic over open dan krijg ik te horen dat dat niet mag ??!?!?!?
dit moet dus het grootte 6310i topic worden.
naar mijn idee worden de problemen in dat soort topics nooit echt opgelost maar dat is mijn mening.
de servers van tweakers zullen zeker wel druk zijn ofzo ??!?
maar ja nu mijn probleem,
mijn 6310i stopt ermee als ik met de hoofdtelefoon op in de auto zit en de andere kant waarmee ik bel praat iets te hard (en dat is niet overdreven hard, voor gewoon praten geld dat soms al).
alles gaat goed
hij gaat gewoon over ik neem op en de andere kant spreekt hun naam en PLOP verbinding weg.
als de andere kant nix zegt blijft het wel goed gaan, totdat ze iets zeggen of te hard praten.
software versie 4.06
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
zie je nu wel dat niemand het weet:(
of toch nog iemand
(stiekem een klein schopje)
of toch nog iemand
(stiekem een klein schopje)
Ja moet je wel toegeven dat dat een HEEL raar probleem is... geen wonder dus dat niemand daar zo snel op kan antwoorden... Nokia effe bellen anders?
Ga anders is naar een Nokia-center en upgrade je firmwareOp zaterdag 08 juni 2002 15:56 schreef GaveGozer het volgende:
software versie 4.06
Doen ze gratis voor je binnen een paar minuten
* Klovan heeft versie 4.07 en heeft er ook last van dat de sms-box met veel sms-jes langzaam wordt
Het is niet heeel erg langzaam, maar wel bijna tegen het irritante gevoel aan
• Als blue tooth aan staat en je gaat GPRS-en via een laptop, dan blijf de telefoon een paar seconden op blanc staan
* Klovan gaat binnekort ook maar is naar zo'n Nokia-center
Is er een lijst van waar deze nokia centers allemaal zitten?
www.nokia.nl en 1 klick .. had je wel wat moeite voor kunnen doen hoor...Op maandag 10 juni 2002 08:41 schreef GaveGozer het volgende:
Is er een lijst van waar deze nokia centers allemaal zitten?
http://www.nokia.nl/nl/club3.html
ja die lijst ken ik maar die winkels die er opstaan voor gelderland dat zijn best rare winkels
de ene verkoop nog meer rotzooi dan de ander
maar ja bedankt voor de info
de ene verkoop nog meer rotzooi dan de ander
maar ja bedankt voor de info
Verwijderd
Nog een ander probleem ... Wanneer ik de 6310i in de carkit (cark -91) stop dan functioneert alles goed, behalve dat ik het idee heb dat hij niet stopt met laden op het moment dat de accu vol is. Ook detecteert de telefoon niet dat de motor uitgeschakeld is. (Of heeft de 6310i dit niet meer?)
Dit alles werkt wel goed met zowel een 6150 als een 7110.
Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en ligt dit eventueel aan de softwareversie (ik heb 4.06)?
Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en ligt dit eventueel aan de softwareversie (ik heb 4.06)?
stopt hij wel met laden als hij aan de gewone lading zit?Op maandag 10 juni 2002 10:19 schreef saabje het volgende:
Nog een ander probleem ... Wanneer ik de 6310i in de carkit (cark -91) stop dan functioneert alles goed, behalve dat ik het idee heb dat hij niet stopt met laden op het moment dat de accu vol is. Ook detecteert de telefoon niet dat de motor uitgeschakeld is. (Of heeft de 6310i dit niet meer?)
Verwijderd
Laden via het stopcontact verloopt normaal. Het enige wat me opvalt is dat het langer duurt voordat het eerste blokje van de accu uitgaat (7 naar 6 streepjes), dan dat de andere blokjes uitgaan. Ik weet niet of dit in verband met elkaar staat.Op maandag 10 juni 2002 14:17 schreef harryslinger het volgende:
[..]
stopt hij wel met laden als hij aan de gewone lading zit?
Dat is volgens mij normaal hoorOp maandag 10 juni 2002 15:35 schreef saabje het volgende:
[..]
Laden via het stopcontact verloopt normaal. Het enige wat me opvalt is dat het langer duurt voordat het eerste blokje van de accu uitgaat (7 naar 6 streepjes), dan dat de andere blokjes uitgaan. Ik weet niet of dit in verband met elkaar staat.
Die van mij stopt wel laden in de Cark-91 als hij vol is. Wat ik nu wel met de 6310i heb is als ik lichtjes druk op het fronje bij de luidspreker dat het kraakt, lijkt wel of de behuizing gammel wordt, gekraak hoor ik ook als ik op de hebuizing drukt naast de toetsen 6 en 9.
Verwijderd
Welke softwareversie heb jij en geeft het toestel ook een melding als je de motor uitschakeld?Op maandag 10 juni 2002 18:30 schreef MaxPoweR het volgende:
Die van mij stopt wel laden in de Cark-91 als hij vol is. ...
Mijn Nokia 6310i is voorzien van de software versie V4.07.
Nee, hij geeft geen melding als ik de motor uitschakeld, dit wilde ik niet, die van mij heb ik zo aangesloten dat hij altijd aanstaat.
Nee, hij geeft geen melding als ik de motor uitschakeld, dit wilde ik niet, die van mij heb ik zo aangesloten dat hij altijd aanstaat.
Mijn 6310i heeft een reparatie gehad, nieuwe behuizing gekregen omdat hij kraakte. Nu is het zo dat hij gigantische trilt, je hoort hem letterlijk trillen, is dit normaal?, want voor de raparatie was het anders. Wat me ook opvalt is als ik nu een andere ringtone selecteer dan trilt hij ook niet meer, hij trilt wel als ik gewoon gebelt wordt, ook geeft hij geen tril als ik een afleveringsrapport van een sms krijg. Weet iemand of dit zo hoort?
Pagina: 1