Toon posts:

Linux install fucked up - geen FS meer op HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb net het bijltje neergegooid bij de meest mislukte Linux install aller tijden. Ik heb een keer of 15 geprobeerd, maar ik krijg de hele tijd een abnormal termination code 9 of 11.

De laatste keer gebeurde dat dus tijdens het formateren van mijn HD en het aanmaken van de Linux FS. Das natuurlijk niet zo mooi :(

Nu zit ik dus zonder HD, want het Linux install diskje, waarmee ik de schijf wel nog netjes kan partitioneren loopt dus nog steeds de hele tijd vast, FIPS herkent het filesystem niet (Hallo FIPS, er IS geen filesystem!! :(:() en FDISK vindt de harde schijf nog niet eens. Een win98 bootdisk mocht ook niet baten.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Fdisk zie je hardeschijf denk ik wel maar je partitie niet. Dus gewoon ff nieuwe partities aanmaken. Anders moet je denk ik lowlevel formatten. Of een nieuwe hd kopen.

Verwijderd

ff partition magic op een andere pc installen en dan ff dos proggies naar schijfje koppien en dan je wel de hele zooi weghalen.......

heb ik ook hele tijd mee zitten klooien

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je nog wel kunt booten van flop, doe dan het volgende:

Boot dus van flop, gebruik een boor en een rootdisk, zodat er niets met je HD gedaan word, en hij alleen word gedetecteerd.

doe dan : cp /dev/zero /dev/waarjehddanookmagzijn,indemeestegevallenisdathda1 en wacht dan tot jhe de melding no space left on device krijgt. nu staat je HD van voor tot achter vol met "NULL" etjes. Helemaal leeg dus.Nie je hebt hem niet ge low-level formatteerd.

Verwijderd

Kun je niet gewoon met de hand in fdisk de partities weghalen en opnieuw erin zetten, zou alles weer moeten werken zoals het werkte..wat je wel moet weten is heads&cylinders indeling