[ADSL] Van wal in de sloot geraakt?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik hoop al lange tijd op ADSL in mijn woonwijk in Houten (Hofstad II). Volgens de diverse geruchten en planning die op o.a. de Cistron site stonden, zou de centrale bij ons rond 25 April 2002 gereed worden gemaakt voor ADSL.

Ik dus om de zoveel dagen bij Mxstream de postcode check gedaan (omdat bij Mxstream ik gewoon linesharing zou hebben en dit zou bij o.a. Cistron niet direct mogelijk zijn).

Maar nee, op mijn postcode (3994 KV) werd altijd de bekende melding weer gegeven:

"In deze centrale is ADSL nog niet beschikbaar"..

Maar nu niet meer... nu staat er iets van:

"Wegens technische problemen is het niet mogelijk om ADSL aan te bieden" of iets van die geest. :? :? :?

Ik woon in een nagelnieuwe woonwijk.. er worden hier HONDERDEN huizen gebouwd (geen poep, Houten Zuid wordt ineens 2x zo groot binnen 2 jaar!).. en ik kan dus geen ADSL krijgen?

Weet iemand wat ze bedoelen en eventueel wat er mis is? Is dit tijdelijk of kan ik wel naar mijn ADSL gaan fluiten?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bestel gewoon, en kijk of je het krijgt of niet
kpn gaat altijd nog uitzoeken of het mogelijk is in je buurt, dus als het niet mogelijk is, hoor je het vanzelf
En als ze er geen reden bijzetten, bel je ff met kpn

Zo zou ik het doen iig

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59
Dat komt omdat in nieuwe woonwijken stukken van het telefoonnet glasvezel zijn en ADSL daarom niet mogelijk is.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 00:31 schreef Pc123 het volgende:
Dat komt omdat in nieuwe woonwijken stukken van het telefoonnet glasvezel zijn en ADSL daarom niet mogelijk is.
toch raar..toekomst van internet zou toch glasvezel moeten zijn...ach...

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 00:55 schreef isdnsux het volgende:

[..]

toch raar..toekomst van internet zou toch glasvezel moeten zijn...ach...
^^
Goed lezen... :)

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 01:33 schreef m0_oh het volgende:

[..]

^^
Goed lezen... :)
hmm touché..denk dat ik er een beetje snel overheen las :)

adsl/internet its all the same to me, bro' :P

Verwijderd

het zou best met het fallissement van KPN-Quest te maken kunnen hebben, had je daar aan gedacht....
Lopende netwerken houden ze in de lucht (=inkomsten voor curator, plus beter voor de doorverkoop), nieuwe aktiviteiten worden on-hold gezet (= immers investering, er is nu geen geld meer) .......

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zaterdag 01 juni 2002 23:11 schreef tazzman het volgende:

Weet iemand wat ze bedoelen en eventueel wat er mis is? Is dit tijdelijk of kan ik wel naar mijn ADSL gaan fluiten?
Waarschijnlijk is de oorzaak inderdaad dat er stukken glasvezel in de grond liggen. Daar is dan helemaal niets tegen te doen, dit is echt een technische onmogelijkheid.
Houten is hierin niet de enige overigens. Bijvoorbeeld heel de ViNEx lokatie Ypenburg, 2 wijken in Apeldoorn en een wijk in Lelystad hebben dit ook. En dat is alleen nog maar wat ik in de relevante nieuwsgroepen voorbij heb horen komen.
Als je het echt helemaal zeker wil weten moet je even op de website van KPN Wholesale kijken, daar kan je voor 50 euro ofzo een overzicht kopen van de lokaties waar glasvezel ligt (site is nu down). Niet dat dat nuttig is, want zelfs als dat niet het probleem is dan is er kennelijk iets anders mis want al die telco's zouden natuurlijk best graag meer klanten willen hebben.
Pagina: 1