Toon posts:

voltage verhogen belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mensen

ik heb een k7S5A met een duron 600... verder heb ik dane elec 266 MHZ DDR... als ik mun FSB naar 133 wil verhogen kom ik op duron 800... nu loopt dit niet stabiel... windows loopt steeds vast... en andere kuren tijdens spellen spelen enz. Nu heb ik geen overklok bios en dus niet de voltage verhoogd... ligt het probleem daar? Word mun systeem instabiel doordat het voltage van mun processor te laag is?

toen de duron 600 uitkwam kon hij vaak tot 1000 mhz... moet hij toch ook wel 800 en FSB 133 kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk van alles geprobeerd... geheugen getest... en voor ik dit DDR kocht en nog 133 MHZ SDR had, ondervond ik hetzlefde probleem.... Alleen dacht ik toen dat het toch aan het geheugen ligt....

iemand? kan iemand me vertellen of het aan het voltage ligt?

Verwijderd

Koeling!

Verwijderd

Topicstarter
mun processor wordt helemaal niet warm.... komt niet boven de 43 graden uit

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de AGP/PCI devider wel veranderd (als dat kan met dat moederbord :? )? Want anders zou het kunnen dat een van de AGP/PCI kaarten het niet trekt.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
voltage moetje gewoon van de standaar 1,6 naar ca. 1,75 doen? mij duron 650 haalde 800 met 1,85 en mijn duron 800 haalt 1120 met 2 volt. beiden onder 40 graden met luchtkoeling. een 600 moet 800 kunnen halen, alleen welke code heb je op de core? mijn 650 had akba en m'n 800 akca, dat zijn beiden erg goede en kunnen dus relatief ver.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 01:11 schreef Pollewob het volgende:
Heb je de AGP/PCI devider wel veranderd (als dat kan met dat moederbord :? )? Want anders zou het kunnen dat een van de AGP/PCI kaarten het niet trekt.
neej.. kan niet en hoeft niet... ik overklok het moederbord namelijk niet... ik overklok alleen de processor... de FSB naar 133 doen is een normale setting....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 01:16 schreef thettes het volgende:
een 600 moet 800 kunnen halen, alleen welke code heb je op de core? mijn 650 had akba en m'n 800 akca, dat zijn beiden erg goede en kunnen dus relatief ver.
Ik heb niet op de code gelet... en is ook niet meer leesbaar door de pasta van de cooler.

Ander probleem is het flashen van mun bios.. de normale biosflasher voor dit mobo werkt niet... op sommige moederborden zat namelijk een ander soort chip die een andere bios nodig heeft dan die op de site staat en tuurlijk moet ik die ene weer hebben... :(

Verwijderd

Topicstarter
Heej met die nieuwe biosflash utility van ECS kan ik mun mobo eindelijk wel flashen... maar met die overclocking bios kan ik nog mun voltage niet verhogen?!? kan ik net zo goed de laatste flash van ECS nemen.... ik ga hem dalijk weer op 133 zetten... en dan opnieuw testen... misschien dat een bios update ook goed heeft gedaan... was in de winkel bij een klant met dit moederbord ook zo... zijn windows XP installatie liep steeds vast...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dan heb ik ook meteen een vraag. Mijn Vcore staat nu op 1.88 volt. Als ik wil overklokkken moet ik dan nog iets doen aan mijn voltage ? Naar 1.85 zetten ofzo ?

dikzak

Verwijderd

bij zo`n ECS bord kan je voltage niet via ut mobo regelen :( kutdingen maar je kan wel de l7 bruggies inkleuren ( geloof ik ) dna krijg je 1.85 volt :)
Pagina: 1