Toon posts:

CPU Temp over 70 graden??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een trancend ASP3 moederbord met een PIII - 933. Er zit een cooler op met 2 fans die 3500 rpm allebei draaien. (Het is een koelblok met 2 kleine fans). Als ik nou boot en ga kijken in MBM5 dan geeft deze in het begin een temp aan van 33 / 35 graden C.

Als ik hem helemaal uitstress naar 100 % cpu usage voor een tijdje (zeg 1 minuut) dan stijgt ie naar 74 graden C.

Is dit normaal?? Ik vind het wel heel hoog.. De temp gaat ook erg snel op en neer.. Echt met 10 graden warmer, 6 graden weer eraf en echt in luttele seconden..

Het ligt in ieder geval niet aan MBM instellingen, want die heb ik al gecontroleerd op de MBM site...

Mijn pc loopt ook nooit vast en ik laat hem flink zweten bijna de hele dag...

Waar ligt dit nou aan?? Misschien dat de sensor erg dicht bij de CPU ligt??? :?

Verwijderd

En je system temperature verandert niet?

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

zit er wel koolpasta op of misschien zit de cooler verkeerd :?

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

das wel erg warm

check ff je cooler

btw wat voor kast heb je

Verwijderd

hmm, misschien is de sensor niet goed afgesteld.

maar dat gaat ook niet helemaal op, want een afwijking is constant. Nu heb ik geen ervaring met de temps van Pentiums, maar 33/35 graden lijkt normaal zoniet laag, maar 70 is absoluut te hoog!!

kijk is ff waar die termhometer zit ??, als hij IN de cpu zit kan ik me nog enigzins wat voorstellen, maar dan nog is hij erg hoog die temp :S ?

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Nou ik had een soortgelijk probleem. Mijn amd 1.3 GHz thunderbird werd zo'n 80 90 graden. Wel draaide hij niet op 133 fsb maar op 100 fsb. en zette ik de multiplier op 12x. Dit resulteerde dus op een snelheid van 1200 MHZ en hij werd dan zo rond de 80 graden. Een jaar lang heeft hij op deze snelheid gedraaid tot ik op een dag besloot om maar eens stillere koeler te zetten want de vorige leek net een straal jager:)
Wat bleek de vorige cooler zat er dus niet goed op en met de huidige cooler wordt hij maar 50 graden en draait hij mooi op 1333 MHZ zoals dat hoort. :)

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ns naar de thermometer kijken onder de cpu, want deze zit vast op het mobo... De koeler zit goed en de pasta ook dus dat kan het niet zijn. De koeler is geschikt tot pentium III 1.4 Ghz. dus dat moet wel goed zitten.

Ik ga in ieder geval ns kijken naar de sensor..

Bedankt alvast! :7

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
IIG als de Proc zo warm is... Hij heeft het dan niet koud :P

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1