Composite kabeltje zelf in elkaar knutselen?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 06:34
Ik heb laatst nieuwe vid kaart gekocht (asus v7100pro, mjah moet me sig nog aanpassen :P), en daar kreeg ik dus een composite kabel van wel1 meter lang bij. :P Dat is iets te kort want mijn tv staat beneden en m'n pc staat boven :) (met 15 meter kabel zou het mooi lukken).
Nu vroeg ik me af, weet iemand van welk materiaal zo'n composite kabeltje gemaakt is? (ik neem aan dat de stekkers gewoon standaard tulup stekkers zijn?). 15 meter is volgens mij voor een composite best wel lang, dus ik wou wat beter kwaliteit draad gebruiken dan het normale composite draad, en het zaakje dus in elkaar solderen :)
Dus welk materiaal kan ik het best gebruiken? :)

En ja, ik heb de search gebruikt :) nix gevonden :/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een tulpstekker met gewoon 15meter afgeschermde kabel is geen probleem als er niet teveel storing in huis aanwezig is.
Bij veel storing kan je altijd nog een normale coaxkabel gebruiken. Wel dik maar vrijwel geen storing.

Senile! Senile Oekaki

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Die dingen kunnnen jemaken met CAT kables (netwerkkabel). Dat heeft een jongen die ik ken ook gedaan, en het beeld ziet er goed uit.
Ik zal het eens vragen hoe het gedaan heeft.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

wat ik begrepen had zou je kabel met een impedantie van 75ohm moeten gebruiken. (bijv normale antenne coax)

Zelf heb ik zeer goede resultaten gehad met RG-58 kabel (50ohm). Dit is kabel die voor coax-ethernet-netwerken gebruikt wordt of voor bakkies op de 27Mc.

ik had daar een heleberg van liggen en het werkt iig beter als de 93ohms arcnetkabel die ik ook had

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• spokje
Op zondag 02 juni 2002 00:39 schreef Duur het volgende:
wat ik begrepen had zou je kabel met een impedantie van 75ohm moeten gebruiken. (bijv normale antenne coax)

Zelf heb ik zeer goede resultaten gehad met RG-58 kabel (50ohm). Dit is kabel die voor coax-ethernet-netwerken gebruikt wordt of voor bakkies op de 27Mc.

ik had daar een heleberg van liggen en het werkt iig beter als de 93ohms arcnetkabel die ik ook had
Oks :)
Ga ik dat maar proberen :D
Toch nog 1 vraagje: Als ik een plaatje van die kabel bekijk, dan zie ik daar 1 draad uitkomen (doorsnede). Klopt het dat je die kabel dus maar alleen op de middelste aansluiting aansluit in de tulp stekker?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Op zondag 02 juni 2002 00:56 schreef spokje het volgende:

[..]

Toch nog 1 vraagje: Als ik een plaatje van die kabel bekijk, dan zie ik daar 1 draad uitkomen (doorsnede). Klopt het dat je die kabel dus maar alleen op de middelste aansluiting aansluit in de tulp stekker?
Lijkt me wel, aangezien de rest voor de aarde dient imho:?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zondag 02 juni 2002 00:56 schreef spokje het volgende:

[..]

die kabel bastaat uit een centrale kern (die je aansluit op de pin van je tulp-stekker) en een mantel (die je op het kroontje van de tulpstekker aansluit)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:39

MaNdM

1000-dingen-doekje

Als je tv composite aan kan is dat makkelijk (gewoon 2x tulp-male stekkertjes aan een kabel) anders moet je een scart omzetter ertussen hebben, maar het makkelijkste is denk ik wel een CAT-5 kabel nemen en dan video EN audio naar beneden sturen....

Goedkoopste oplossing is denk ik om dan dus 16 mtr (altijd iets ruimer nemen) CAT-5 kabel nemen, een tulpstekkertje, een 3,5 audioaansluiting (stekkertje van oordopjes, die grootte dus) en een scartstekker

even in elkaar solderen en je kan ALLES door een enkele kabel naar beneden sturen :) zonder verlies :Y)

Voor het aansluiten van de scart moet je ff hier kijken

DE SCART-SITE

Ik heb het zelf ook zo gedaan en het werkt perfect!!!

To be determined...

• spokje
Ah ok, je zou dus alles over die utp kunne laten lopen, maakt het dan ook uit welke kleuren je ervoor gebruikt?

Btw, je moet toch in een tulp stekker 2 draden aansluiten?
(2e is de aarde?) Hoe heb je dat gedaan dan? :)

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

utp =unshielded twisted pair dus de plus en min van elk signaal moet een inelkaar gedraait paar zijn (dit zorgt voor de afscherming)bij tulp dus kleur x op kern, kleur y op mantel... andere zijde hetzelfde

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Pagina: 1