2 RCA input 1 RCA output

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wil zeg maar 2 geluidskaarten (1 geluidskaart en 1 Dolby Pro Logic TV kaart, zie eerder topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/511484/1?limit=25) op 1 speaker aansluiten. Ik gebruik beide "geluidskaarten" niet tegelijk dus er gaat maar 1 analoog signaal tegelijk over de draad. Is er zo'n "switch" die dit kan regelen? Het liefst wil ik niet handmatig switchen (dus geen echte switchbox met schakelaar).

Het is dus een 2 male input en 1 female output.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik heb persoonlijk nog nooit een automatische switch voor zoiets gezien dus ik vrees dat je het toch echt met de hand zal moeten doen :)

Een simpele schakelaar is in principe voldoende maar de lokale electronicaboer kan je dat wel uitleggen.

Senile! Senile Oekaki

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En een splitter zou dat werken? I.V.M. signaal verlies en dergelijke.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Als het versterker boxjes zijn, zullen de soundcard uitgangen op lijn-uitgang niveau het signaal hebben en kan je via een (per kanaal) simpel T-weerstandnetwerkje of (instel) potmetertje ( zeg 5KOhm) de 2 uitgangen mixen.

Niks moeilijk. Totale kosten basis ca. 2E, met kaatje en nette chassis pluggen zeker beneden de 10E.

Alternatief is een budget mixertje.

Alternatief 2 is, de line-out van soundcard 1 naar line-in van soundcard-2. Sound-card-2 gaat dan naar je boxes. Kost dan niets, mits je de kabeltjes hebt.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results