aahh durka durka durka
Volgens mij maakt de grootte nisk uit.Op zaterdag 01 juni 2002 22:33 schreef veldmuis het volgende:
als de grootte hetzelfde is: yeps
als de grootte anders is: denk het wel, not sure
Ik heb het net geprobeerd, maar als ik de de image over heb gezet en start van de nieuwe hdd dan blijf ie hangen bij het windows scherm dat komt na het windows laadscherm.
Hoe kan ik in windows komen met mn nieuwe hdd, en mn huidige windows xp?
aahh durka durka durka
het zou kunnen doordat xp met die productactivering zit, dat ie van elk apparaat een code pakt, en dat dat niet lekker verloopt na opnieuw opstarten
anders zou ik het niet durven zeggen
Kheb een xp zonder produkt activeringOp zaterdag 01 juni 2002 22:39 schreef veldmuis het volgende:
je nieuwe is nog wel master
het zou kunnen doordat xp met die productactivering zit, dat ie van elk apparaat een code pakt, en dat dat niet lekker verloopt na opnieuw opstarten
anders zou ik het niet durven zeggen
dus daar licht het niet aan
aahh durka durka durka
licht uitdoenOp zaterdag 01 juni 2002 22:41 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
Kheb een xp zonder produkt activering
dus daar licht het niet aan
sorry kben vandaag vatbaar voor spelfouten
maar die productactivering, ik bedoel dus dat winxp een code genereert van alle nummers van de hardware zeg maar...beetje vaag uitgelegd maar toch
je moet iig een bestandje wissen waar dat instaat, dat zou de oplossing kunnen zijn
welk bestandje het is weet ik niet...ik dacht dat het 13kb was oid...
sorry dat ik niet meer weet...maar miss kun je er wat mee
Verwijderd
probeer anders te booten zonder die oude HDD eraan, dus alleen met de nieuwe
[edit]
probeer anders gewoon die Image erop te zetten, en dan booten op de winXP CD, setup ingaan, en zeggen dat hij de setup moet repareren. dan instaleerd hij XP opnieuw, maar behoud hij de drivers die hij kan hergebruiken. Misschien instaleerd hij dan die HDD gewoon....
NOTE!:nog iets. je krijgt 3 keer de mogelijkheid om XP te repareren in de setup.
eerste is Automated Recovery Console (ARS)
tweede is XP reparen, dan kom je ook in de ARS volgens mij
derde krijg je nadat je selecteerd om XP te instaleren, dan vraagt hij waar, of hij de partitie naar iets anders moet converteren (Fat -> Fat32/NTFS)
DAARNA pas kan je dus de derde repartie optie selecteren.
dan lijk het alsof hij gaat instaleren, maar hij instaleerd ervover heen
Windiws xp opnieuw inatalleren omdat je gewoon ff een nieuwe primary master hdd wilt is gewoon lijp
Is hier echt geen andere oplossing voor.
ploeëse
aahh durka durka durka
Zonder de oude heb ik ook al geprobeerd. Blijft ie hangen na het winXP laad scherm, dus hij komt een heel eind.Op zaterdag 01 juni 2002 22:55 schreef Phytagoras het volgende:
ik denk dat het moet lukken, zolang de partitie waarop XP eerst stond, even groot moet zijn als daar waar XP gaat komen. Anders zou de image van je schijf niet kloppen.
probeer anders te booten zonder die oude HDD eraan, dus alleen met de nieuwe
Maar voordat hij het bureaublad laat zien hangt hij dus
aahh durka durka durka
Verwijderd
Ik denk ook eerder dat het aan WinXP ligt.
Probeer is op te starten naar veilige modus.
Ohja veilige modus nog niet geprobeerd.Op zaterdag 01 juni 2002 23:05 schreef 1Nismo1 het volgende:
De grootte van een partitie maakt geen reet uit. Gebruik het programma dagelijks op computers met verschillende hdd capaciteit (alleen wel met Win2k).
Ik denk ook eerder dat het aan WinXP ligt.
Probeer is op te starten naar veilige modus.
Ga ik ff checken.
Jullie horen zo meer.
aahh durka durka durka
Verwijderd
Wil prima. Al een aantal maal gedaan.
Je moet gewoon Linux nemen... of BeOS... of gewoon het oude vertrouwde DOS...
Sharky
Dat is pas een opmerking waar je wat aan hebtOp zaterdag 01 juni 2002 23:14 schreef S.h.a.r.k.y het volgende:
Windows XP??
Je moet gewoon Linux nemen... of BeOS... of gewoon het oude vertrouwde DOS...
It sounds like it could be either bad hardware or software
edit: Er is dus iets mis gegaan? Vaag. Je hebt wel dezelfde hardware verder? Partitieindeling was ook hetzelfde? (NTFS, FAT32?)
Verwijderd
Partitie indeling maakt ook nix uit met ghost, hij overschrijft de hele partitie dus ook je File System.Op zaterdag 01 juni 2002 23:25 schreef Device het volgende:
Ja kan prima! Ik heb het zelf ook gedaan.
edit: Er is dus iets mis gegaan? Vaag. Je hebt wel dezelfde hardware verder? Partitieindeling was ook hetzelfde? (NTFS, FAT32?)
Veilige modus werkt ook niet.Op zaterdag 01 juni 2002 23:05 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
Ohja veilige modus nog niet geprobeerd.
Ga ik ff checken.
Jullie horen zo meer.
Ben nu met een flop van maxtor bezig die bij de hdd zat.
Daar staat een proggie op wat ook een schijf kan overzetten naar de ander. Misscien dat dat werkt.
Anders ga ik idd ff die recovery opties van de cd proberen die Phytagoras gaf.
aahh durka durka durka
Dan heb je denkik mazzel ofzo. want hie rlukt het echt niet. Blijft hangen voordat ie buroblad toondOp zaterdag 01 juni 2002 23:12 schreef Dolphin76 het volgende:
Windows XP overzetten naar nieuwe harddisk gewoon met Norton Ghost 6.
Wil prima. Al een aantal maal gedaan.
aahh durka durka durka
Nee, jou post hebben we wat aan....Op zaterdag 01 juni 2002 23:18 schreef smokalot het volgende:
[..]
Dat is pas een opmerking waar je wat aan hebt
Sharky
Verwijderd
Oh dat kan ook nog een goede tip zijn.Op zaterdag 01 juni 2002 23:34 schreef 1Nismo1 het volgende:
Hmm bedenk opeens nog wat, volgens mij wordt WinXP pas ondersteund in Ghost 2002. Zou het hierdoor komen?
ff ghost 2002 proberen dan maar
aahh durka durka durka
Dus 't is zeer zeker mogelijk.. Ik kwam ook wel wat problemen tegen, maar via de knowledgebase en de search zijn die wel op te lossen!
d'oh!Op zaterdag 01 juni 2002 23:29 schreef 1Nismo1 het volgende:
[..]
Partitie indeling maakt ook nix uit met ghost, hij overschrijft de hele partitie dus ook je File System.
En Xp wordt idd pas bij Ghost 2002 ondersteund. Ik vraag me af waarom eigenlijk. NTFS = NTFS toch? Even zoeken.
Ik ben nu ff ghost 2002 aan het kopenOp zaterdag 01 juni 2002 23:40 schreef Device het volgende:
[..]
d'oh!
En Xp wordt idd pas bij Ghost 2002 ondersteund. Ik vraag me af waarom eigenlijk. NTFS = NTFS toch? Even zoeken.
Ik gebruik btw gewoon fat32
aahh durka durka durka
Goh! Dat de computer/software winkel nog gewoon open is om deze tijd.Op zaterdag 01 juni 2002 23:46 schreef DJ Chicken het volgende:
[..]
Ik ben nu ff ghost 2002 aan het kopen
PM 7.0 heeft (nu ook) een copy-partitie optie. Vanuit PM 7.0 onder Windows maak je eerst 2 floppen aan (een Caldera Dos flop aan (ondersteund NTFS) welke je boot, hierna de 2e aangemaakte flop erin en voila.
Een vriend van me heeft hetzelfde gedaan, zonder problemen.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Niet echt snelle winkel alleen.Op zaterdag 01 juni 2002 23:49 schreef Device het volgende:
[..]
Goh! Dat de computer/software winkel nog gewoon open is om deze tijd.
gaat maar met 24kb/s deze winkel
Maar als ghost 2002 werkt laatik het wel ff weten.
Handig voor iedereen denkik wel.
aahh durka durka durka
Verwijderd
dus wil alles naar me 60 GB hd zetten dus bedankt voor deze posting en ik ga het ook proberen btw
heb ook winxp
hee ik ben net klaar met ghost 2002 kopen.
dan gaan we die maaris proberen.
mijn enige hoop is hier nu op gevestigd.
aahh durka durka durka
Verwijderd
ok hou me op de hoogte had ergens ghost 2002 op cd orgineel maar ken ff niet vindenOp zondag 02 juni 2002 00:38 schreef DJ Chicken het volgende:
sjit maxtor proggie helpt ook als niet
hee ik ben net klaar met ghost 2002 kopen.
dan gaan we die maaris proberen.
mijn enige hoop is hier nu op gevestigd.
dus ik ga nu ook maar ff kopen
Dan werkt het dus wel.
Grootte van de schijf of partitie maakt niets uit.
Heb ditzelf afgelopen week al een aantal malen gedaan. Deze switch staat trouwens in de readme.txt van ghost en was ook nodig voor W2K.
Succes
Do as I say, don't do as I do.
eindelijk booten vanaf de nieuwe hdd met het image en draaien in xp.
Ik hoefde geen parameter te gebruiken, gewoon bootflap aangemaatk met ghost en booten maar.
succes
aahh durka durka durka
WinXP heeft een vernieuwde NTFS versie t.o.v. Win2KOp zaterdag 01 juni 2002 23:40 schreef Device het volgende:
[..]
d'oh!
Gimme some proof, want dit geloof ik echt NIET. Een bestandssysteem verander je niet zomaar.Op zondag 02 juni 2002 01:40 schreef TweakerNummer het volgende:
[..]
WinXP heeft een vernieuwde NTFS versie t.o.v. Win2K
Anders zou b.v. de FAT-32 van 98 anders zijn dan de FAT-32 van ME en dat dat dan ook niet compatible met elkaar zou zijn.
Ik heb uns een keer XP en 2000 Advanced Server op me bak gehad en ik kon zowel in 2000 als in XP op beide schijven komen etc etc
C:\>_
Klopt, dat is gewoon hetzelfde..Op zondag 02 juni 2002 01:46 schreef Vinnie het volgende:
Ik heb uns een keer XP en 2000 Advanced Server op me bak gehad en ik kon zowel in 2000 als in XP op beide schijven komen etc etc
Er is echter wel een verschil tussen NTFS van NT4 en Win2K/XP.
Zelfs Win2K NTFS en WinNT 4.0 NTFS hebben verschillen.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
" Sorry, we were unable to service your request. As an option, you may visit any of the pages below for information about Microsoft services and products. "
Maar alle NTFS soorten lijken me wel compatible met elkaar qua lezen en schrijven...
XP NTFS <-> WinNT 3.1 (die bestaat ja
Nope..Op zondag 02 juni 2002 11:47 schreef Vinnie het volgende:
XP NTFS <-> WinNT 3.1 (die bestaat ja) NTFS enzo
WinNT 3.1 NTFS -> XP NTFS gaat wel.. Dus xp kan wel de oude ntfs lezen, maar als je XP NTFS laat inrichten is het niet backwards compatible met NT4 en lager..
(overigens was het bij 3.1 toch eerst HPFS?)
Verwijderd
Verwijderd
klopt dit is helemaal correctOp zondag 02 juni 2002 10:20 schreef Madrox het volgende:
Oja, een tip nog. zie het nog niet vermeld dus doe ik dat maar even. Als je een Image maakt van een boot-partitie waar ook een hdd-proggie actief is (je weet wel, voor ondersteuning grote schijven enzo) zal die image niet goed werken op je nieuwe disk. Tenzei die disk van het zelfde merk is dan kan je geluk hebben.
heb ik ook ondervonden had het programma maxblast draaien
wel jammer dat je hem niet kan ghosten dan op een andere hd
Lekker handig dan, NOT.Op zondag 02 juni 2002 12:06 schreef Twynn het volgende:
[..]
Nope..
WinNT 3.1 NTFS -> XP NTFS gaat wel.. Dus xp kan wel de oude ntfs lezen, maar als je XP NTFS laat inrichten is het niet backwards compatible met NT4 en lager..
(overigens was het bij 3.1 toch eerst HPFS?)
(Windows NT 3.1 heeft gewoon NTFS, HPFS kon ik nogeens niet kiezen. Volgens mij is HPFS van OS/2 als ik me niet vergis
Verwijderd
NTFS van NT 3.1 lijkt zo veel op HPFS, dat OS/2 een NTFS systeem herkent als HPFS. Het leest er zelfs van... schrijven erop kan ook, maar zonder de rechten (extended attributes in OS/2).Op maandag 03 juni 2002 00:14 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Lekker handig dan, NOT.
(Windows NT 3.1 heeft gewoon NTFS, HPFS kon ik nogeens niet kiezen. Volgens mij is HPFS van OS/2 als ik me niet vergis)
LOLOp maandag 03 juni 2002 01:57 schreef FirePower het volgende:
NTFS van NT 3.1 lijkt zo veel op HPFS, dat OS/2 een NTFS systeem herkent als HPFS. Het leest er zelfs van... schrijven erop kan ook, maar zonder de rechten (extended attributes in OS/2).
Dan zou het beter omgedoopt kunnen worden naar HPFS, maarjah. Microsoft zal wel weer eigewijs zijn geweest zoals gewoonlijk
uhu..errug jammer. Daarom kan je die proggies ook beter NIET gebruiken. Soms kan het niet anders bij oude moederborden. Het blijven lap-middelen. Helaas zijn er nog newbies die thuiskomen met hun nieuwe seagate (+ diskette) die denken dat ze het nodig hebben en hun pc/schijf er beter van wordOp zondag 02 juni 2002 18:12 schreef ExTrEmE22 het volgende:
[..]
klopt dit is helemaal correct
heb ik ook ondervonden had het programma maxblast draaien
wel jammer dat je hem niet kan ghosten dan op een andere hd
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!