Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
maar als ik het eruit haal helemaal dan gaat het nog hader rotten lijkt mij!
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
me 2Op zondag 02 juni 2002 00:35 schreef BaRF het volgende:
haal bijv ook nog steeds altijd stekkers van pc en tv e.d. uit de stopcontacten als ik op vakantie ga,
argh daar ken ik een liedje over:Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef jeuuron het volgende:
jah alleen ik heb een koper koelblok en een alu radiator... ben bang dat dat mischien gaat lekken...
Koper en Alu, zaten in een bootje,
Toen kwam het water, en legden ze het loodje.
Ja tenzij je iets in je water pleurt. ohja? ja.
Wordt jouw water zo snel vies dan? Heb ik (nog) geen last van. Zag wel dat je een Kadett radiator had. Ben wel erg benieuwd hoe zo'n auto rad bevalt. Vandaar misschien de vervuiling? Was laatst ook een post over geloof ik, over het schoonmaken van zo'n ding. Brrrr....chemical warfareOp zondag 02 juni 2002 00:31 schreef jeuuron het volgende:
Ik heb een waterkoeling(zie onderaan), maar nu ga ik op vakantie! moet ik dan het water eruit halen? of alleen pompje uit? kan er niets over vinden! help me out! ook voor vele anderen handig denk ik... water word erg vies dus ik vervang het om de 2 maand..
nope.....
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
precies. het water elke 2 maanden vervangen lijkt problemen op te lossen, maar het slijt dus wel degelijk en elke keer als je het water vervangt gooi je een stukkie van de binnenkant van je blok/rad weg...Op zondag 02 juni 2002 01:35 schreef ReseTTim het volgende:
mag ik vragen waarom je dan met koper en alu werkt als je weet dat dat elkaar bijt..
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Waar haal je het idee vandaan dat er corrosie optreedt als er geen water meer in je systeem zit ?Op zondag 02 juni 2002 00:36 schreef jeuuron het volgende:
[..]
* JumpStart is student materiaalkunde en wéét dat dat laatste dus onzin is.
Electrochemische corrosie kan niet optreden als er de 2 metalen niet in contact met elkaar staan: water er uit = geen aantasting meer.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
jumperstart om vocht voledig uit een systeem te halen ben je wel lang bezig en je krijgt het er nooit helmaal uit.
Er zal dus altijd wel een redox reacite op treden. OOk zit er voch in de lucht en helemaal in nederland.
Dus ik zou zeggen sloop je blok los en zo mogelijk uit elkaar zo niet probeer dan met een verfafblazer (die dingen worden heet 3de graadsbrand wond op mijn klauw) al het voch er uit te verdampen. Lukt meestal niet. Hierna zou je hem nog evetueel een aantal dagen op de verwarming kunnen laten drogen. Als je denkt dat al het vocht er uit is kan je hem ook nog vacuum verpakken. Maar dit is wel erg omslachtting
Nou veel succes
Dat laatste is niet waar, want er treedt passivatie op: de oxidehuid van aluminium, bij blootstelling aan gewone lucht, is afsluitend. Een leeg open koelsysteem zal daarom niet aangetast worden. Die paar druppels die in je systeem achterblijven verdampen wel.Op zondag 02 juni 2002 13:05 schreef Tha Jaguar het volgende:
hoi
jumperstart om vocht voledig uit een systeem te halen ben je wel lang bezig en je krijgt het er nooit helmaal uit.
Er zal dus altijd wel een redox reacite op treden. OOk zit er voch in de lucht en helemaal in nederland.
[..]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
maakt toch geen fuck uit als het water 2 week stilstaat
die reactie tussen koper en alu heb je ook als je systeem aan is hoor.
Verwijderd
op welke basis spreken we dan van corrosie?? hoe lang draait je systeem vooralleer het in brokken en stukken uit elkaar valt??
kan je iets in je water doen tegen deze corrosie? of is demi water voldoende.
Toch vreemd dat vele fabricanten kant en klare systeempjes verkopen waarin alu en koper gemengd gebruikt wordt...
ja, maar misschien is dat geanodizeerd alu? en dat reageerd niet meer toch?Op maandag 03 juni 2002 08:05 schreef Cordobasdi het volgende:
we spreken hier allemaal over een reactie tussen koper en alluminium.
op welke basis spreken we dan van corrosie?? hoe lang draait je systeem vooralleer het in brokken en stukken uit elkaar valt??
kan je iets in je water doen tegen deze corrosie? of is demi water voldoende.
Toch vreemd dat vele fabricanten kant en klare systeempjes verkopen waarin alu en koper gemengd gebruikt wordt...
Verwijderd
geanodizeerd... de radiator heb ik echter mijn twijfels over...