he mede tweakers me rgb led controller is eindelijk klaar en maakt al
alle prachtige kleuren van de regenboog de pic's zullen dus ook snel volgen
alle prachtige kleuren van de regenboog de pic's zullen dus ook snel volgen
dr zal ook een filmpje van komen maar omdat het color changen nog vrij langzaam gaat zal ik deze nog niet posten om onnodig grote filmpjes te downloadenOp zaterdag 01 juni 2002 21:31 schreef MasterOverdrive het volgende:
k, wachten op de pics dan maar!
volgende keer eerst pics dan topic plz
Verwijderd
Als je er DIVX van maakt, dan valt de grootte toch wel mee?Op zaterdag 01 juni 2002 21:33 schreef laserguy het volgende:
[..]
dr zal ook een filmpje van komen maar omdat het color changen nog vrij langzaam gaat zal ik deze nog niet posten om onnodig grote filmpjes te downloaden
ja zou kunnen maar het is bedoeld als teaser hihiOp zaterdag 01 juni 2002 21:34 schreef MasterOverdrive het volgende:
Mja maar dan kun je toch netzogoed eerst de pics+films uploaden en dan posten?Want ik verwacht nog een paar negatieve reacties.
jawel valt ook wel mee maar het duurt 5 min voordat ie alle kleuren heeft gehad en das ook zo saai om 5 min naar te staren heOp zaterdag 01 juni 2002 21:34 schreef SH007 het volgende:
[..]
Als je er DIVX van maakt, dan valt de grootte toch wel mee?
ja zal zo ff een lijstje maken van onderdelen van wat het kostOp zaterdag 01 juni 2002 21:36 schreef MasterOverdrive het volgende:
owzok dan, dan kan ik meejdoen als het lekker cheap is. DaBiT progt wel
zijn al onderweg ff snel resizenOp zaterdag 01 juni 2002 21:45 schreef MasterOverdrive het volgende:
We want pics!
Waar haal jij voor 2.40 € een pic vandaan ???Op zaterdag 01 juni 2002 21:37 schreef laserguy het volgende:
[..]
ja zal zo ff een lijstje maken van onderdelen van wat het kost
de pic controller kost iets van 2.40 euro
en de darlington driver ook zo iets maar die is niet percee nodig
is ook geen 16 serie maar een 12Op zaterdag 01 juni 2002 21:52 schreef Sine het volgende:
[..]
Waar haal jij voor 2.40 € een pic vandaan ???
voor een simpele 16F84 ben je al 25 gulden kwijt
Proud member of Tacopsclan [CLS]
1 case verlichtingOp zaterdag 01 juni 2002 22:06 schreef Interstice het volgende:
en het nut?
Ik zie nu maar 4 kleurtje maar ik neem aan dat ie langzaam de hele regenboog afwerkt?
op het moment nog best lang de hele cycle duurt iets van 3 minuten gok ik dus het mag best nog wat snellerOp zaterdag 01 juni 2002 22:14 schreef ThaHandy het volgende:
filmpjuuh
hoelang doet i er over om van bijv rood naar blauw te gaan?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
dan moet jeuuron ff mailenOp zondag 02 juni 2002 00:59 schreef jeuuron het volgende:
ziet er goed uit
/me wil er ook een
/me wil ook een schema
/me wil filmpje zien
/me kan pic's proggen!
/me vind dit cool!
ik gebruik rgb smd leds die mixen de kleuren veel mooier maar je kan ook gewoon een rode groenen en blauwe led nemen het hoeft niet percee een rgb ledje te zijnOp zondag 02 juni 2002 02:15 schreef SEFje het volgende:
euh... schemaatje kan wel goedkoop zijn maar volgens mij zijn die rgb leds toch een tikkeltje duurder
* SEFje ruikt een inkoopactie
klopt nieuwe rgb leds hebben ook 4 pootjes ipv 6Op zondag 02 juni 2002 10:35 schreef Bigs het volgende:
Die Conrad RGB leds zijn wel verouderd, die hebben namelijk 2 blauwe modules omdat ze nog een oud soort materiaal daarvoor gebruiken wat minder fel is.
Je hebt ze tegenwoordig (al lang eigenlijk) ook met gewoon 1 blauwe aansluiting.
Kan je niet een potmeter aan een A/D converter hangen en dan de binaire waarde uitlezen en gebruiken om de snelheid in te stellen?Op zaterdag 01 juni 2002 21:37 schreef laserguy het volgende:
[..]
jawel valt ook wel mee maar het duurt 5 min voordat ie alle kleuren heeft gehad en das ook zo saai om 5 min naar te staren he
wil hem eerst nog wat sneller maken
maar omdat er al veel mensen aan me gevraagd hebben waneer ie nou kwam heb ik het maar vast gepost
voor mensen die interesse hebben mail maar ff
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
lol ... hoezo overkillOp zondag 02 juni 2002 11:41 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Kan je niet een potmeter aan een A/D converter hangen en dan de binaire waarde uitlezen en gebruiken om de snelheid in te stellen?
nope helaas het is geen d/a converter heOp zondag 02 juni 2002 11:41 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Kan je niet een potmeter aan een A/D converter hangen en dan de binaire waarde uitlezen en gebruiken om de snelheid in te stellen?
Da's gewoon gaatjesprint of niet?Op zondag 02 juni 2002 11:58 schreef laserguy het volgende:
[..]
zal dr zo ff eentje maken maar het zijn maar 2 ic's waar dr eigenlijk maar 1 van nodig is gebruik de andere alleen om hogere spanningen te kunnen sturen
[afbeelding]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
nee stelt inderdaad geen ene reet voorOp zondag 02 juni 2002 12:28 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Da's gewoon gaatjesprint of niet?
Dan is het vast niet zo moeilijk om te maken...(de hardware dan, software lijkt me lastiger)
Dan zijn het afzetters, een 16F84 heb ik onlangs nog gehaald voor 5.00 € bij de lokale elektro boer.Op zaterdag 01 juni 2002 21:52 schreef Sine het volgende:
Waar haal jij voor 2.40 € een pic vandaan ???
voor een simpele 16F84 ben je al 25 gulden kwijt
Anything goes !!
ja de conrad is zowiezo prijzig met somige dingen maar lang niet alles gelukigOp zondag 02 juni 2002 13:02 schreef MoodSwing het volgende:
[..]
Dan zijn het afzetters, een 16F84 heb ik onlangs nog gehaald voor 5.00 € bij de lokale elektro boer.
Hmm conrad is inderdaad wat duur met 9,84 €.
das het zeker hij moet alleen nog wat sneller gaan kleuren wisselenOp zondag 02 juni 2002 13:31 schreef Oeloe het volgende:
Is echt gaaf dit..
Kan ik goed gebruiken voor mijn mod...
(U have GoT mail..)
Verwijderd
waarom kan je niet gewoon op het forum postenOp zondag 02 juni 2002 17:52 schreef laserguy het volgende:
[..]
en jeuuron moet dan nog steeds mailen lol
Misschien krijgt ie graag mailtjes?Op zondag 02 juni 2002 18:36 schreef badpinguin het volgende:
[..]
waarom kan je niet gewoon op het forum posten![]()
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Standalone.Op zondag 02 juni 2002 18:47 schreef krekrrr het volgende:
sluit je zo'n ding op je printerpoort aan , ofzow? of is ie standalone? op printerpoort lijkt me wel lache, kun je je temps laten zien van rood - geel - groen!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
omdat ik geen zin heb om alles te gaan postenOp zondag 02 juni 2002 18:40 schreef thedolf het volgende:
[..]
Misschien krijgt ie graag mailtjes?
iig, de mijne komt eraan
Plz post ff schema's en onderdelen lijstOp zondag 02 juni 2002 19:08 schreef laserguy het volgende:
[..]
omdat ik geen zin heb om alles te gaan posten
welke? die pic's kosten maar 2.40 euroOp zondag 02 juni 2002 20:45 schreef TeuS het volgende:
5€ kosten die
|we live in the history of a mad man Mr. G |
ja de mogelijk heden zijn groot natuurlijkOp zondag 02 juni 2002 21:06 schreef pyravex het volgende:
leuk 4 punten in je cade die steeds oplichte bv elke hoek 1
zeker in een alu of blackbox..
uhh ja dan zijn we zo klaarOp maandag 03 juni 2002 18:41 schreef krekrrr het volgende:
komt er nog een onderdelenlijst, of zo? *krekrrr's soldeerbout wil warm worden!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
tja wat moet ik dr aan uitleggen je progt de pic controller en sluit dr regstreeks 3 ledjes op aan hoeft voor de rest niks tussen of byOp maandag 03 juni 2002 18:51 schreef Falcon het volgende:
gaaf dat wil falcon ookzou je niet een soort how-to kunnen maken voor de mede tweakertjes
ok, bedankt... als dat alles is.. [en een RGB led natuurlijk]Op maandag 03 juni 2002 18:45 schreef laserguy het volgende:
[..]
uhh ja dan zijn we zo klaar
pic12c508 of een
PIC16C54
uhh ja is eigenlijk alles wat je nodig hebt al is mijn versie gebouwd voor het zwaardere werk ant 1 rgb ledje geeft niet veel licht maar een rgb bar welOp woensdag 05 juni 2002 15:43 schreef krekrrr het volgende:
[..]
ok, bedankt... als dat alles is.. [en een RGB led natuurlijk]
Verwijderd
ik heb er al 2 gekocht!Op zondag 02 juni 2002 11:30 schreef laserguy het volgende:
[..]
dan moet jeuuron ff mailen
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
yep das pwmOp zaterdag 15 juni 2002 01:05 schreef bwiep het volgende:
Is da nou ook pwm..
Het mooiste is natuurlijk als je een atmel gebruikt. bv atmega323 (beetje overkill) met 3 pwm regelingen erin
Dan kun je dus de 3 basiskleuren per kanaal in 255 stapjes regelendas dus 255*255*255 = 16581375 kleurtjes
Dan ben je wel ffe bezig om ze allemaal gehad te hebben
Verwijderd
Als je dat doet krijg je 10€Op zaterdag 01 juni 2002 22:08 schreef laserguy het volgende:
[..]
1 case verlichting
2 voor in je pwr knop ofzo etc etc verzin zelf maar door
ja inderdaad en het zijn dr 5 ga echt niet van alle 16 mil kleuren een plaatje schieten
Nou, nou... Waar blijven die plaatjes danOp zaterdag 15 juni 2002 01:13 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Als je dat doet krijg je 10€
Verwijderd
Verwijderd
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 21:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq