Ik ben in het bezit van een trancend ASP3 moederbord met een PIII - 933. Er zit een cooler op met 2 fans die 3500 rpm allebei draaien. (Het is een koelblok met 2 kleine fans). Als ik nou boot en ga kijken in MBM5 dan geeft deze in het begin een temp aan van 33 / 35 graden C.
Als ik hem helemaal uitstress naar 100 % cpu usage voor een tijdje (zeg 1 minuut) dan stijgt ie naar 74 graden C.
Is dit normaal?? Ik vind het wel heel hoog.. De temp gaat ook erg snel op en neer.. Echt met 10 graden warmer, 6 graden weer eraf en echt in luttele seconden..
Het ligt in ieder geval niet aan MBM instellingen, want die heb ik al gecontroleerd op de MBM site...
Mijn pc loopt ook nooit vast en ik laat hem flink zweten bijna de hele dag...
Waar ligt dit nou aan?? Misschien dat de sensor erg dicht bij de CPU ligt???
Als ik hem helemaal uitstress naar 100 % cpu usage voor een tijdje (zeg 1 minuut) dan stijgt ie naar 74 graden C.
Is dit normaal?? Ik vind het wel heel hoog.. De temp gaat ook erg snel op en neer.. Echt met 10 graden warmer, 6 graden weer eraf en echt in luttele seconden..
Het ligt in ieder geval niet aan MBM instellingen, want die heb ik al gecontroleerd op de MBM site...
Mijn pc loopt ook nooit vast en ik laat hem flink zweten bijna de hele dag...
Waar ligt dit nou aan?? Misschien dat de sensor erg dicht bij de CPU ligt???